Chevrolet v roce 2011: Globální prodeje globální značky
Americká automobilka Chevrolet v loňském roce na celém světě prodala 4,76 milionů vozů. I díky tomu celý koncern General Motors loni prodal 9.025.942 automobilů. Největším trhem jsou pro Chevrolet i nadále Spojené státy americké.
Chevrolet loni v USA prodal 1.775.812 aut, což činilo zhruba 37 % všech loni vyrobených vozů této značky. Prodeje Chevroletu ve Spojených státech ve srovnání s rokem 2010 vzrostly o více než 13 %.
Druhým největším trhem pro Chevrolet byla Brazílie, kde se v loňském roce prodalo 632.201 aut této značky. Chevrolet má v Brazílii silnou pozici, v největší zemi Jižní Ameriky vyrábí i několik svých modelů, mimo jiné Chevrolet Corsa (třetí generace stejnojmenného Opelu) nebo Chevrolet Astra (lehce upravený Opel Astra G).
V Číně si v roce 2011 zákazníci koupili 595.068 Chevroletů. Významný meziroční růst prodejů automobilka zaznamenala ve Vietnamu (+ 79 %), Rusku (+ 49 %), Turecku (+ 30 %) a Německu (+ 21 %). Rusko bylo pro Chevrolet loni čtvrtý největší trh, automobilka zde prodala
173.485 vozů. Důležitým odbytištěm je pro Chevrolet i Uzbekistán, kde během roku 2011 prodal 121.584 automobilů. V celkovém pořadí je tato země osmý největší trh pro tuto americkou automobilku.
Podle statistik Svazu dovozců automobilů bylo v České republice loni registrováno 2.979 nových Chevroletů, o devadesát kusů více než v roce 2010. Největší zájem byl o Aveo, kterého se prodalo 894 exemplářů.
Mezi globální modely značky patří Cruze, Aveo (na vybraných trzích jako Sonic) a Spark. Osmá generace Chevroletu Malibu se globálním modelem teprve stane, automobilka jeho prodej ve světě postupně zahajuje, v Evropě se jej máme dočkat letos na jaře.
Pro letošní rok Chevrolet plánuje další rozšíření modelové řady. Vedení automobilky bude i nadále usilovat o růst prodejů na klíčových trzích.