Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C4 Cactus: První zástupce nových levných modelů

David Bureš David Bureš 10. 10. 2013 • 01:57
28
11
Zobrazit náhledy (28)
citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta citroen design levnaauta
Řadu C čekají změny. Citroën v rámci ní bude nabízet jednodušší a levnější automobily.

Citroën ve Frankfurtu ukázal budoucnost své řady C pomocí konceptu Cactus. Jejím prvním modelem bude C4 Cactus, který z této studie bude vycházet. Auto se začne prodávat v polovině příštího roku.

O nabídce jednoduchých aut uvažoval Citroën už od roku 2007, podle této myšlenky již vznikl sedan C-Elysée. Představitelé značky především řešili, kam až mohou s jednoduchostí aut zajít.

„Zákazníci stále očekávají moderní auto a nelíbí se jim, pokud vidí minimalistický nebo prázdný přístrojový panel, případně příliš tenké sedadlo,“ řekl v rozhovoru pro server Automotive News Europe produktový ředitel Citroënu Thomas d'Haussy.

Zatímco klienti prémiové řady DS se starají hlavně o image auta, pro zákazníky řady C má být především důležité pohodlí automobilu a jeho praktičnost. S ohledem na to budou tato auta navrhována.

Nebude například počítáno s těžkými a silnými motory. Místo toho se vývojáři zaměřují na verze s menšími motory, které v prodejích mají největší podíl. Na agregátech se však nebude šetřit, kvůli spotřebě paliva budou v nabídce nejmodernější jednotky. Zákazníci totiž mají klást důraz na nízkou spotřebu, kvůli čemuž vozy řady C budou také lehké.

Pohodlí vylepší vzdušné interiéry, ve kterých se posádka bude lépe cítit. Většina ovládacích tlačítek bude seskupena na dotykové obrazovce. Podle d'Haussyho to zjednoduší ovládání, lidé jsou navíc na toto řešení zvyklí díky rozvoji chytrých telefonů a tabletů.

Sériový C4 Cactus nakonec bude crossoverem jako jeho předobraz, automobilka uvažovala také o podobě tradičního hatchbacku. Technikou bude vůz vycházet z Peugeotu 2008, podobně jako pro lvího sourozence nebude ani pro C4 Cactus dostupný pohon všech kol.

Citroën zatím bude prodávat C4 Cactus po boku stávajícího modelu C4, i proto použije přídomek Cactus, se kterým se pro další modely nepočítá. Automobilka si tak nechává prostor pro případný neúspěch auta. „S C4 Cactus děláme zásadní změnu a chceme zvládnout riziko, které to představuje,“ říká d'Haussy. Jeden model oba vozy nahradí až poté, co budou nahrazeny další modely řady C.

Témata
Avatar - PSA Peugeot Citroën
10. 10. 2013 14:52
Cactus
Prosím tě kde jsi na to přišel že by ten Cactus měl začínat na 359 000, když Peugeot začíná na 300 000. Citroen bude určitě levnější už podle toho že Peugeot má být to dražší a luxusnější.
Avatar - Johny.Rico
10. 10. 2013 14:30
Jasnééé, Cactus, Nanuk, Macan, Snowman, dál bude co,
Jedle, Bříza a pod.? 8-s
10. 10. 2013 13:54
Další propadák
Frantíci zase poroučí větru, dešti - další propadák na obzoru. Když se řekne "levné auto" představím si cenu od cca 150.000,- Kč, tohle bude začínat od 359.000,- a to možná.
10. 10. 2013 13:46
a co je to
to lace vozidlo? Kolko to bude? 30 tisic eur ? :-)
Avatar - KANKUNEN
10. 10. 2013 12:44
Super Olcit
OLdřich CITlivý is back.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud