Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínský JAC Eagle S5 připomíná Hyundai ix35 jen designem

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Na autosalonu v Kantonu má premiéru JAC Eagle S5, který nápadně připomíná Hyundai ix35. Technika je ovšem jiná.

Eagle S5 je produkční verzí prototypu JAC SII. Tvary karoserie nápadně připomíná u nás oblíbený Hyundai ix35, maska chladiče pak do značené míry odpovídá většímu ix55. Technika je však hodně odlišná, v útrobách se nachází výhradně benzínové turbomotory.

Dvoulitrový z původní studie se ovšem pod kapotu s největší pravděpodobností nedostane. Eagle je poháněn přeplňovanou patnáctistovkou s výkonem 122 kW (166 k). Agregát je spojen se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, která přenáší točivý moment 235 Nm na jednu či dvě nápravy. V nabídce se objeví i větší jednotka objemu 1,8 l, také s turbodmychadlem a šestirychlostním manuálem. Kromě něj se v této verzi Číňané dočkají i dvouspojkové skříně DCT.

Toto „srdce“ je sice momentálně ve stadiu příprav, na trh se ale dostanou obě současně.

JAC Eagle (orel) představuje nástupce typu Rein, který ovšem zůstane nějaký čas v portfoliu výrobce jako levnější alternativa. Stojí totiž v přepočtu od 253.000 korun, zatímco Eagle S5 bude dražší (317-475 tisíc Kč). Začne se prodávat na počátku příštího roku. Předchůdce Rein vychází z první generace Hyundai Santa Fe (SM). Podle serveru CarNewsChina se v jeho případě původně jednalo o skutečnou licencí, byť výsledek je výrazně hranatější než originální jihokorejská verze a připomíná i některé modely Toyoty a Lexusu. Objevil se dokonce v Evropě, například v Řecku.

Na nový model Eagle S5 však Jianghuai Automobile Company (JAC Motors) licenci nemá, takže se jedná o kopii. Konkurenty na místním trhu budou například Great Wall Haval H6, Gleagle GX7 nebo větší BYD S6.

Mimochodem, automobilka vznikla již v roce 1964 jako Hefei Jianghuai Automobile Factory a původně vyráběla nákladní vozy. Není tedy zas až takovým nováčkem, jak by se mohlo na první pohled zdát.

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
26. 11. 2012 09:55
Re: Red star...
proti ix 35 to je jako v te hre najdi 10 rozdilu... chladic je u cinana otocenej naopak a rozdeleny prickou do dvou samostatnych poli... rozdil cislo jedna

tech dalsich 9 bych hledal mozna tyden...
25. 11. 2012 21:35
Red star...
...místo Red dot?
A proč ne?
Osobně jsem navštívil pár čínských designových studií, a že by jejich designéři neměli invenci a styl rozhodně říct nemohu. Samozřejmě to nebyla studia designu automobilového, ale to nehraje tak docela roli.
Čínské firmy kopírují spíše podle hesla "když se to dobře prodává, tak to zvenku obkreslíme a hotovo", není to pro ně námaha, nemusí platit za design modelu, či celé modelové řady, ale jen za jemné retuše...
Podle mého je to škoda.
Jakkoliv korejské vlnobití nemusím, a vychlamané ksichty mazdích modelů mně leckdy až děsí, fandím jak Hyundai, tak jiným asijským značkám s protlačováním "jejich" designového jazyka na ne-asijské trhy.
V konkurenčním boji to nakonec může být jejich jediná výhoda (někde tady bych možná hledal i příčinu toho prodejního debaklu Kie vedle Hyundai na našem trhu).
Takže: Čínští designéři a automobilky - vzchopte se a ukažte, co ve vás je ;-)
25. 11. 2012 21:25
Re: Logo
Jasně, je tak jiné, že nikoho by ani ve snu nenapadlo, že by mohlo být kopií...
25. 11. 2012 14:23
Re: Ještě
ved, nech sa predávaju, ale ludia nech si uvedomia že kupou číny si pília pod sebou konár
Avatar - Misanick
24. 11. 2012 20:48
Ještě
jim tady ty jejich mr*ky vychvalujte. Jestli se čínská auta začnou prodávat i v Evropě, je konec. Pak teprve přijde opravdová krize. Taková, že se z toho všichni po... :no: