Čínský Citroën C4 L prošel modernizací. Nová je kabina, ale co zbytek?
Zatímco v Evropě se karosářské verze sedan stávají pomalu raritou, na čínském trhu jsou stále velmi žádané. Jen Citroën zde prodává pět různých takových modelů. Třeba C4 L.
Čínský Citroën C4 L se v nejlidnatější zemi světa poprvé představil na sklonku roku 2012. Technicky vůz vychází z druhé generace C4, která stavěla na základě té první a ta zase na Peugeotu 307. Platforma pro C4 L ale byla prodloužená, takže vůz nabízí rozvor náprav 2.710 mm, zatímco u nás dobře známý hatchback C4 disponuje 2.608 mm. Vzhled čínské verze je však od začátku poněkud odlišný. Aby dobře zapadl na čínský trh, svěřilo PSA tvarový návrh stylistickému studiu PSA v Šanghai. Vůz vyrábí závod Wuhan výhradně pro tamější trh.
V roce 2016 auto prošlo modernizací, která se zaměřila na exteriér, naproti tomu kabina zůstala stejná. Nyní prošla C4 L dalším faceliftem, který pro změnu ponechala exteriér a soustředil se na kabinu.
Co se tedy změnilo? Předně auto dostalo zcela novou palubní desku, které dominuje velký devítipalcový dotykový monitor. Přes něj řidič ovládá nově řešený infotainment, přičemž nechybí ani hlasové ovládání. Palubní deska je nově dostupná také v dvoubarevném řešení.
Jenže to není vše. Auto dostalo rovněž nový tříramenný volant, změněné ovládání klimatizace a jiný přístrojový štít s displejem mezi kruhovými ukazateli rychlosti a otáček motoru. Vůz používá elektromechanickou parkovací brzdu. Celkově kabina čínské C4 L prokoukla, neboť dosud byla odvozena od hatchbacku C4 nabízeného v Evropě, který se už nevyrábí.
Modernizace se vyhnula technickým změnami, takže motory zůstávají stejné. Konkrétně jde o 1.6 THP, tedy přeplňovaný přímovstřikový čtyřválec nabízející výkon 127 kW, kterému sekunduje motor 1.8 VTi s výkonem 101 kW. Standardem je v obou případech samočinná převodovka.