Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C-Elysée a Peugeot 301 nově i s robotizovaným ústrojím pro 1.2 VTi

18. 10. 2013
7
Dvojice levných sedanů zatím nabízela jen klasický automat pro čtyřválec 1,6 l. Nyní se nabídka rozšiřuje o levnější provedení samočinného řazení.

Novinka je levnější, konkrétně u Peugeotu 301 se připlácí jen 15.000 Kč, protože se jedná o jednodušší robotizovanou převodovku s elektronicky řízeným ovládáním spojky a řadicího mechanismu. Navíc se nabízí s motorem 1.2 VTi/53 kW, takže 301 se dvěma pedály lze pořídit už za 255.000 Kč. To je stejná cena, jakou Peugeot požaduje za 1.6 VTi/85 kW s manuálním řazením. Pro tento motor je k dispozici zase čtyřstupňový automat s měničem, za něj se ale připlácí dalších 25.000 Kč.

Cenová politika Citroënu je mírně odlišná. Za automat pro šestnáctistovku se připlácí jen 20 tisíc, cena nové převodovky bude také o 15.000 Kč vyšší než v případě 1.2 VTi s manuálním pětikvaltem. Všechny ceny jsou v aktuální akci nižší než u Peugeotu.

Peugeot 301 má v prostřední výbavě Active ESP, tempomat, mlhovky, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrické stahování předních oken, rádio a klimatizaci. Nejvyšší výbava Allure přidává Bluetooth, USB, litá kola a elektrické stahování zadních oken.

Peugeot 301 - ceny a technická data
Motor1.2 VTi1.2 VTi1.6 VTi1.6 VTi1.6 HDi
Převodovka5M5MA5M4A5M
Zdvihový objem [cm3]11991199158715871560
Válce/ventily3/43/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]53/550053/550085/605085/605068/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]110/3000110/3000150/4000150/4000230/1750
Max. rychlost [km/h]160160188188180
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,214,29,410,811,2
Komb. spotřeba [l/100 km]5,25,16,57,34,1
Cena Access [Kč]230.000,----275.000,-
Cena Active [Kč]240.000,-255.000,-255.000,-280.000,-285.000,-
Cena Allure [Kč]260.000,-275.000,-275.000,-300.000,-305.000,-

Citroën C-Elysée je v provedení Tendance chudší o tempomat, za který se připlácí 6.000 Kč. Tím se prakticky eliminuje cenový rozdíl mezi oběma modely. Tempomat chybí i u varianty Exclusive, která je proto zejména s některými motory výhodnější nabídkou než nejlépe vybavený Peugeot.

Citroën C-Elysée - ceny a technická data
Motor1.2 VTi1.2 VTi1.6 VTi1.6 VTi1.6 HDi
Převodovka5M5MA5M4A5M
Zdvihový objem [cm3]11991199158715871560
Válce/ventily3/43/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]53/550053/550085/605085/605068/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]110/3000110/3000150/4000150/4000230/1750
Max. rychlost [km/h]160160188188180
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,214,29,410,811,2
Komb. spotřeba [l/100 km]5,25,16,57,34,1
Cena Attraction [Kč]199.900,-----
Cena Tendance [Kč]224.900,-277.500,-*249.900,--274.900,-
Cena Exclusive [Kč]234.900,-297.500,-*264.900,-284.900,-294.900,-

* pro robotizovanou převodovku zatím nebyla stanovena akční cena, v tabulce je uvedena cena standardní nabídky.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - DawQa
DRobot misto spojky je strasny zverstvo...
| 29. 1. 2014
ahoj a ten peugeot byl v automatu? docela by mě zajímali postřehy z jízdy, ale nikde jsem je nenašl, za ty prachy je to celkem zajímavý jus auta.. :-)
Má to smysl
| 19. 10. 2013
je spousta lidí, sám znám 3 pro které byl automat podmínko vstupu za volant.Např ženy,starší které jsou donuceny řídít okolnostmi nikoliv osobním zajmem.Chtějí co nejmíň pedálů,páček a nízké náklady..Pobot to splňuje.Co na tom že kultůra jízdy je horší,ony sami by líp nejeli.Co na tom že dynamika je prýč,nepředjíždělo by se i bez robota. :-)
DRobot misto spojky je strasny zverstvo...
| 19. 10. 2013
Podle všeho ten zákl. motor moc nejede, navíc ta robotizovaná převodovka.. Nechápu proč to auto takhle "pohřbili." Tahle konfigurace je podle mně naprostá blbost. Když už chtěli nabízet něco levnějšího, měli tam dát CVT, ta sice taky není ideál, ale lepší než robot je.
DRobot misto spojky je strasny zverstvo...
| 19. 10. 2013
Nabídka automatických převodovek u citroenu/peugeotu je nic moc. Cca před rokem jsem měl půjčenou novou C4 s 1.6 eHDI s robotem. Stručně řečeno, nejhorší převodovka s jakou jsem kdy jezdil. Podařilo se jim zkombinovat nevýhody manuálu s nevýhodami automatu. A klasický automat v dnešní době jen 4 stupeň? Taky nic moc.
S tím robotem jsem si za volantem připadal jako spolujezdec u někoho, kdo moc neumí řadit. Prodlevy dost velké, po puštění brzdy auto nepopojíždí, takže se hůř parkuje. Reakce na kickdown katastrofální - v momentě, kdy auto podřezuje je dost velká prodleva a vůbec to nejede. Jediný použitelný režim je řadit si sám pádly. A dost mě zarazilo, když jsem viděl, že ten robot nabízeli i do peugeotu 508...
DRobot misto spojky je strasny zverstvo...
| 19. 10. 2013
No jízdní pohodlí P301je na docela jiné úrovni než například u Rapida . Taky mě zajímalo jak se s úkolem zkonstruvat levné auto pro masy vypořádají Peugeot a Škodovka a takjsem si v jeden den , na stejné trase oba vozy vyzkoušel . P 301 1.6 a Rapid 1.2 77kw na typické české silnici na trase Klatovy - Nýrsko . Papírově silnice první rřídy , v praxi silnice na kterou silničáři už dlouho nesáhli , takže záplaty , díry , propadliny , boule ... Výsledek ? Rapid se prakticky celou cestu tvrdě natřásal a ty otřesy se přes tvrdé čalounění hezky přenášely do těla , cítíte každou bouli na cestě a každou záplatu . Peugeot se přes všechny tyhle nerovnosti přenese s naprostým přehledem , interiér Peugeotu ve verzi se kterou jsem jel nemusí vůbec za nic stydět , naopak v něm máte proti Rapidu pocit že jedete v o třídu větším a luxusnějším voze . No a srovnávat krásně lineárně táhnoucí pružnou atmosférickou 1.6 s nadopovanou 1.2 která je nejdřív jak chcíplotina , pak v ní chytnou saze a chvíli táhne jak zběsilá aby jí zase za chvíli došel dech ... to snad ani nemá cenu komentovat . No ale k tématu , ten robot od PSA je fakt zvěrstvo !!! Zlatej klasickej automat , taky by se i líp hodil k uvolněnýmu charakteru tech aut .

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku