Citroën C3: Velká fotogalerie
Na domácím francouzském trhu má letos Citroën na pilno. Vedle velkolepých oslav 90 let značky, které ostatně Citroën připomíná i na českém trhu, se vše připravuje k uvedení důležitého malého modelu na nejdůležitější domácí trh. Oficiální termín je 20. listopadu 2009. Oznámena již byla taky první cena (12.950 Euro, tj. cca 335 tisíc Kč).
Nová Cé-trojka bude prozatím prodávána po boku staršího C3, které dostane přívlastek Generation. Nový model bude luxusnějším a dražším zbožím, což je zřejmé i z nových fotografií.
Jemně elegantní atmosféra vozu připomíná spíše dříve slíbený luxusněji pojatý model DS3. Přístrojový štít sériové C3 se vrací ke klasickým kruhovým ciferníkům pro rychloměr a otáčkoměr, digitalizace postihla jen třetinu plochy štítu, kde je sdruženo zobrazování stavu paliva, počítadlo kilometrů, palubní počítač a informace o aktuálně zařazené rychlosti. A-sloupky jsou podobně jako u C3 Picassa nebo C4 Picassa velmi tenké, nosnou roli od nich přebraly až B-sloupky.
Nový model má větší rozměry než předchůdce, ale narostl jen v mezích současné třídy malých vozů. Vyčnívá snad jen výškou 1,51 m, která se nemění a která umožňuje na malém půdorysu pohodlněji usadit cestující v objemném interiéru. Délka 3,94 m narostla z původních 3,86 m a šířka 1,71 m z původních 1,67 m. Rozvor náprav bude napříště měřit 2,54 m místo stávajících 2,46 m. Nová C3 bude obouvat pneumatiky na kola s průměrem 15 až 17 palců.
Motorová paleta bude zpočátku na francouzském trhu tvořena známými jednotkami. Zážehové portfolio začíná na objemu 1,1 l, pokračuje čtyřválci 1,4 l (55 a 70 kW) a prozatím končí větším motorem 1,6 l (88 kW). Turbodiesely jsou reprezentovány jednotkami HDi (50 kW,66 kW a 80 kW). V příštím roce má dojít na nové motory s nižší spotřebou, mj. zážehový tříválec, jednotky s druhou generací systému start-stop a turbodiesely s automatizovanými převodovkami.
Čeští zákazníci se dočkají na jaře 2010.