Chrysler hlásí v USA nárůst prodejů o 40 procent

Koncern Chrysler oznámil, že jeho tržby ve Spojených státech během letošního února vzrostly o 40 %. Oproti únoru 2011 rostly prodeje značek Chrysler, Jeep, Dodge i Ram. Chrysler Group během letošního února v USA prodal 133.521 nových automobilů.
Prodeje koncernu na domácím trhu rostou už několik měsíců v řadě. Podle Reida Biglanda, vedoucího amerických prodejů Chrysler Group je růst dán tím, že společnost nyní nabízí několik automobilů s nízkou spotřebou paliva. Bigland tvrdí, že právě žíznivé motory byly pro společnost v minulých letech na obtíž.
Nejúspěšnější automobilkou Chrysler Group se v USA letos v únoru stal Dodge, který zde prodal 42.692 nových automobilů, což je o 27 % více než v únoru 2011. Nejvíce se dařilo minivanu Caravan (12.668 prodaných kusů, meziročně +20 %). Druhý skončil Charger (7.324 prodaných kusů, meziročně +124 %), třetí pak Avenger (6.570).
Chrysler v USA během letošního února prodal 27.008 nových automobilů, o 114 % více než během loňského února. Nejprodávanějším Chryslerem byl model 200 s 9.717 prodanými exempláři. Oproti únoru 2011 se jedná o 315% nárůst prodejů. Za ním následovaly modely Town & Country (9.621 kusů, +22 %) a 300 (7.670 prodaných kusů, meziročně +480 %).
Ve Spojených státech se v minulém měsíci prodalo 37.312 vozů značky Jeep, o 30 % více než během loňského února. Neprodávanějším Jeepem se stal Grand Cherokee s 12.724 prodanými exempláři (meziročně +47 %), následovaný Wranglerem (9.319 prodaných kusů, meziročně + 22 %).
Značka RAM zaznamenala 23,282 prodaných automobilů, o 15 % více než během loňského února.
Na americkém trhu se v únoru dařilo také Fiatu, který zde prodal 3.227 exemplářů modelu 500, o 69 % více než během letošního ledna. Šéf Fiatu Sergio Marchionne nedávno prohlásil, že pokud se italské automobilce nebude v USA dařit, bude nucena uzavřít dvě své továrny v domovské Itálii.
Koncern General Motors v minulém měsíci ve Spojených státech prodal 209.306 nových automobilů, Ford pak 179.119 vozů. Zatímco americké prodeje GM zůstaly takřka na stejné úrovni jako loni (+1,1 %), prodeje Fordu meziročně vzrostly o 14 %.