Český trh v únoru 2011: O vedení luxusního segmentu soupeří Audi A8 s BMW 7
Celý trh v této třídě zaznamenal velmi slušný nárůst. Zatímco v únoru 2010 našlo nové majitele 18 luxusních vozů, letos o 13 více, tedy +72,2 %.
V žebříčku se ve druhém měsíci roku 2011 objevilo celkem sedm modelů, chybí pouze Volkswagen Phaeton. Vítězné BMW 7 zaznamenalo 10 nových registrací. Zatímco jeho letošní úhlavní nepřítel ze stejné spolkové země má na kontě o 2 kusy méně, tedy osm. Bronzové je Porsche Panamera s pěti vozy, na čtvrtém místě najdeme oba Mercedesy, tedy jak kupé CL, tak i výchozí sedan S (3). Žebříček uzavírají jediný Jaguar XJ a Lexus LS.
Ve srovnání s loňskem si sedmičkové BMW polepšilo o 6 registraci (+150 %, v únoru 2010 se prodaly jen čtyři). Panamery byly před rokem tři, u ní to znamená +66,7 %, tedy o dvě třetiny více. Kupé CL má +200 % (z 1 na 3), základní limuzína třídy S naopak -70 % (ztratila sedm registrací). Zbytek zástupců tohoto segmentu není porovnatelný.
Luxusní třída, registrace na českém trhu v únoru 2011 | |||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Tržní podíl ve tř. | Tržní podíl ve tř. |
- | Období | 2/2011 | 1-2/2011 | 2/2011 | 1-2/2011 |
1. | BMW 7 | 10 | 22 | 32,3% | 28,6% |
2. | Audi A8 | 8 | 23 | 25,8% | 29,9% |
3. | Porsche PANAMERA | 5 | 7 | 16,1% | 9,1% |
4. | Mercedes-Benz CL | 3 | 9 | 9,7% | 11,7% |
4. | Mercedes-Benz S | 3 | 11 | 9,7% | 14,3% |
6. | Jaguar XJ | 1 | 1 | 3,2% | 1,3% |
6. | Lexus LS | 1 | 2 | 3,2% | 2,6% |
- | Ostatní modely | 0 | 2 | 0,0% | 2,6% |
- | CELKEM | 31 | 77 | 100,0% | 100,0% |
Celkový trh v prestižní kategorii za první dva měsíce stoupl oproti stejnému období loňského roku z 53 na 77 registrací, tedy o 45,3 %. Jen pro úplnost dodejme, že před dvěma lety se prodalo v totožném období pouze třicet aut, což dokládá razantní posílení této třídy.
A8 udržela celkové vedení i v únoru (23 kusů, 29,9 %), BMW 7 už za ní ale zaostává pouze o jeden jediný (22, 28,6 %). Mercedes S je zatím třetí (11, 14,3 %). Kupé CL má na kontě 9 exemplářů (11,7 %) a Porsche Panamera o dva méně (7, 9,1 %). S úctyhodným odstupem následují ostatní: Lexus LS, VW Phaeton a Jaguar XJ na Němce nestačí a zvolili je zatím maximálně dva zákazníci, v případě britského sportovního aristokrata dokonce jen jeden.
BMW řady 7 získalo 4,7 %, za první dva měsíce předchozího roku bylo zaregistrováno 21 vozů, letos o jeden více. S-Klasse si naopak o 47,6 % pohoršila (z 21 kusů). Mercedes CL má v tomto porovnání +350 % (9 aut místo dvou). Panamera se zlepšila o 16,7 %, respektive jeden exemplář. Ostatní manažerské limuzíny opět nelze relevantně srovnávat, protože měly loni na kontě nulu.
Mezi vznětovými motory zvítězila řada 7 co se počtu kusů i podílu týče, bylo jich nově zaregistrováno 8 (80 %). Následuje Audi A8 se 6 vozy (75 %) a Mercedes-Benz S (1, 33,3 %). Turbodieselové srdce bije také pod kapotou jediného XJ, jeho podílový výsledek ale není tím pádem relevantní. U Panamery, CL a Lexusu se nafta, jak je všeobecně známo, vůbec nekoná.