Chevrolet Malibu Eco: Hybrid pro USA, 1,6 Turbo pro Evropu
Kromě nového 2,5litrového čtyřválce se Chevrolet u nového Malibu pochlubil čtyřmi dalšími motory. Čínský trh dostane přímovstřikové agregáty 2,0 SIDI a 2,4 SIDI, oba standardně s automatickou převodovkou. Zelenou tvář Malibu ukazuje hybrid Malibu Eco a pro mnohé, především pak evropské, trhy se chystá 1,6 Turbo
Malibu Eco kombinuje motor 2,4 Ecotec DI (132 kW), šestistupňovou automatickou převodovku a systém eAssist, který přidá 11 kW. Hybridní pohon přidává kompaktní elektromotor, který plní zároveň úlohu generátoru a startéru, a lithium-iontiové baterie. Hmotnost zvyšuje jen o 29 kg.
V segmentu střední a vyšší střední třídy půjde o nejúspornější model v dosavadní historii Chevroletu.
V Evropě se dočkáme také motoru 1,6 Turbo – agregát je známý již z Opelu Insignia, kde dosahuje 132 kW. Kromě toho se na trzích EU budou samozřejmě nabízet turbodiesely, Malibu pravděpodobně dostane nový 2,0 VCDi (96 a 120 kW), který se dodává do MPV Orlando.
Tím je hádanka slibovaných deseti různých motorů v novém Malibu víc než z poloviny rozluštěna. Otázkou je, zda GM vůbec počítá se šestiválci – za poslední tři roky totiž poptávka po čtyřválcových motorech v Malibu vzrostla ze čtvrtiny na polovinu prodejů.
Chevrolet Malibu 2013 - Předběžné technické údaje | |||||
Motor | 2,5 Ecotec | Eco 2,4 DI | 2,4 SIDI | 2,0 SIDI | 1,6 Turbo |
Trh | USA | USA | Čína | Čína | EU |
Převodovka | 6A | 6A | 6A | 6A | 6M/6A |
Zdvihový objem [cm3] | 2457 | 2384+el. | 2376 | 1998 | 1598* |
Největší výkon [kW] | 141 | 134+11 | 125* | - | 132* |
Největší toč. mom. [Nm] | 245 | 230 | 220* | - | 230* |
* neoficiální údaje |
Nový Chevrolet Malibu se bude prodávat na všech kontinentech. General Motors mu přisuzuje úlohu osmé generace v USA zavedeného modelu a zároveň roli nástupce Chevroletu Epica.
Věrné tradicím amerických sedanů střední třídy, nové Malibu měří na délku 4859 mm. Proti Epice tedy přidává 54 mm a řadí se na horní hranici střední třídy. Zvětšila se také šířka, výška i rozvor. To však pouze ve srovnání s korejským Chevroletem Epica, který brázdí evropské silnice – proti končící generaci Malibu je totiž novinka naopak v každém směru o pár milimetrů menší.
Součinitel aerodynamického odporu má být jen nepatrně vyšší než u Chevroletu Volt (0,28). Automobilka se chlubí, že právě díky zkušenostem z Voltu mezigeneračně vyřešila 60 „problémových bodů“, které zvyšují aerodynamický odpor. Aerodynamiku i spotřebu paliva také vylepší aktivní maska chladiče s uzavíratelnými otvory.
Po stranách nové firemní masky chladiče se nacházejí xenonové světlomety. Záď zase zdobí dvojité diodové svítilny inspirované modelem Camaro. Kola budou 17- až 19palcová.
Interiér spoléhá na minimalistické tvar, retro prvky a bohaté zdobení. Prvky v chromu a dřevěné části jsou doplněné ledově modrým podsvícením. Stejnou barvu má i ambientní osvětlení interiéru, které se pomalu stává nutností i u mainstreamových modelů.
Zvětšil se počet odkládacích schránek i samotný interiér. Zavazadlový prostor má 462 litrů.