Chevrolet: dynamický růst ve střední a východní Evropě
Automobilka Chevrolet se netají svými velkými plány, které má s prodeji vozů ve střední a východní Evropě. Asi 475 milionů lidí totiž žije ve 29 státech, které vznikly nebo získaly úplnou nezávislost po rozpadu bývalého Sovětského svazu. Po jejich silnicích se pohybuje přibližně 84 milionů automobilů průměrného stáří více než 12 let. Stále více lidí si může dovolit individuální mobilitu, čímž vzniká enormní tlak na obnovu vozového parku.
Samotné Rusko, největší stát Evropy se 107 miliony obyvatel v evropské části, zaznamenalo v roce 2007 kolem 2,7 milionu registrací nových automobilů. V roce 2001 to přitom byl jen jeden milion. Pokud použijeme procentuální vyjádření, mnoho jiných trhů roste dokonce ještě rychleji. Od roku 2001 vzrostl trh na Ukrajině (cca 600 000 registrací v roce 2007) o asi 600 procent, v Bulharsku o 350 procent a v pobaltských republikách o 200 až 300 procent.
Chevrolet, třetí největší automobilová značka světa (a největší v rámci koncernu General Motors), prodávající 4,49 milionů nových automobilů ročně (v roce 2007), je v Evropě zastoupená od roku 2003. Tržní podíl značky Chevrolet ve střední a východní Evropě stále roste a dnes dosahuje čtyř procent. V Rusku je Chevrolet poměrně dobře zabydlen, jedná se o nejlépe se prodávající importovanou značku a jeho tržní podíl činí asi sedm procent. Největší stát Evropy je s velkým náskokem i největším trhem Chevroletu v Evropě. Vloni se v Rusku prodalo bezmála 190 000 nových Chevroletů, v porovnaní s rokem 2004 to znamená nárůst téměř o 250 procent.
Ještě výrazněji (zhruba o 350 procent) rostl Chevrolet na Ukrajině. V roce 2007 se tam prodalo více než 45 000 nových Chevroletů a Ukrajina se tak stala třetím největším evropským trhem Chevroletu.
Celkově zaznamenala značka Chevrolet v Evropě během uplynulých čtyř let nárůst o 82 procent a prodala 457 000 nových vozů v roce 2007. „To je ale jenom začátek,“ říká Wayne Brannon, výkonný ředitel Chevrolet Europe. „V roce 2006 pokrývalo naše výrobní portfolio jen 28 procent tržních segmentů. Ve výhledu roku 2012 chceme být přítomni už v 65 procentech segmentů.“