Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínský Citroën C3-XR prošel modernizací, změnila se příď

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Citroën C3-XR je malý crossover, který se vyrábí a prodává výhradně v Říši středu. Pro rok 2019 se dočkal faceliftu, který přinesl nový „nos“ a lepší konektivitu.

C3-XR se poprvé objevil na konci roku 2014 na výstavě v Čcheng-tu, předznamenal jej koncept C-XR z dubnového autosalonu v Pekingu. Pětidveřový crossover je jasným zástupcem těch malých, respektive oficiálně B-segmentu SUV, o čemž svědčí rozvor 2,65 m, celková délka 4,26 m a také výška 1,56 m. Používá platformu PSA PF1 pro malé vozy a na největším automobilovém trhu světa doplňuje Aircrossy C4 a C5. Čínský C4 Aircross je prodlouženou verzí obdobného evropského C3 se stejným přídomkem, s předchozí řadou na základě Mitsubishi ASX nemá nic společného.

Jak se liší nejnovější verze C3-XR od té předchozí? Příď připomínající druhou generaci hatchbacku C4 (Type N) zmizela, byla upravena dle aktuálního tvarového trendu značky, což si vynutilo i novou kapotu. Vzala si inspiraci právě ze dvou výše zmíněných Aircrossů a také z konceptu CXPerience. Pouze jeden pár hlavních reflektorů propojuje úzká maska chladiče s blyštivými lištami, které uprostřed ústí do loga automobilky. Mohutná mřížka chladiče je umístěna pod ní. Byl modifikován i nárazník s dalšími větracími otvory, navíc částečně barevně (červeně, případně stříbrně) orámovanými. Kryt podvozku stříbrně lakovaného plastu je nyní vystaven více na odiv, denní diody pak stále svislé.

Na bocích a zádi bychom pro změny museli použít snad lupu, tady je takřka vše při starém až na grafiku koncových světel se čtyřmi oválnými moduly. Oplastování, chrom kolem oken, stříbrné střešní podélníky i zářivá dvojitá koncovka výfuku zůstaly na svých místech. Změnil se alespoň design šestnáctipalcových litých kol s diamantovým efektem.

Vůz dostal hlavně nový infotainment HSAE s devítipalcovou dotykovou obrazovkou, dvě USB zdířky a podporu mobilů (Apple CarPlay, Baidu Carlife a MirrorLink). Páka parkovací brzdy má letecký tvar, v terénu pomůže otočný ovladač Grip Control na středové konzole, C3-XR i nadále postrádá pohon všech kol. Také volič standardně montované šestistupňové samočinné převodovky je jiný, ergonomičtější. Výrobce vlastně neinformoval o změnách techniky vůbec, takže pod kapotou určitě zůstal benzinový čtyřválec 1,6 l s turbem a výkonem 118 kW (160 k).

Citroën ve Wu-chanu vyrobil a následně prodal zatím 180 tisíc C3-XR, dvojitý šíp toto číslo považuje za úspěch. Aktualizované provedení se objeví na čínském trhu na jaře, zákazníci budou mít na výběr tři barevné kombinace exteriéru (bílá-rudá, hnědá-stříbrná a rudá-stříbrná) a dvě (šedá-červená a černá-červená) interiéru.

Aleš Dragoun
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - Ada je zase tady
21. 1. 2019 19:45
Vypadá rozhodně lépe
než ta evropská verze s těmi lampičkami sem tam :no:
21. 1. 2019 13:46
Re: Oooo, ještě vylepšit tu nafouklou část nad značkou a je
Nech s tým idú do zadku, čo nás je po Číne.
Avatar - KANKUNEN
21. 1. 2019 09:00
Oooo, ještě vylepšit tu nafouklou část nad značkou a je to o
A to je pro Čínu.