Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Aveo: Tři karoserie, dva motory, ceny od 170.000,- Kč

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Chevrolet Aveo je na českém trhu stále nabízen ve všech karosářských verzích. Nejžádanější je čtyřdveřový sedan.

Dny současné generace Chevroletu Aveo, která je poslední připomínkou značky Daewoo v Evropě, se pomalu chýlí ke konci. I když prozatím ještě nebylo rozhodnuto zda se na českém trhu bude stávající Aveo jen doprodávat nebo bude ještě možné zadávat objednávky do výrobu.

Zájemci o tento model mohou stále vybírat ze tří karosářských variant a volit mezi tří- a pětidveřovým hatchbackem nebo čtyřdveřovým sedanem. Ten je v současnosti na českém trhu nejprodávanější ve výroční Edici 100.

Paleta pohonných jednotek nabízí pouze dva zážehové čtyřválce 1,2 16V (62 kW) a 1,4 16V (74 kW). Oba motory jsou standardně spojeny s pětistupňovou manuální převodovkou. Pro 1,4 16V je za příplatek 30.000,- Kč k dispozici čtyřstupňová automatická převodovka.

Chevrolet Aveo s třídveřovovou karoserií je k dispozici pouze s motorem 1,2 16V a jeho ceny začínají na 181.000,- Kč.

Základ představuje výbava Base, která obsahuje ABS, BAS, airbag řidiče, výškově nastavitelné přední bezpečnostní pásy, ISOFIX na zadním sedadle, imobilizér, centrální zamykání, posilovač řízení, výškově stavitelný volant, elektricky ovládaná okna, autorádio s přehrávačem CD i MP3, vstup AUX, 4 reproduktory, sklopné zadní sedadlo dělené v poměru 60/40, nárazníky v barvě karoserie, dojezdovou rezervu a 14palcová kola.

Provedení Base Edice 100 je o 10.000,- Kč dražší a základní výbavu rozšiřuje o manuální klimatizaci.

Chevrolet Aveo 3dveřové - ceny na českém trhu
Motor1,2 16V
Převodovka5M
Zdvihový objem [cm3]1206
Válce/ventily4/4
Největší výkon [kW/min-1]62/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]114/3800
Max. rychlost [km/h]170
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,8
Průměrná spotřeba [l/100 km]5,5
Cena Base [Kč]181.000,-
Cena Base Edice 100 [Kč]191.000,-

Pětidveřové Aveo již nabízí širší možnosti výběru. V případě pohonných jednotek je k dispozici s motory 1,2 16V i 1,4 16V. Stupně výbavy jsou k dispozici celkem čtyři.

Stejně jako u třídveřového provedení i zde je základem Base za 178.000,- Kč, který je nabízen pouze s motorem 1,2 16V a obsahuje stejné prvky výbavy.

Následující provedení Base Edice 100 je k dispozici s oběma motory a základní verzi rozšiřuje o manuální klimatizaci. V případě motoru 1,2 16V je možné si u této verze za příplatek 6.000,- Kč objednat airbag spolujezdce.

Výbava LS je spojena s motorem 1,4 16V a jako jediná u pětidveřové karoserie nabízí možnost volby mezi manuální a automatickou převodovkou. Předchozí verze rozšiřuje o airbag spolujezdce, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizaci, palubní počítač, výškově stavitelné sedadlo řidiče, kliky dveří i vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie a 15palcová kola.

Vrcholnou verzí je LT s motorem 1,4 16V. Ta je standardně vybavena bočními airbagy, předními mlhovými světlomety, elektricky ovládanými okny vpředu i vzadu, automatickou klimatizací, ovládáním rádia na volantu, 6 reproduktory, volantem a hlavicí řadicí páky v kůži, spoilerem na zádi v barvě karoserie a 15palcovými litými koly.

Chevrolet Aveo 5dveřové - ceny na českém trhu
Motor1,2 16V1,4 16V
Převodovka5M5M
Zdvihový objem [cm3]12061399
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]62/600074/6400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]114/3800131/4200
Max. rychlost [km/h]170175
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,811,9
Průměrná spotřeba [l/100 km]5,56,1
Cena Base [Kč]178.000,--
Cena Base Edice 100 [Kč]187.000,-192.000,-
Cena LS [Kč]-204.000,-
Cena LT [Kč]-223.000,-

Chevrolet sice u čtyřdveřového sedanu uvádí stejná technická data jako u pětidveřového hatchbacku, ale nabídka výbav a ceny se mírně liší.

Základní Base s motorem 1,2 16V je s cenou 170.000,- Kč nejlevnějším zástupcem modelové řady Aveo. U sedanu narozdíl od hatchbacků tato verze neobsahuje posilovač řízení a stojí na 13palcových kolech.

Provedení Direct přidává posilovač řízení, 14palcová kola a je základem pro Edici 100. Ta je nabízena s oběma motory a kromě manuální klimatizace je standardně vybavena i čelním airbagem řidiče.

Verze Star je k dispozici s oběma motory a u 1,4 16V nabízí možnost připlatit si za čtyřstupňovou automatickou převodovku. Předchozí výbavy rozšiřuje o vypínatelný airbag spolujezdce, dálkové centrální zamykání, výškově stavitelné sedadlo řidiče, kliky dveří i vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie a 15palcová kola.

Nejvyšší stupeň výbavy sedanu nese označení Elite a je téměř identický jako LT u pětidveřového hatchbacku. Rozdílem je pouze absence spoiler na zádi a přítomnost loketní opěrky mezi předními sedadly. Zájemci o tuto verzi mohou počítat s bočními airbagy,

předními mlhovými světlomety, elektricky ovládanými okny vpředu i vzadu, automatickou klimatizací, ovládáním rádia na volantu, 6 reproduktory, volantem a hlavicí řadicí páky v kůži a 15palcovými litými koly.

Chevrolet Aveo 4dveřové - ceny na českém trhu
Motor1,2 16V1,4 16V
Převodovka5M5M
Zdvihový objem [cm3]12061399
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]62/600074/6400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]114/3800131/4200
Max. rychlost [km/h]170175
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,811,9
Průměrná spotřeba [l/100 km]5,56,1
Cena Base [Kč]170.000,--
Cena Direct [Kč]181.000,--
Cena Direct Edice 100 [Kč]186.000,-191.000,-
Cena Star [Kč]194.000,-199.000,-
Cena Elite [Kč]-218.000,-

Pro všechny karosářské verze, motorizace a stupně výbav Chevroletu Aveo je standardem záruka na 5 let. Metalický lak je vždy za příplatek 8.500,- Kč.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - Flai
10. 4. 2011 18:04
Re: Koroze ve voze
o tomhle nevím,možná že ty dveře někdo třeba bouchl v tom rohu a časem se tam udělala koroze :-| Ale všechna avea mají obouchaný lak v oblasti konce prahu,navazující zadní lem podběhu+spodní roh zadních dveří :no: reklamace neuznána,zasterky proti tomu nepomužou,je to prý běžné opotřebení provozem,odlétající kamínky od kol...
Avatar - KubikCv
10. 4. 2011 13:25
Koroze ve voze
Nedá mi to..kamarádův tchán (důchodce) má Kalos (předchůdce Avea)...auto garážováno,najeto nula nula nic...a přesně s koncem záruky na neprorezivění...puchýř v rohu dveří...pochopím to u auta co jezdí denně,ale tohle většinu roku stojí v garáži..cena je sice lákavá...ale než korejskou plíseň...to snad radši poctivou Ladu za stejné peníze a podobnou výbavou,nehledě na crashtest...