Chiron Pur Sport má za sebou testy v Nardò. Proletěl se při nich i vzduchem
Ještě než se Bugatti pustí do výroby ostřejší verze Chironu, vzalo předprodukční prototyp na známý okruh v Nardò, kde proběhla další fáze testování a ladění.
Pro připomenutí, provedení Pur Sport má být sportovnější variantou Chironu, obratnější a řidičtější. Výkon se sice oproti standardnímu vozu nezměnil, takže čtyřmi turbodmychadly přeplňovaný osmilitrový šestnáctiválec dává 1500 koní, motor lze ovšem nově točit až do 6900 otáček, o 200 více než dosud.
Sedmistupňová dvouspojková převodovka dostala upravené převody, díky tomu zrychlí z 60 na 120 km/h o takřka dvě sekundy rychleji než výchozí model.
Bugatti se také snažilo vůz navrhnout co nejlehčí, hovoří se o úspoře 50 kilogramů. Z toho důvodu je koncovka výfuku titanová (tvořená 3D tiskem), nová jsou také hořčíková kola, která sama o sobě snižují neodpruženou hmotnost o 16 kilogramů. K tomu přidejme i lehčí brzdové destičky a brzdové kotouče.
A došlo samozřejmě i na úpravy podvozku. Jsou tu tužší pružiny, ladily se i adaptivní tlumiče. Karbonové stabilizátory pak minimalizují náklony karoserie. Zapomenout bychom neměli ani na nové pneumatiky Bugatti Sport Cup 2 R vyvinuté ve spolupráci s Michelinem. Stávající jízdní režimy pak doplňuje mód Sport+, v jehož případě elektronika na suchém povrchu zasahuje do řízení později.
Sportovnějšímu charakteru odpovídá i agresivnější vzhled, který je navíc aerodynamicky účinnější. Široké přívody vzduchu v předním nárazníku přivádějí dostatek čerstvého vzduchu k chladiči, zatímco přední „lízátko“ zvyšuje přítlak přední nápravy. Vzadu zase přítlak generuje nejen výrazný difusor, ale také gigantický přítlačný spoiler široký 1,9 metru.
Na okruhu Nardò prototyp zkoušel tovární testovací jezdec Andy Wallace, který evidentně (a přirozeně) auto vůbec nešetřil. Dokonce na jednom místě dostal všechna kola do vzduchu, takže se Chironem i trošku proletěl.
S výsledkem testování byl bývalý závodník spokojený. "I když tuhle práci dělám už léta, v Nardò jsem dosud nebyl. Líbí se mi tu. Chiron Pur Sport je extrémně hbitý při jízdě na normálních silnicích, ale také je pořád dostatečně komfortní. Podvozek a řízení jsou nastavené perfektně, řízení je přímé, podvozek tuhý, ale nikoli přehnaně tvrdý," hodnotil Wallace.
Jak už to tak u Bugatti bývá, produkce Chironu Pur Sport bude omezena, a to na 60 exemplářů. Základní cena činí tři miliony eur, což je v přepočtu skoro 80 milionů korun. Pořád přitom mluvíme o částce bez daně. Výroba odstartuje na podzim.
