Citroën C4: lehký facelift a nové motory
Po vizuální stránce na první pohled zaujme nový přední nárazník. Dva podélné obdélníkové otvory pro přístup vzduchu nahradil jeden větší lichoběžníkového tvaru. Uprostřed se nachází registrační značka, která se sem přesunula z původního místa nízko na nárazníku. Vyšší verze mají pochromované rámečky kolem mlhovek a horní část ochranných lišt nárazníku. Celkově se vzhled přední části přiblížil nové generaci C5. Délka C4 touto úpravou narostla o 15 mm. Nová jsou například také čiré krycí skla zadních světlometů u karoserie verze Coupé.
Další změny proběhly v interiéru. Otáčkoměr se přesunul od volantu na středový přístrojový panel. Všechny ukazatele se tak nachází na jednom místě hned pod čelním sklem, tedy co nejblíže zorného pole řidiče. V nabídce se objeví nové velurové čalounění a nový druh šedé kůže nazvaný Lama.
Motorová paleta byla modernizována po vzoru sesterského modelu Peugeot 308. Hlavní změnou jsou dva nové motory VTi 120 a THP 150, které vznikly ve spolupráci s BMW. Oba mají hliníkový blok i hlavu, variabilní časování sacích a výfukových ventilů a variabilní zdvih sacích ventilů.
Motor VTi dává z objemu 1,6 litru 88 kW při 6000 ot./min a 160 Nm při 4250 ot./min. 90 % maxima točivého momentu je ale dostupných v rozpětí 2500 až 5750 ot./min. S manuální pětistupňovou převodovkou dosahuje v kombinovaném režimu spotřeby 6,7 l/100 km, což je o 6 % méně než starší motor 1,6 16V, který 1,6 VTi nahrazuje. V nabídce je také čtyřstupňový automat, který má kombinovanou spotřebu 7 l/100 km.
Přeplňovaný motor 1,6 THP je doplněn o přímé vstřikování paliva, které umožňuje relativně vysoký kompresní poměr 10,5:1. Turbodmychadlo je typu twin-scroll a jeho tlak je elektronicky omezen na 0,8 bar. Nejvyšší výkon motoru THP je 110 kW při 5800 ot./min. Točivý moment vrcholí 240 Nm při 1400 až 4000 ot./min, ale v 1000 ot./min je dostupných už 156 Nm. Kombinovaná spotřeba s manuální šestistupňovou převodovkou je 6,9 l/100 km, o 10 % méně než u atmosférického dvoulitru, který THP nahrazuje. Se čtyřstupňovým automatem (výkon snížený na 103 kW) je pak kombinovaná spotřeba 7,7 l/100 km, tedy o 5 % méně.
Citroën C4 facelift - benzinové motory | |||
Motor | 1,4 16V | 1,6 VTi | 1,6 THP |
Zdvihový objem [cm3] | 1360 | 1598 | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 65/5250 | 88/6000 | 110 (103)/5800 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 133/3250 | 160/4250 | 240/1400-4000 |
Max. rychlost [km/h] | 182 | - | - |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,8 | - | - |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,4 | 6,7 (7,0) | 6,9 (7,7) |
Vznětové motory získaly označení Airdream, které značí jejich nižší spotřebu díky použití pneumatik s nízkým valivým odporem Michelin Energy Saver. Motor 1,6 HDi má po faceliftu ve všech verzích kombinovanou spotřebu 4,4 l/100 km (dříve to bylo 4,5 až 4,8 litru), což představuje prolomení hranice emisí CO2 120 g/km. Motor 2,0 HDi byl posilněn o 3 kW, kombinovaná spotřeba klesla o 0,1 l na 5,3 l/100 km, emise CO2 jsou přesně 140 g/km. Silnější 1,6 HDi a 2,0 HDi mají turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a filtr pevných částic. Funkcí overboost vzroste jejich točivý moment o 20 Nm.
Citroën C4 facelift - dieselové motory | |||
Motor | 1,6 HDi | 1,6 HDi DPFS | 2,0 HDi DPFS |
Zdvihový objem [cm3] | 1560 | 1560 | 1997 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 66/4000 | 80/4000 | 103/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 215/1750 | 240-260/1750 | 320-340/2000 |
Max. rychlost [km/h] | - | - | - |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | - | - |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,4 | 4,4 (4,4) | 5,3 |
Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku.