Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën bude nový crossover vyrábět v Rennes

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
PSA pokračuje v záchraně továrního komplexu Rennes. Crossover vzešlý z projektu C84 bude vznikat právě zde v Bretani.

Citroën v současné době nabízí pouze dva menší crossovery, populární C4 Cactus a C4 Aircross. Větší „japonské“ SUV C-Crosser skončilo svou nepříliš úspěšnou pouť před čtyřmi lety. Ovšem i Aircross je výsledkem spolupráce skupiny PSA s automobilkou Mitsubishi. Jenže jeho prodeje jsou doslova mizivé, podle JATO Dynamics si letos od ledna do května našel v Evropě pouze 4.832 zákazníků. Francouzi tudíž chystají vlastní model, při současné oblibě kříženců to ani jinak nejde. Chtějí urvat z tržního koláče co nejvíce.

Je součástí strategického plánu značky, který hovoří o zavedení čtyř velkosériových modelů do roku 2018. Na montážních linkách se objeví v horizontu 18 měsíců, tedy zpočátku zmíněné sezóny. Zatím se skrývá pod kódovým označením projektu C84, mnoho toho o něm není známo, informace jsou drženy pod pokličkou. Zatím se nepovedlo zachytit žádnou testovací mulu. Pochopitelně je postaven na modulární platformě EMP2, kterou sdílí s mnoha modely koncernu od nižší střední třídy po dodávky.

Citroën oznámil oficiálně, že jeho rodištěm se stane bretaňská továrna Rennes-La Janais. Doby, kdy chrlila 350 tisíc aut ročně, jsou nenávratně pryč. Musela masivně propouštět, objem její výroby spadl až na 60 tisíc jednotek a výrobce chce dosáhnout alespoň stotisícové mety. Elektrické E-Méhari mu v tom zřejmě příliš nepomůže, potřebuje masovější model kromě nástupce 5008 sesterského Peugeotu. Nový citroën však nejpravděpodobněji nebude jeho dvojčetem, i když půjde v případě „lva“ také o křížence. C84 se stane následníkem Aircrossu a zdědí stylistické linky stejnojmenného konceptu. Závod byl vybrán po pečlivé analýze, která trvala několik měsíců. Jenže to si vyžádá další investice ve výši až 100 milionů eur (2,71 miliardy korun). Práce na zavedení produkce budou zahájeny počátkem příštího roku.

„Rozhodnutí vyrábět toto nové vozidlo v Rennes ukazuje, že když se zúčastněné strany zavážou spolupracovat na zajištění budoucnosti výrobního závodu, mohou vytvořit podmínky výkonu nezbytné v pokračujícím procesu zlepšování účinnosti.“, uvedl dosti „manažersky“ předseda představenstva PSA Group Carlos Tavares.

Oficiální název koncernu PSA Peugeot Citroën už je minulostí. Komplexu v Rennes rozhodně nehrozí zánik jako tomu bylo v případě továrny v Aulnay-sous-Bois na sever od Paříže, která skončila před dvěma lety. Část budov pronajímá cizím subjektům, opravují se zde třeba rychlovlaky TGV.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)