Čínské SUV známé i z Česka má po faceliftu. Bráchovi Volva XC40 to sluší
Značka Lynk & Co představila omlazenou verzi svého prvního vlastního modelu. Ten se jako ojetina dostává i na české silnice, kde představuje zajímavou alternativu k zaběhnuté konkurenci.
V čínských značkách se kolikrát nevyznají ani domácí. Jsou totiž stovky. A další navíc vznikají. Brand Lynk & Co, patřící pod čínský kolos Geely, již v roce 2017 okouzlil zajímavým a pohledným SUV 01 s technikou, která je nám důvěrně známá. Jedná se totiž o sourozence velmi populárního Volva XC40. Obě SUV stojí na platformě CMA, kterou vyvinula švédská společnost China Euro Vehicle Technology AB patřící pod zmíněné Geely (stejně jako Volvo, Polestar, Lotus a další).
Kompaktní SUV Lynk & Co 01 teď prodělalo modernizaci, která se soustředila hlavně na technickou stránku. K pohonu tudíž slouží nový plug-in hybridní pohon o systémovém výkonu 206 kilowattu a celkovém točivém momentu 535 newtonmetrů. Dosud měla soustava s 1,5litrovým tříválcem maximálně 192 kW. Zvětšil se také dojezd na elektřinu. Místo dosavadních 69 kilometrů jich omlazené provedení zvládne o sedm více.
Jemné estetické retuše v podobě lesklé černé masky chladiče doplňují nová kola, upravené přední a zadní světlomety a nové laky Crystal White, Sparkling Black a Mineral Green Metallic.

Multimediální systém s 15,4palcovým displejem dostal výkonný čip Qualcomm Snapdragon 8155 pro rychlejší odezvu a celkově vyšší výpočetní výkon. Některé z fyzických ovladačů se přesunuly na volant, aby řidič nemusel za jízdy kmitat očima z vozovky na středový panel.
Ačkoliv se Lynk & Co 01 na českém trhu nikdy oficiálně neprodával, v poslední době na něj na našich silnicích narazit můžete. V rámci dovozu ojetin ze zahraničí se do Česka totiž dostalo několik desítek kusů, jejichž ceny aktuálně začínají pod půl milionem a končí na necelých 700 tisících za vůz z roku 2023 s nájezdem okolo 20 tisíc kilometrů. To je na kompaktní plug-in hybrid velmi dobrá cena.