Chevrolet Cruze na českém trhu: Útok designem, technikou i cenou (český ceník)
Chevrolet zahajuje ofenzívu v nižší střední třídě s novým globálním sedanem Cruze. Další karosářské verze jsou v plánu, ale prozatím bude nutno s populárními hatchbacky a liftbacky bojovat konvenční tříprostorovou karoserií. Prodejci Chevroletů budou mít ale hodně trumfů v rukávu. Automobil, který je ve všech vnějších rozměrech větší než Škoda Octavia (v případě rozvoru dokonce o více než 10 cm!), stojí na podvozkové bázi příštího Opelu Astra.
Zážehové motory 1,6 16V (83 kW, 153 Nm) a 1,8 16V (104 kW, 176 Nm) mají celohliníkovou konstrukci a variabilní časování sacích i výfukových ventilů, turbodiesel 2,0 (110 kW, 320 Nm) patří zřejmě k již známé (nově údajně modernizované) produkci korejské motorárny. Později příjde i slabší verze turbodieselu s 92 kW. Jako alternativu ke standardním pětistupňovým převodovkám nabídne Chevrolet novou šestistupňovou automatickou převodovku. Jak Cruze jezdí jsme již řekli v prvních jízdních dojmech a zklamání to rozhodně není.
Co ale za to? Od začátku bylo jasné, že cenovka se musí v případě benzinových verzí pohybovat v třísettisícovém pásmu, kde se pohybují i základní verze Fordu Focus, Renaultu Megane, Volkswagenu Golf i Škody Octavia. Stalo se. První cena Cruze činí 319.900,-Kč. Podobně jako i Kie nebo Hyundaie dostáváte u Chevroletu moderní motor (v tomto případě navíc s objemem 1,6 l), ale také přední, boční a hlavové airbagy, ESP, rádio s CD přehrávačem, elektricky ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka s vyhříváním, dálkové ovládání centrálního zamykání dveří nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce. Základní verze má jen výškově nastavitelný volant, vnější kliky a zrcátka jsou černé, za klimatizaci je třeba zaplatit 15 tisíc a za metalický lak 11,5 tisíce korun. Všechny Chevrolety Cruze jezdí na ocelových kolech s pneumatikami 205/60 R16.
Vyšší stupeň výbavy LS je o 26 tisíc dražší, ale obsahuje navíc klimatizaci, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, posuvnou loketní opěrku pro řidiče s úložným prostorem a vstupem AUX, palubní počítač, vnější kliky dveří a vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie a výškově a podélně nastavitelný volant. První cena výkonného turbodieselu 2,0 VCDi (110 kW, 320 Nm) činí zajímavých 442.900,-Kč. Ještě níže by se měla pohybovat verze se sníženým výkonem, která časem rozšíří nabídku.
Nejvyšší výbava LT se prodává jen s motorem 1,8 16V (104 kW, 176 Nm) a se jmenovaným turbodieselem 2,0 VCDi (110 kW, 320 Nm). Standardně s ní dostanete navíc automatickou klimatizaci se vzduchovým filtrem, přední mlhové světlomety, dešťový senzor, rádio s měničem na 6 CD a ovládání rádia na volantu, kola z lehkých slitin 7Jx17; pneumatiky 215/50 R17 (motor 1,8) a 225/50 R17 (motor 2,0 VCDi), tempomat nebo volant a řadicí páku v kůži.
Chevrolet Cruze: Ceny na českém trhu | |||
Motor | 1,6 16V | 1,8 16V | 2,0 D |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1796 | 1991 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 83/6400 | 104/6200 | 110/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 153/4200 | 176/3800 | 320/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 185 | 200 | 210 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,8 | 10 | 8,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,8 | 6,8 | 5,6 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1285 | 1290 | 1417 |
Cena Base [Kč] | 319.900,- | - | - |
Cena LS [Kč] | 345.900,- | - | 442.900,- |
Cena LT [Kč] | - | 409.900,- | 468.900,- |
Vnější rozměry vozu jsou 4597 x 1788 x 1477 mm, rozvor měří 2685 mm, přední rozchod kol 1544 mm a zadní 1558 mm.
Evropská poptávka bude uspokojována produkcí v korejském závodě GM Daewoo Auto & Technology v Gunsanu, pro americky trh výroba poběží v automobilce ve státě Ohio a klíčový ruský trh bude obsluhovat automobilka GM v Petrohradě.
GM očekává prodej 10 až 12 tisíc vozů v EU s výhledem na zvýšení odbytu až na 25 tisíc vozů ročně. V Rusku, Bělorusku a na Ukrajině by se ročně mohlo prodat až 75 tisíc vozů.