Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Malibu Eco: Hybrid pro USA, 1,6 Turbo pro Evropu

Diskuze (5)
Nový Chevrolet Malibu dostane celkem 10 různých motorů. Zatím známe pět z nich.

Kromě nového 2,5litrového čtyřválce se Chevrolet u nového Malibu pochlubil čtyřmi dalšími motory. Čínský trh dostane přímovstřikové agregáty 2,0 SIDI a 2,4 SIDI, oba standardně s automatickou převodovkou. Zelenou tvář Malibu ukazuje hybrid Malibu Eco a pro mnohé, především pak evropské, trhy se chystá 1,6 Turbo

Malibu Eco kombinuje motor 2,4 Ecotec DI (132 kW), šestistupňovou automatickou převodovku a systém eAssist, který přidá 11 kW. Hybridní pohon přidává kompaktní elektromotor, který plní zároveň úlohu generátoru a startéru, a lithium-iontiové baterie. Hmotnost zvyšuje jen o 29 kg.

V segmentu střední a vyšší střední třídy půjde o nejúspornější model v dosavadní historii Chevroletu.

V Evropě se dočkáme také motoru 1,6 Turbo – agregát je známý již z Opelu Insignia, kde dosahuje 132 kW. Kromě toho se na trzích EU budou samozřejmě nabízet turbodiesely, Malibu pravděpodobně dostane nový 2,0 VCDi (96 a 120 kW), který se dodává do MPV Orlando.

Tím je hádanka slibovaných deseti různých motorů v novém Malibu víc než z poloviny rozluštěna. Otázkou je, zda GM vůbec počítá se šestiválci – za poslední tři roky totiž poptávka po čtyřválcových motorech v Malibu vzrostla ze čtvrtiny na polovinu prodejů.

Chevrolet Malibu 2013 - Předběžné technické údaje
Motor2,5 EcotecEco 2,4 DI2,4 SIDI2,0 SIDI1,6 Turbo
TrhUSAUSAČínaČínaEU
Převodovka6A6A6A6A6M/6A
Zdvihový objem [cm3]24572384+el.237619981598*
Největší výkon [kW]141134+11125*-132*
Největší toč. mom. [Nm]245230220*-230*
* neoficiální údaje

Nový Chevrolet Malibu se bude prodávat na všech kontinentech. General Motors mu přisuzuje úlohu osmé generace v USA zavedeného modelu a zároveň roli nástupce Chevroletu Epica.

Věrné tradicím amerických sedanů střední třídy, nové Malibu měří na délku 4859 mm. Proti Epice tedy přidává 54 mm a řadí se na horní hranici střední třídy. Zvětšila se také šířka, výška i rozvor. To však pouze ve srovnání s korejským Chevroletem Epica, který brázdí evropské silnice – proti končící generaci Malibu je totiž novinka naopak v každém směru o pár milimetrů menší.

Součinitel aerodynamického odporu má být jen nepatrně vyšší než u Chevroletu Volt (0,28). Automobilka se chlubí, že právě díky zkušenostem z Voltu mezigeneračně vyřešila 60 „problémových bodů“, které zvyšují aerodynamický odpor. Aerodynamiku i spotřebu paliva také vylepší aktivní maska chladiče s uzavíratelnými otvory.

Po stranách nové firemní masky chladiče se nacházejí xenonové světlomety. Záď zase zdobí dvojité diodové svítilny inspirované modelem Camaro. Kola budou 17- až 19palcová.

Interiér spoléhá na minimalistické tvar, retro prvky a bohaté zdobení. Prvky v chromu a dřevěné části jsou doplněné ledově modrým podsvícením. Stejnou barvu má i ambientní osvětlení interiéru, které se pomalu stává nutností i u mainstreamových modelů.

Zvětšil se počet odkládacích schránek i samotný interiér. Zavazadlový prostor má 462 litrů.

Diskuze (5)
Avatar - twistedTSD
26. 4. 2011 17:32
Re: Kráb
ten design je opravdu nádherný! :yes:
26. 4. 2011 11:40
Re: cx
jj, to by me taky zajimalo.
obecne bych se primlouval aby redakce do tabulky pod testama uvadela jak cx, tak kg/kw. oboji to ma slusnou vypovidaci hodnotu.
26. 4. 2011 10:26
Re: cx
Mne by spis zajimala vaha toho auta a co tam s tim bude delat ten 1.6 Turbo motor?
26. 4. 2011 08:43
cx
Teda nemuzu si pomoct, ale jestli ma Volt cx=0,28 tak je to desna bida. To bych u takoveho auta necekal. A kdyz je Malibu horsi, tak to bude mi tak cx=0,29 a to taky neni hodnota k chlubeni. Zvlast kdyz i Mazda dokaze u hatchbacku 3 dostat hodnotu cx=0,27.
Kdyby meli hodnotu cx=0,26, tak se maj cim chlubit. Takhle at radsi mlci.
Ale Malibu je krasne, to mu nelze uprit.
26. 4. 2011 07:28
Kráb
Boha to je korab toto! Ze zadu vypada uchvatne, hlavne ta "chargerovsky" zvednuta linka oken na zadnich dverich, dodava to dost na agresivite. Ze vsech uhlu krasa, spatny uhle se hleda velmi tezko. Verim, ze jak rychle se prosadil Cruze, budem vidat stejne rychle i toto malibu....hlavne at se malibu jmenuje!