Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Aveo: První fotografie a informace

Aleš Dragoun
Diskuze (23)
Chevrolet uvolnil první fotografie nového Avea. Malý hatchback se představí v Paříži vedle pětidveřového Cruze, minivanu Orlando a modernizované Captivy.

Chevrolet plní své závazky, o chystané modelové ofenzivě v Evropě jsme před časem informovali. Aveo navíc na svého nástupce čekalo příliš dlouho. Vždyť stávající model je pouze modernizací Daewoo Kalos. Připomeňme jen, že původní prototyp Kalosu se objevil již před deseti lety. Verze Dream, která již značně připomínala sériové provedení, přišla za rok a produkční model měl premiéru v létě 2002. Češi si ovšem museli ještě dalších dvanáct měsíců počkat.

Anabáze se změnou značky v Evropě prodávaných vozů na Chevrolet přišla na podzim 2004, Kalos se proměnil kompletně na Aveo před pěti lety a před dvěma přišla poslední modernizace. Nyní dozrál čas na následníka. Co můžeme čekat?

Zatím pouze pětidveřový hatchback, jehož design předznamenala studie Aveo RS z letošního Detroitu a Ženevy. Některé detaily exteriéru zmizely, základ ale zůstal stejný. Silueta je poměrně dynamická, přední maska vyznává současný styl značky: je rozdělena vodorovným kovovým pásem na dvě části. Boční linie oken stoupá vzhůru jako u malého Sparku, stejně tak kliky zadních dveří nenajdeme na obvyklém místě, ale skryté v C-sloupku. Rovněž zadní převis je velmi krátký.

Nové Aveo je pochopitelně delší a širší, což by mělo zaručit dostatek prostoru pro posádku i zavazadla, samozřejmě v rámci třídy. Interiér se také nebude příliš lišit od detroitského RS, motocyklová přístrojová deska, kterou známe už z jiskřičky, v sérii zůstane. Automobilka slibuje množství odkládacích schránek a audio s USB, vstupem AUX a Bluetooth, ale specifikace výbav se budou určitě pro jednotlivé trhy lišit. Standardem budou ovšem bezpečnostní prvky, jako například ABS, nebo kontrola stability, elektrický posilovač bude rovněž v základu, jak je to dnes v kategorii malých vozů již běžné.

A použitá technika? Paleta čtyřválců bude obsahovat jak zážehové, tak i vznětové verze. Benzinové motory se chlubí variabilním časováním sacích i výfukových ventilů, turbodiesely vstřikováním common-rail. Zážehové agregáty zastupují dvanáctistovky s výkony 52 a 63 kW (70 a 86 k), čtrnáctistovka se 74 kW (100 k) a nejvýkonnější šestnáctistovka s 85 kW (115 k). Aveo se konečně dočká turbodieselu s objemem 1,3 l ve dvou výkonových verzích: 55 kW (75 k) a 70 kW (95 k), ty by měly disponovat funkcí Start/Stop.

Nová Avea budou mít pěti- a šestistupňové přímo řazené převodovky, pro motory 1,4 a 1,6 l je přichystána také samočinná, opět se šesti rychlostními stupni. V létě 2011 navíc doplní pětidveřový hatchback i sedan, s třídveřovou variantou se zatím nepočítá.

Na český trh se vůz dostane během roku 2011.

Aleš Dragoun
Diskuze (23)
Avatar - twistedTSD
10. 9. 2010 14:44
no nazdar
jak já jsem se rozplýval nad aveem RS...ale tohle má k němu daleko...na slohovou práci nemám náladu, ale co mě vážně praštilo do očí - co tam dělají ty nechutný matný plasty?! zvlášť ty zadní světla...hlavně že mají chromovaný rámečky
Avatar - twistedTSD
10. 9. 2010 14:28
Re: * QUASIMODO
mně teda i20 přijde jako auto, který rozhodně neurazí...a když to porovnáš s tímhle :-)
Avatar - iudex
10. 9. 2010 10:25
Re: DVA EXTRÉMY
Len pre upresnenie, ja som k "prognostikom", ktorí zahrabávali Fiestu z hľadiska predajov, nikdy nepatril, naopak. I keď to, že bola istú dobu najpredávanejším v autom v Európe, prekvapilo (príjemne) aj mňa. ;-)
9. 9. 2010 21:57
Re: * QUASIMODO
Nepleť si pojmy a dojmy. Napísal som, že je to pohľadné auto, voči poslednému výtvoru Chevroletu rozhodne. Kde si si vyberal vkus?
9. 9. 2010 16:37
Re: * QUASIMODO
Jseš první člověk co znám, kterýmu se líbí i20, ale holt každej nemůže mít vybranej vkus >:D