Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínské Nio odhaluje vlajkovou loď. Elektrický sedan má obří baterie a dojezd 1000 km

Nio ET7
Nio ET7
Nio ET7
Nio ET7
22 Fotogalerie

Automobilka Nio představuje po SUV a crossoverech svůj vlajkový sedan. Prodávat se začne v roce 2022 a kromě dojezdu láká na autonomní řízení.

Za automobilovou značkou Nio stojí čínský technologický podnikatel Williams Li. Společnost již představila plejádu SUV a crossoverů zaměřených na rychle se rozrůstající čínský trh. V loňském roce prodala firma 36.721 vozů, což je meziroční nárůst o 111 %. A tím zdaleka nekončí, v budoucnu plánuje expanzi do světa včetně Evropy, kde by mohla zaujmout svou poslední novinkou.

Jde o sedan Nio ET7, jenž se začne prodávat v roce 2022, už nyní se o něm ale dozvídáme první podrobnosti. Tvůrci ve velkém vsadili na hliník a lehkou ocel, což pomůže zredukovat hmotnost elektromobilu. Vpřed jej pohání dva elektromotory o systémovém výkonu 480 kW a točivém momentu 850 newtonmetrů. Z klidu na stovku vůz zrychlí za 3,9 sekundy.

Sedan ET7 dorazí se třemi kapacitami baterií – 70, 100 a 150 kWh, přičemž ta největší zvládne dle metodiky NEDC ujet až 1000 kilometrů na jedno nabití. Kromě zmíněných materiálů pomáhá s dojezdem i nízký koeficient aerodynamického odporu s hodnotou 0,23 Cd. Akumulátory můžete standardně dobíjet, případně na počkání vyměnit. Tím se Nio snaží řešit zdlouhavé čekání u nabíjecích stojanů.

Vůz je 5098 mm dlouhý, 1987 mm široký a 1505 mm vysoký, přičemž rozvor náprav má hodnotu 3060 milimetrů. Novinka láká na pokročilé funkce autonomní jízdy. Na třiatřicet vysoce výkonných snímacích jednotek je rozmístěno po celém voze a pokročilý počítačový systém je schopný zpracovat 8 GB dat za jednu sekundu. Interiéru dominuje po vzoru Tesly velký, vertikálně umístěný displej, skrz který se ovládá drtivá většina funkcí. Standardem je rovněž 23 reproduktorů audiosystému.