Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet: dynamický růst ve střední a východní Evropě

Aleš Jungmann
Diskuze (6)
Více než 40 % vozů značky Chevrolet je prodáno mimo USA. Velký podíl na tom mají i trhy střední a východní Evropy, kde si Chevrolet udržuje velmi dobrou pozici.

Automobilka Chevrolet se netají svými velkými plány, které má s prodeji vozů ve střední a východní Evropě. Asi 475 milionů lidí totiž žije ve 29 státech, které vznikly nebo získaly úplnou nezávislost po rozpadu bývalého Sovětského svazu. Po jejich silnicích se pohybuje přibližně 84 milionů automobilů průměrného stáří více než 12 let. Stále více lidí si může dovolit individuální mobilitu, čímž vzniká enormní tlak na obnovu vozového parku.

Samotné Rusko, největší stát Evropy se 107 miliony obyvatel v evropské části, zaznamenalo v roce 2007 kolem 2,7 milionu registrací nových automobilů. V roce 2001 to přitom byl jen jeden milion. Pokud použijeme procentuální vyjádření, mnoho jiných trhů roste dokonce ještě rychleji. Od roku 2001 vzrostl trh na Ukrajině (cca 600 000 registrací v roce 2007) o asi 600 procent, v Bulharsku o 350 procent a v pobaltských republikách o 200 až 300 procent.

Chevrolet, třetí největší automobilová značka světa (a největší v rámci koncernu General Motors), prodávající 4,49 milionů nových automobilů ročně (v roce 2007), je v Evropě zastoupená od roku 2003. Tržní podíl značky Chevrolet ve střední a východní Evropě stále roste a dnes dosahuje čtyř procent. V Rusku je Chevrolet poměrně dobře zabydlen, jedná se o nejlépe se prodávající importovanou značku a jeho tržní podíl činí asi sedm procent. Největší stát Evropy je s velkým náskokem i největším trhem Chevroletu v Evropě. Vloni se v Rusku prodalo bezmála 190 000 nových Chevroletů, v porovnaní s rokem 2004 to znamená nárůst téměř o 250 procent.

Ještě výrazněji (zhruba o 350 procent) rostl Chevrolet na Ukrajině. V roce 2007 se tam prodalo více než 45 000 nových Chevroletů a Ukrajina se tak stala třetím největším evropským trhem Chevroletu.

Celkově zaznamenala značka Chevrolet v Evropě během uplynulých čtyř let nárůst o 82 procent a prodala 457 000 nových vozů v roce 2007. „To je ale jenom začátek,“ říká Wayne Brannon, výkonný ředitel Chevrolet Europe. „V roce 2006 pokrývalo naše výrobní portfolio jen 28 procent tržních segmentů. Ve výhledu roku 2012 chceme být přítomni už v 65 procentech segmentů.“

Aleš Jungmann
Diskuze (6)
Avatar - DaewooMaster
27. 5. 2008 11:35
Re: Chevrolet alebo Daewo?
Nejen vyska a vek mohou rust... ;-) Jinak moc nechapu, o cem to pises? 8-s Italdesign nebo Pininfarina jsou nezpochybnitelne pojmy v autodesignu (stoji za vsema Daewama od 90. let), monstrozni krabice a koraby ala Amerika by v Evrope opravdu moc sanci nemely, ac me osobne se americky design libi, ale uvazujme racionalne... :-! BTW nejnovejsi model evropskeho Chevroletu (HHR) Ti prijde malo americky? :-) Jinak Daewoo/Chevrolet si na nic nehraje a ani nemusi, rada lidi (vcetne me) totiz dava prednost pomeru cena versus uzitna hodnota pred demonstraci ega ci fetisismu...

Tve vnimani Chevroletu je navic naprosto irelevantni, nebot jak spravne pise bender, Chevrolet (a Dodge) je ve sve puvodni vlasti vniman a nabizen jako znacka pro ta nejobycejnejsi auta (snad jen s vyjimkou Corvetty, jenze ta uz v ramci koncernu vystupuje jako relativne samostatna znacka, aby "nekazila" image Chevroletu), coz se jim asi za ta leta existence znacky vyplaci, takze proc by to najednou meli menit v Evrope?
26. 5. 2008 19:58
Re: Chevrolet alebo Daewo?
Tak povyrásť už naozaj nemám kde, ani výškovo, ani vekovo, moje ponímanie Chevroletu bolo od mala ako symbol veľkého, krásneho amerického auta s krídlami a eleganciou. No a všetky tieto Daewá si zatiaľ ten honosný názov ešte určite nezaslúžia, možno až vyrobia aj úplne nové autá a v Chervroleťáckej elegancii, potom snáď zmením názor.
Avatar - DaewooMaster
26. 5. 2008 14:10
Re: Chevrolet alebo Daewo?
V podstate souhlas, navic takhle sepsane to vypada, ze je toho hodne, ale faktem je, ze naprosta vetsina dnesni produkce jeste stale pochazi od puvodniho Daewa (vlastne akorat Epica a lehky facelift Avea probehl uz pod taktovkou GM), coz ale narozdil od ladlena nepovazuji za zadnou pohanu nebo zapor, jen by v GM mohli s tim chrlenim novych modelu trochu pridat po vzoru H+K... :-) Jinak Daewoo bylo propojene s GM v podstate odjakziva, takze ta integrace, o niz pises, nebyla rozhodne skokovou zalezitosti, jen logickym pokracovanim... BTW korejske modely (jako treba male Ave)o jsou nabizeny i na americkych strankach Chevroletu a mozna i ladlen (az trochu povyroste) pochopi, ze ne kazdemu vyhovuje jenom prerostle SUV nebo obri sedan, dokonce ani v te Americe...
24. 5. 2008 20:55
Chevrolet alebo Daewo?
Keby som nevedel nič o histórii Chevroletu v Európe, tak by som si myslel, ako super im to v Európe ide. Ale predávať staré Daewo pod značkou Chevrolet, to je odvaha. aj môj kamarát kúpil Daewo a teraz má Chevrolet. Keď si tak spomeniem na starý Chevrolet Impala a potom vidím tieto ázijské "Chevrolety", to je úpadok značky.