Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C3: Velká fotogalerie   

Ondřej Láník
Diskuze (15)
Prodej nového Citroënu C3 startuje ve Francii v listopadu 2009, český trh se dočká na jaře 2010.

Na domácím francouzském trhu má letos Citroën na pilno. Vedle velkolepých oslav 90 let značky, které ostatně Citroën připomíná i na českém trhu, se vše připravuje k uvedení důležitého malého modelu na nejdůležitější domácí trh. Oficiální termín je 20. listopadu 2009. Oznámena již byla taky první cena (12.950 Euro, tj. cca 335 tisíc Kč).

Nová Cé-trojka bude prozatím prodávána po boku staršího C3, které dostane přívlastek Generation. Nový model bude luxusnějším a dražším zbožím, což je zřejmé i z nových fotografií.

Jemně elegantní atmosféra vozu připomíná spíše dříve slíbený luxusněji pojatý model DS3. Přístrojový štít sériové C3 se vrací ke klasickým kruhovým ciferníkům pro rychloměr a otáčkoměr, digitalizace postihla jen třetinu plochy štítu, kde je sdruženo zobrazování stavu paliva, počítadlo kilometrů, palubní počítač a informace o aktuálně zařazené rychlosti. A-sloupky jsou podobně jako u C3 Picassa nebo C4 Picassa velmi tenké, nosnou roli od nich přebraly až B-sloupky.

Nový model má větší rozměry než předchůdce, ale narostl jen v mezích současné třídy malých vozů. Vyčnívá snad jen výškou 1,51 m, která se nemění a která umožňuje na malém půdorysu pohodlněji usadit cestující v objemném interiéru. Délka 3,94 m narostla z původních 3,86 m a šířka 1,71 m z původních 1,67 m. Rozvor náprav bude napříště měřit 2,54 m místo stávajících 2,46 m. Nová C3 bude obouvat pneumatiky na kola s průměrem 15 až 17 palců.

Motorová paleta bude zpočátku na francouzském trhu tvořena známými jednotkami. Zážehové portfolio začíná na objemu 1,1 l, pokračuje čtyřválci 1,4 l (55 a 70 kW) a prozatím končí větším motorem 1,6 l (88 kW). Turbodiesely jsou reprezentovány jednotkami HDi (50 kW,66 kW a 80 kW). V příštím roce má dojít na nové motory s nižší spotřebou, mj. zážehový tříválec, jednotky s druhou generací systému start-stop a turbodiesely s automatizovanými převodovkami.

Čeští zákazníci se dočkají na jaře 2010.

Ondřej Láník
Diskuze (15)
22. 10. 2009 11:32
Re: podarilo sa!
Ten kvalitně zpracovaný interiér si poznal z těch fotek? ;-)
Nebo si jen použil léty ověřené, ale dnes již dost laciné, reportérské kecy ..o tzv. "kvalitě dílenského zpracování", což má vždy pouze němec na jedničku, francouzi,italové aj. pokulhávají?
Avatar - Ji/Ri
22. 10. 2009 08:45
Vstřik
Vstřikování je přímý, neřízené, jednoválcem až dvouválcem... >:-[]
Avatar - Ji/Ri
22. 10. 2009 08:33
Platinovej kovboj
....na té poslední fotce - v globální recesi >:D >:D >:D Anebo že by to byl ten drzek v černých brýlích? :-) By mě zajímalo jakou má ta blond můza výbavu... 2 érbegy, klakson několikatónový, pohon 4x2 s přiřaditelným 4x4 sepínající při ztrátě adheze, řízení je přímé, ale musí být opatrné, nevýhody jsou, že obutí nevydrží ani půl sezony. Málo žere a hodně chlastá. Nejlepší je ale podvozek - krásně se přizpůsobí řidiči a jeho vášním. ;-) >:D >:D Jinak auto moc hezké...
Avatar - salamoon
21. 10. 2009 19:51
Re: podarilo sa!
C3 picasso je v ciernej najkrajsie :yes:
Avatar - salamoon
21. 10. 2009 14:36
Re: podarilo sa!
megaokno je za rpiplatok,cize ned nechces,nemas ho.