Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Niva: Nová generace na patentových snímcích

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 19. 12. 2015 • 17:50
8
53
Zobrazit náhledy (8)
Chevrolet Niva Chevrolet Niva Chevrolet Niva
Loni na autosalonu v Moskvě byl představen koncept Chevroletu Niva. Jak bude vypadat sériová verze a kdy vlastně přijde? Ruský patentový úřad uvolnil snímky.

Slovenský designér Ondrej Koromház z GM odvedl na studii skvělou práci, loni v srpnu se hodně líbila. Pod kapotou jí vrčel atmosférický benzinový čtyřválec 1,8 l/90 kW. Pochopitelně posloužila jako předskokan nové generace. Produkční verze měla původně přijít již příští rok s podélně vpředu uloženou čtyřválcovou osmnáctistovkou o výkonu s výkonem kolem 88 kW, ruská média spekulovala i o objemu 1,6 l, nic oficiálního zatím není k dispozici. Motor je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou, zda dostane i dvoustupňovou redukci, jako měla studie, není dosud jasné. Stálá čtyřkolka s uzamykatelným diferenciálem je samozřejmostí, vzadu zůstává ortodoxní tuhá náprava.

Jak bude vypadat sériové provedení, vidíme na patentových snímcích z webu ruského Federálního úřadu pro průmyslové duševní vlastnictví (FIPS). Většina z linek jí díkybohu zůstala, přišla hlavně o střešní nosič s rezervou a přídavné světlomety. Zmizela i matná černá barva a určitě nepřežijí terénní pneumatiky.

Jenže osud projektu je zatím nejasný. Nikde totiž zatím není známo, zda druhá (nebo vlastně třetí?) Niva skutečně zamíří do sériové výroby. Loni v srpnu byly vývojové práce v plném proudu, ale letos v březnu koncern General Motors začal silně utlumovat svou přítomnost v Rusku a vývojové práce byly zmrazeny. Ruský server AutoMail uvádí, že GM s AvtoVAZem jednají o pokračování projektu. Hlavním problémem je nedostatek vhodné pohonné jednotky. Osmnáctistovka PSA EC8 s předpokládaným výkonem 101 kW by totiž byla příliš drahá, základní cena takto vybaveného vozu dosáhne milionu rublů (necelých 351 tisíc korun). A to je pro cílovou skupinu klientů příliš. Příchod na trh se tak očekává nejdříve v sezóně 2018.

První generace Nivy byla původně plánována coby nástupce té klasické s plachetnicí ve znaku. Jenže v devadesátých letech přišel General Motors, uzavřel s ruským výrobcem mimo jiné i společný podnik a auto, původně vyvíjené jako VAZ 2123, změnilo logo na Chevrolet. Existuje od roku 1996 (včetně prototypů), výstavní premiéru si odbylo v Moskvě 1998, ale s emblémem Lady vznikalo sériově jen mezi lednem a březnem 2001. Pod americkou značkou se vyrábí od září 2002 v Togliatti. Nejde však o klasický teréňák jakým je původní Niva alias VAZ 2121, nýbrž o pětidveřové SUV, byť se slušnými schopnostmi mimo zpevněné cesty. Auto s délkou necelých 4,06 m pohání klasická zážehová čtyřválcová sedmnáctistovka. Motor Ecotec 1,8 l od Opelu se dostal jen do pár kusů.

Témata
Avatar - Pekelná Micinka
21. 12. 2015 00:49
Re: GMC Hermelín
Kteréžto nebylo dříve použito pro název automobilu.
Avatar - Pekelná Micinka
21. 12. 2015 00:48
Re: GMC Hermelín
Já se domníval, že Nivu vyráběla Lada, která dosud existuje, jak známo. Nic to však nemění na tom, že a) to spojení nezní hezky b) je to absurdní, vzhledem k historickým souvislostem.
Avatar - KubikCv
21. 12. 2015 00:21
Re: Jméno designéra
dvě slova....uražené ego
Avatar - Barrichello
21. 12. 2015 00:11
nehádejte se chlapci
jménem Republiky a Výboru Národní Bezpečnosti jste všichni zatčeni, odsouzeni k deporatci na Novaju Zemluju a to za porušení hodnot, tradic a ideálů Národní fronty, za rozvracení republiky, kolaboraci a popory západoněmeckých revanšistů

Felix Edmundovič Dzeržinskij, v.r.
Avatar - Barrichello
21. 12. 2015 00:08
Re: GMC Hermelín
Chevrolet Niva je poměrně zažité jmnéno, však jak dlouho se v rusku ten mdoel pod tímto názvem vyrábí