Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v únoru 2011: O vedení luxusního segmentu soupeří Audi A8 s BMW 7

Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
56 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (31)
Zatímco letos v lednu byla nejúspěšnějším luxusním automobilem A8, o měsíc později zvítězil její bavorský konkurent - řada 7.

Celý trh v této třídě zaznamenal velmi slušný nárůst. Zatímco v únoru 2010 našlo nové majitele 18 luxusních vozů, letos o 13 více, tedy +72,2 %.

V žebříčku se ve druhém měsíci roku 2011 objevilo celkem sedm modelů, chybí pouze Volkswagen Phaeton. Vítězné BMW 7 zaznamenalo 10 nových registrací. Zatímco jeho letošní úhlavní nepřítel ze stejné spolkové země má na kontě o 2 kusy méně, tedy osm. Bronzové je Porsche Panamera s pěti vozy, na čtvrtém místě najdeme oba Mercedesy, tedy jak kupé CL, tak i výchozí sedan S (3). Žebříček uzavírají jediný Jaguar XJ a Lexus LS.

Ve srovnání s loňskem si sedmičkové BMW polepšilo o 6 registraci (+150 %, v únoru 2010 se prodaly jen čtyři). Panamery byly před rokem tři, u ní to znamená +66,7 %, tedy o dvě třetiny více. Kupé CL má +200 % (z 1 na 3), základní limuzína třídy S naopak -70 % (ztratila sedm registrací). Zbytek zástupců tohoto segmentu není porovnatelný.

Luxusní třída, registrace na českém trhu v únoru 2011
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období2/20111-2/20112/20111-2/2011
1.BMW 7102232,3%28,6%
2.Audi A882325,8%29,9%
3.Porsche PANAMERA5716,1%9,1%
4.Mercedes-Benz CL399,7%11,7%
4.Mercedes-Benz S3119,7%14,3%
6.Jaguar XJ113,2%1,3%
6.Lexus LS123,2%2,6%
-Ostatní modely020,0%2,6%
-CELKEM3177100,0%100,0%

Celkový trh v prestižní kategorii za první dva měsíce stoupl oproti stejnému období loňského roku z 53 na 77 registrací, tedy o 45,3 %. Jen pro úplnost dodejme, že před dvěma lety se prodalo v totožném období pouze třicet aut, což dokládá razantní posílení této třídy.

A8 udržela celkové vedení i v únoru (23 kusů, 29,9 %), BMW 7 už za ní ale zaostává pouze o jeden jediný (22, 28,6 %). Mercedes S je zatím třetí (11, 14,3 %). Kupé CL má na kontě 9 exemplářů (11,7 %) a Porsche Panamera o dva méně (7, 9,1 %). S úctyhodným odstupem následují ostatní: Lexus LS, VW Phaeton a Jaguar XJ na Němce nestačí a zvolili je zatím maximálně dva zákazníci, v případě britského sportovního aristokrata dokonce jen jeden.

BMW řady 7 získalo 4,7 %, za první dva měsíce předchozího roku bylo zaregistrováno 21 vozů, letos o jeden více. S-Klasse si naopak o 47,6 % pohoršila (z 21 kusů). Mercedes CL má v tomto porovnání +350 % (9 aut místo dvou). Panamera se zlepšila o 16,7 %, respektive jeden exemplář. Ostatní manažerské limuzíny opět nelze relevantně srovnávat, protože měly loni na kontě nulu.

Mezi vznětovými motory zvítězila řada 7 co se počtu kusů i podílu týče, bylo jich nově zaregistrováno 8 (80 %). Následuje Audi A8 se 6 vozy (75 %) a Mercedes-Benz S (1, 33,3 %). Turbodieselové srdce bije také pod kapotou jediného XJ, jeho podílový výsledek ale není tím pádem relevantní. U Panamery, CL a Lexusu se nafta, jak je všeobecně známo, vůbec nekoná.

Vstoupit do diskuze (31)