Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle je nový crossover pro Evropu. Prodávat ho bude čínsko-švédský Lynk & Co

David Bureš
Diskuze (9)

Krátce po odhalení plánů na evropskou výrobu Lynk & Co představuje svůj další model, crossover 02.

Lynk & Co je nová značka čínské automobilky Geely zaměřená na mladé zákazníky, která spolupracuje též se švédským Volvem. V budoucnu se chce stát globálním hráčem a prodávat 500.000 aut ročně, k čemuž pomůže i výroba v Evropě. Vedle již odhaleného SUV 01 se v belgické továrně v Ghentu bude vyrábět i nově odhalený crossover 02.

Sportovní, dobrodružný, dynamický, odvážný, jistý a zábavný, tak novinku charakterizuje Andreas Nilsson, šéfdesignér Lynk & Co, který v minulosti pracoval pro Volvo, Ford nebo Geely. Design, ostatně stejně jako vývoj, měl na starosti mezinárodní tým sídlící ve švédském Gothenburgu.

Svým designem „dvojka“ navazuje na dříve odhalené modely Lynk & Co, což znamená nekonvenční příď s vysoko usazenými světly, které zrovna nepadly všem do oka. Bez bližších detailů však Nilsson hovoří o kratším rozvoru a nižšímu těžišti než u jedničky. Díky tomu vypadá sportovnější, svalnatější než dříve odhalený vůz, což zdůrazňuje i dvoubarevná karoserie.

Stejně jako jednička i dvojka využívá platformu vyvinutou Volvem a Geely, tedy CMA (Compact Modular Architecture), kterou už známe z Volva XC40. Právě po jeho boku se 02 bude stejně jako 01 vyrábět v belgickém Ghentu, v tamější továrně Volva.

Přestože už 02 vypadá hotově, na evropských trzích se začne prodávat během roku 2020. Bude následovat po 01, jehož evropský start prodeje je plánován na první čtvrtletí roku 2020. Samotná výroba jedničky však začne v Ghentu již příští rok. První evropský showroom Lynk & Co bude otevřen v Amsterodamu, další prodejny budou následovat v Barceloně, Berlíně, Bruselu či Londýně. Umístěny budou v obchodních čtvrtích vedle módních butiků, počítá se i s dočasnými obchody v dalších městech. Auto navíc bude možné koupit také přes internet.

Lynk & Co 02 je v pořadí již třetím modelem značky vlastněné Geely a Volvem. Prvním bylo SUV 01, které se již prodává v Číně, poté následoval sedan 03, zatím stále jen ve formě konceptu blízkého sériové verzi.

Značka se orientuje na mladé zákazníky, respektive ty, kteří od automobilu vyžadují konektivitu a další výdobytky poslední módy. Svá auta tak značka popisuje jako „chytré telefony na kolech,“ disponují totiž velkým displejem multimediálního systému a neustálým připojením k internetu nebo specialitami dnešní doby – třeba možností sdílení vozidla. Na rozdíl od jiných výrobců pak Lynk & Co nenabízí různé verze svých aut a výbavové stupně, k dispozici je vždy jen plně vybavený model.

David Bureš
Diskuze (9)
28. 3. 2018 10:25
Re: Geely
Asi pořád nedokáží pochopit, že úplně nová značka v konzervativní Evropě nemá na rychlý úspěch šanci. Ať jdou cestou Volva a půjde to, třeba můžou koupit Fiat nebo Lancii >:D
28. 3. 2018 06:54
Re: Spoluprace
Počkajme si na crash-test a na nejaký ten novinársky testík. Auto nejazdí na to ako vypadá.
28. 3. 2018 06:49
Re: Geely
Nejaký ťuťulo sa možno nájde... Nakoniec aj tak z toho nič nebude. Však jak dopadol napríklad Qoros...a to boli pomerne slušné autá...
28. 3. 2018 06:43
Re: toto by mohlo vyjst
Netrep vtákoviny...
27. 3. 2018 23:21
Re: Geely
Když bude za cenu ojeté Dacie, pak to možná bude pro někoho atraktivní >:D