Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínské vozy Lifan vstupují na český trh pod značkou Martin Motors (ceny, technická data)

Ondřej Láník
Diskuze (85)
Na pražské Autoshow začíná možná nová kapitola působení čínských aut na českém trhu.

Společnost LUM-ORIS, spol. s.r.o. zde vystavuje hatchback a sedan z produkce čínské automobilky Lifan Motor a tvrdí, že je v nejbližších dnech připravena zahájit prodej koncovým zákazníkům.

Pod hlavičkou italské značky Martin Motors se v minulém roce začal na českém trhu nabízet model Shuanghuan CEO, který nápadně připomíná vozy značky BMW a některými detaily také Toyoty. Letos se portfolio rozšiřuje o osobní vozy a lehké užitkové automobily.

Nejvíce pozornosti přitáhne dvojice modelů z produkce čínské automobilky Lifan Motor. Vozy se v České republice nabízejí pod názvem MM520 (sedan) a MM520i (hatchback). Propagační materiály sice mluví o nižší střední třídě, jde však spíše o konkurenty evropských malých vozů. Kódové označení v názvu by sice mohlo budit dojem, že oba vozy jsou poháněny zážehovým dvoulitrem, skutečnost je však trochu jiná.

Sedan MM520 má pod kapotou jeden z dvojice zážehových čtyřválců. Základní jednotka s objemem 1342 cm3 má výkon 65 kW při 6000 min-1 a točivý moment 115 Nm při 4800 min-1, umí jet 155 km/h a kombinovaná spotřeba činí 6,3 l/100 km. Druhým motorem v nabídce je zážehový čtyřválec s objemem 1596 cm3, nejvyšší výkon činí 85 kW při 6000 min-1 a točivý moment vrcholí 149 Nm ve 4500 min-1. Tato motorizace zvládá rychlost 185 km/h a kombinovaná spotřeba činí 7,3 l/100 km.

Automobil má vnější rozměry 4370 x 1770 x 1473 mm, rozvor měří 2540 mm.

Hatchback MM520i má v nabídce stejné motory, vnější rozměry činí 4040 x 1770 x 1473 mm a rozvor 2540 mm. Výrobce udává objem zavazadelníku 420 l.

Pro základní provedení Basic je standardem ABS+EBD, čelní airbag pro řidiče a spolujezdce, hasicí přístroj (2 l), manuální klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka s integrovanými směrovkami a rádio s CD a MP3 přehrávačem. Úroveň Ekonomy přidává možnost spalování LPG, ve výbavě Elegance je navíc DVD navigace a kola z lehkých slitin.

Martin Motors 520 a 520i na českém trhu (říjen 2009)
Model520 (sedan)520 (sedan)520i (hatchback)520i (hatchback)
Zážehové motory1,31,61,31,6
Převodovka5M5M5M5M
Zdvihový objem [cm3]1342119813421198
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]65/600085/600065/600085/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]115/4800149/4500115/4800149/4500
Max. rychlost [km/h]155185159190
Zrychlení 0-100 km/h [s]----
Komb. spotřeba [l/100 km]6,37,36,37,3
Cena Basic [Kč bez DPH]209.900,-249.900,-199.900,-239.900,-
Cena Ekonomy [Kč bez DPH]234.900,-289.900,-239.900,-249.900,-
Cena Elegance [Kč bez DPH]259.900,-314.900,-249.900,-304.900,-

Martin Motors na Autoshow Praha 2009 vystavuje taky minivan Coolcar. Až šestimístné vozidlo má vnější rozměry jen 3845 x 1510 x 1910 mm a rozvor 2400 mm. Pod kapotou je motor Suzuki s objemem 1372 cm3, který dává 70 kW v 6000 min-1 a 115 Nm ve 3200 min-1. Základní cena činí 299.900,- Kč bez DPH, za 344.900,- Kč bez DPH je k dispozici vozidlo s automatickou převodovkou. Standardem verze Ekonomy (od 324.900,-Kč bez DPH) je provoz na LPG.

Poslední novinkou je MM Freedom, model dodávaný jako pick-up (délka karoserie 4,4 m) nebo jako pick-up s dvojitou kabinou (délka 4,560 m). Malý užitkový automobil je poháněn litrovým zážehovým motorem (39 kW, 82 Nm) spalujícím LPG. Cena začíná na 264.900,-Kč bez DPH, resp. na 274.900,-Kč bez DPH (double-cab).

Ondřej Láník
Diskuze (85)
23. 10. 2009 07:37
Re: no
Hasičák náhodou není špatný nápad - stejně ho za chvíli budeme mít v povinné výbavě. Bohužel jak tak na to auto koukám, asi jediný... No, možná ještě ten motor 1,6 nevypadá papírově špatně.
23. 10. 2009 07:35
Re: no
Cílová skupina je jasná - auto pro hodně neoblíbenou tchýni... Tedy až zlevní na polovic. Do té doby je levnější nájemný vrah.
22. 10. 2009 20:38
Budoucnost
Už to tu zaznělo. Dnes se smějeme plastům a pochybné kvalitě, ale zítra už nás smích přejde. Uvědomte si, že už dnes je většina komponent v Evropských autech vyrobená v Číně. Čína má růst ekonomiky 9% i když je krize, Evropa a USA jdou do mínusu. Čína má obrovské devizové rezervy, Evropa a USA přežívají už jen díky neustále se zrychlujícímu zadlužování. Růst v Číně je reálný, růst u nás je na dluh. Před 20-ti lety ČR nedlužila ani korunu, průmyslové výrobky jsme vozili do celého světa a svět dlužil nám. Dnes dlužíme přes 1 bilion korun (tisíc miliard) a dluh roste pořád rychleji, růst ekonomiky se zastavil. Evropa má minimum zdrojů nerostných surovin. Čína kupuje zdroje surovin po celém světě, teď třeba koupili celý plynařský průmysl Íránu. Pokud to uznají za vhodné, koupí kteroukoli firmu na světě. Někdy to ani není potřeba - hloupé firmy samy dělají pobočky v Číně a tím přichází o svoje know-how.
Nesmíme zapomenout na hlavní důvod proč je Čína tak silným hráčem. Má centrálně řízenou ekonomiku. Celý stát se chová díky tomu jako jedna obrovská "firma". Není to sbírka nesourodých firmiček jako u nás, kdy žádný z těchto malých subjektů není dost silný a spolupracovat nedokážou, protože jejich majitelům jde hlavně o krátkodobý profit. Firmu vytunelovat, zadlužit a po mě potopa. Za tohle se jde v Číně ke zdi.

A teď otázka: opravdu si tu někdo myslí, že Čína nedokáže vyrobit kvalitní plasty do auta? Není to spíš tak, že pro trh kam je auto primárně určeno není potřeba používat lepší plasty?
Avatar - Well-being
22. 10. 2009 15:55
Garantuji ...
... soudruhům z Číny, že za tyto ceny prodají v Česku kulový ;-)
Avatar - gld
22. 10. 2009 11:39
Re: no
len stručne- o čom točíš kámo? :-O