Čínský JAC Eagle S5 připomíná Hyundai ix35 jen designem
Eagle S5 je produkční verzí prototypu JAC SII. Tvary karoserie nápadně připomíná u nás oblíbený Hyundai ix35, maska chladiče pak do značené míry odpovídá většímu ix55. Technika je však hodně odlišná, v útrobách se nachází výhradně benzínové turbomotory.
Dvoulitrový z původní studie se ovšem pod kapotu s největší pravděpodobností nedostane. Eagle je poháněn přeplňovanou patnáctistovkou s výkonem 122 kW (166 k). Agregát je spojen se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, která přenáší točivý moment 235 Nm na jednu či dvě nápravy. V nabídce se objeví i větší jednotka objemu 1,8 l, také s turbodmychadlem a šestirychlostním manuálem. Kromě něj se v této verzi Číňané dočkají i dvouspojkové skříně DCT.
Toto „srdce“ je sice momentálně ve stadiu příprav, na trh se ale dostanou obě současně.
JAC Eagle (orel) představuje nástupce typu Rein, který ovšem zůstane nějaký čas v portfoliu výrobce jako levnější alternativa. Stojí totiž v přepočtu od 253.000 korun, zatímco Eagle S5 bude dražší (317-475 tisíc Kč). Začne se prodávat na počátku příštího roku. Předchůdce Rein vychází z první generace Hyundai Santa Fe (SM). Podle serveru CarNewsChina se v jeho případě původně jednalo o skutečnou licencí, byť výsledek je výrazně hranatější než originální jihokorejská verze a připomíná i některé modely Toyoty a Lexusu. Objevil se dokonce v Evropě, například v Řecku.
Na nový model Eagle S5 však Jianghuai Automobile Company (JAC Motors) licenci nemá, takže se jedná o kopii. Konkurenty na místním trhu budou například Great Wall Haval H6, Gleagle GX7 nebo větší BYD S6.
Mimochodem, automobilka vznikla již v roce 1964 jako Hefei Jianghuai Automobile Factory a původně vyráběla nákladní vozy. Není tedy zas až takovým nováčkem, jak by se mohlo na první pohled zdát.