Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínské Nio odhaluje vlajkovou loď. Elektrický sedan má obří baterie a dojezd 1000 km

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 11. 1. 2021 • 11:20
22
3
Zobrazit náhledy (22)
Nio ET7 Nio ET7 Nio ET7 Nio ET7 Nio ET7 Nio ET7 Nio ET7 Nio ET7 Nio ET7 Nio ET7 Nio ET7 Nio ET7 Nio ET7 Nio ET7 Nio ET7 Nio ET7 Nio ET7

Automobilka Nio představuje po SUV a crossoverech svůj vlajkový sedan. Prodávat se začne v roce 2022 a kromě dojezdu láká na autonomní řízení.

Za automobilovou značkou Nio stojí čínský technologický podnikatel Williams Li. Společnost již představila plejádu SUV a crossoverů zaměřených na rychle se rozrůstající čínský trh. V loňském roce prodala firma 36.721 vozů, což je meziroční nárůst o 111 %. A tím zdaleka nekončí, v budoucnu plánuje expanzi do světa včetně Evropy, kde by mohla zaujmout svou poslední novinkou.

Jde o sedan Nio ET7, jenž se začne prodávat v roce 2022, už nyní se o něm ale dozvídáme první podrobnosti. Tvůrci ve velkém vsadili na hliník a lehkou ocel, což pomůže zredukovat hmotnost elektromobilu. Vpřed jej pohání dva elektromotory o systémovém výkonu 480 kW a točivém momentu 850 newtonmetrů. Z klidu na stovku vůz zrychlí za 3,9 sekundy.

Sedan ET7 dorazí se třemi kapacitami baterií – 70, 100 a 150 kWh, přičemž ta největší zvládne dle metodiky NEDC ujet až 1000 kilometrů na jedno nabití. Kromě zmíněných materiálů pomáhá s dojezdem i nízký koeficient aerodynamického odporu s hodnotou 0,23 Cd. Akumulátory můžete standardně dobíjet, případně na počkání vyměnit. Tím se Nio snaží řešit zdlouhavé čekání u nabíjecích stojanů.

Vůz je 5098 mm dlouhý, 1987 mm široký a 1505 mm vysoký, přičemž rozvor náprav má hodnotu 3060 milimetrů. Novinka láká na pokročilé funkce autonomní jízdy. Na třiatřicet vysoce výkonných snímacích jednotek je rozmístěno po celém voze a pokročilý počítačový systém je schopný zpracovat 8 GB dat za jednu sekundu. Interiéru dominuje po vzoru Tesly velký, vertikálně umístěný displej, skrz který se ovládá drtivá většina funkcí. Standardem je rovněž 23 reproduktorů audiosystému.

Související články

Témata
11. 1. 2021 20:33
Re: Y not
Rozhodně ano !

>>>> Podle agentury Benchmark Mineral Intelligence měla Čína v roce 2019 "pod palcem" 80 procent světových dodávek surovin pro baterie. Čínské firmy drží většinové nebo významné podíly největších světových nalezišť lithia v Austrálii, Argentině, Bolívii i Chile, zajišťují 80 procent světových dodávek zpracovaného kobaltu a 60 procent grafitu.

TAKZE TO JEN TAK NA OKRAJ.... :-!

Pro Evropu bude přechod k mobilitě s novými zdroji energie obrovskou výzvou. Je velká škoda, že si ji hned na startu komplikuje nesmyslnou zbrklostí, ignoruje strategická hlediska a nedokáže reagovat na stále silnější globální výzvy. Účet za to zaplatíme všichni a Číňané jezdící na metanol z uhlí nám radostně zatleskají....

https://zpravy.aktualne.cz/…408ac1f6b220ee8/

zase jsme vazalove komunistu... ale ne vychod, dnes už celá evropa a s bidenem i usa... pěkný den :-)

PS: mě to nevadí čínu mám moc rád :-)
11. 1. 2021 20:17
Y not
A vy tem soudruhum z ciny verite:))
11. 1. 2021 17:33
Čína jede !! Šupáci ! GO WEST !!! Hoši z východu...
EU mlčí... jen Korea a nadhodnocená teslá maji trochu co říct... :-)

uvidime... :-)

Pěknej autonomní vehikl... ženě do města bych koupil... BABISHI stavěj s CNPEC....

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku