Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler Delta: Nové fotografie

David Bureš
Diskuze (34)
Delta se ve Velké Británii začala prodávat pod značkou Chrysler. Od výchozí verze je k nerozeznání.

Chrysler zahájil na britských ostrovech prodej hatchbacku Delta, který je na ostatních trzích nabízen pod italskou značkou Lancia. První cena Delty s americkým pasem ve Velké Británii činí 16.695 liber (zhruba 476 tisíc korun).

Jedinou designovou změnou Delty pro Británii je změna log, místo nápisu Lancie se na autě objevují roztáhlá křídla s nápisem Chrysler. Maska chladiče zůstává totožná. V rámci letošní modernizace totiž Lancia Delta dostala pozměněnou masku s pěti horizontálními lamelami, díky kterým se svými tvary přiblížila novým tvářím přeznačkovaných Chryslerů.

Vedení Chrysleru neočekává, že Delta bude velkým prodejním hitem, spíše má být alternativou pro zákazníky, kteří nechtějí jít s davem. Automobil má nabízet stejnou kvalitu jako větší Chryslery, avšak zabalenou do evropského designu.

Chrysler Delta je oproti Lancii prodáván se zúženou nabídkou motorizací. Na britských ostrovech je tento hatchback prodáván s dvěma benzinovými (1,4 Turbo Jet s 88 kW a 1,4 Multiair se 103 kW) a dvěma naftovými motory (1,6 Multijet s 88 kW a 2,0 Multijet o výkonu 121 kW). Standardem je šestistupňový manuál, pro 1,6 Multijet je k dispozici i s robotizovanou šestistupňovou převodovkou.

Automobil je dlouhý 4.520 mm, rozvor náprav činí 2.700 mm. Zavazadelník nabídne 380 až 465 litrů objemu v závislosti na poloze lavice zadních sedadel, kterou je možné posouvat. Zadní sedadla je navíc možné sklápět, a to až o 25 stupňů, což dále zvyšuje komfort pasažérů.

Stupně výbavy jsou ve Velké Británii čtyři (v Česku o jeden méně). Základem je S zahrnující mimo jiné šest airbagů, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, přední mlhovky s funkcí natáčení, diodové denní světlomety, manuální klimatizaci, Hill Holder a rádio s CD a MP3 přehrávačem. Ocelová kola jsou 16palcová.

SE přidává chromované kliky dveří, vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, klimatizovaný odkládací prostor a kožený volant, 16palcová kola jsou v tomto případě z lehkých slitin.

Verze SR výbavu rozšíří o automatickou dvouzónovou klimatizaci, funkci Blue & Me (Bluetooth, USB port, hlasové ovládání, vstup AUX-IN), tempomat a sedačky kombinující kůži s alcantarou. Chrysler Delta je v tomto případě obut do 17palcových kol.

Vrcholem je stupeň Limited s elektricky sklopnými zpětnými zrcátky, navigací, zadními parkovacími senzory, zadní loketní opěrkou, kontrolou tlaku v pneumatikách a elektrickými předními sedačkami. Vzhled vylepšuje dvoubarevná karoserie s černou střechou a kožené čalounění.

Důvod, proč se Lancia Delta (a menší model Ypsilon) prodává ve Velké Británii a Irsku pod značkou Chrysler je ryze marketingový. Vedení italského koncernu tvrdí, že značka Chrysler má na britských ostrovech lepší jméno než Lancia.

David Bureš
Diskuze (34)
Avatar - Barrichello
3. 10. 2011 10:46
Re: Kliniec do rakvy slávnej značky.
No, Delta ještě se zavřeným okem jde, ale C hrysler Ypsilon je nešerednější auto v celé historii, které vyjelo s logem chrysler.
2. 10. 2011 22:18
Re: to nejvíc smutné
:yes:
Avatar - Ronault.
2. 10. 2011 21:27
Re: Kde jsem to jen viděl...
Sorry, jak píšu, byl jsem upozorněn, že nemám na některé klást moc velké nároky, tak se dle toho řídím >:-[]
2. 10. 2011 20:13
Re: Kliniec do rakvy slávnej značky.
Je to výkon. Jednou ranou przniť dve značky....
2. 10. 2011 16:02
Re: Kliniec do rakvy slávnej značky.
ale jo, samozřejmě i po staré Deltě přišly dobré auta.... Nejen ta Kappa, ale třeba i Lybra byla dost povedená a i druhá generace "Y" byla velmi úspěšná.... Ale všechno to byly auta úspěšné jen v Itálii, šlágr typu Delta už se nepodařil.....

A vyvíjet dneska od nuly novou střední třídu by v případě Lancie byl obrovský risk, na 90% předurčený k neúspěchu (o vyšší střední se ani nebavme, tam je to bez šancí....). Ale tohle všechno už jsme tady řešili.... Teď budou nějakou dobu fungovat s těma předělanýma amerikama a u nové generace se uvidí....