Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C4: lehký facelift a nové motory

Diskuze (22)
Citroën C4 se prodává od konce roku 2004 a za tu dobu s své majitele našlo už téměř 900 tisíc vozů. Po třech a půl letech přichází chvíle, kdy Citroën zveřejnil fotografie faceliftu a parametry nových motorů.

Po vizuální stránce na první pohled zaujme nový přední nárazník. Dva podélné obdélníkové otvory pro přístup vzduchu nahradil jeden větší lichoběžníkového tvaru. Uprostřed se nachází registrační značka, která se sem přesunula z původního místa nízko na nárazníku. Vyšší verze mají pochromované rámečky kolem mlhovek a horní část ochranných lišt nárazníku. Celkově se vzhled přední části přiblížil nové generaci C5. Délka C4 touto úpravou narostla o 15 mm. Nová jsou například také čiré krycí skla zadních světlometů u karoserie verze Coupé.

Další změny proběhly v interiéru. Otáčkoměr se přesunul od volantu na středový přístrojový panel. Všechny ukazatele se tak nachází na jednom místě hned pod čelním sklem, tedy co nejblíže zorného pole řidiče. V nabídce se objeví nové velurové čalounění a nový druh šedé kůže nazvaný Lama.

Motorová paleta byla modernizována po vzoru sesterského modelu Peugeot 308. Hlavní změnou jsou dva nové motory VTi 120 a THP 150, které vznikly ve spolupráci s BMW. Oba mají hliníkový blok i hlavu, variabilní časování sacích a výfukových ventilů a variabilní zdvih sacích ventilů.

Motor VTi dává z objemu 1,6 litru 88 kW při 6000 ot./min a 160 Nm při 4250 ot./min. 90 % maxima točivého momentu je ale dostupných v rozpětí 2500 až 5750 ot./min. S manuální pětistupňovou převodovkou dosahuje v kombinovaném režimu spotřeby 6,7 l/100 km, což je o 6 % méně než starší motor 1,6 16V, který 1,6 VTi nahrazuje. V nabídce je také čtyřstupňový automat, který má kombinovanou spotřebu 7 l/100 km.

Přeplňovaný motor 1,6 THP je doplněn o přímé vstřikování paliva, které umožňuje relativně vysoký kompresní poměr 10,5:1. Turbodmychadlo je typu twin-scroll a jeho tlak je elektronicky omezen na 0,8 bar. Nejvyšší výkon motoru THP je 110 kW při 5800 ot./min. Točivý moment vrcholí 240 Nm při 1400 až 4000 ot./min, ale v 1000 ot./min je dostupných už 156 Nm. Kombinovaná spotřeba s manuální šestistupňovou převodovkou je 6,9 l/100 km, o 10 % méně než u atmosférického dvoulitru, který THP nahrazuje. Se čtyřstupňovým automatem (výkon snížený na 103 kW) je pak kombinovaná spotřeba 7,7 l/100 km, tedy o 5 % méně.

Citroën C4 facelift - benzinové motory
Motor1,4 16V1,6 VTi1,6 THP
Zdvihový objem [cm3]136015981598
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]65/525088/6000110 (103)/5800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]133/3250160/4250240/1400-4000
Max. rychlost [km/h]182--
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,8--
Komb. spotřeba [l/100 km]6,46,7 (7,0)6,9 (7,7)

Vznětové motory získaly označení Airdream, které značí jejich nižší spotřebu díky použití pneumatik s nízkým valivým odporem Michelin Energy Saver. Motor 1,6 HDi má po faceliftu ve všech verzích kombinovanou spotřebu 4,4 l/100 km (dříve to bylo 4,5 až 4,8 litru), což představuje prolomení hranice emisí CO2 120 g/km. Motor 2,0 HDi byl posilněn o 3 kW, kombinovaná spotřeba klesla o 0,1 l na 5,3 l/100 km, emise CO2 jsou přesně 140 g/km. Silnější 1,6 HDi a 2,0 HDi mají turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a filtr pevných částic. Funkcí overboost vzroste jejich točivý moment o 20 Nm.

Citroën C4 facelift - dieselové motory
Motor1,6 HDi1,6 HDi DPFS2,0 HDi DPFS
Zdvihový objem [cm3]156015601997
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]66/400080/4000103/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]215/1750240-260/1750320-340/2000
Max. rychlost [km/h]---
Zrychlení 0-100 km/h [s]---
Komb. spotřeba [l/100 km]4,44,4 (4,4)5,3

Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku.

Diskuze (22)
Avatar - gld
9. 7. 2008 16:35
Re: Chateau C4 2008
ak si ty mal cé štvorku tak ma volajte mayer...a s tou krádežou hmm, tá bola dobrá, ešte nejakú poznáš?
Avatar - Perun
9. 7. 2008 13:38
Re: C4 VTS
V černém VTS se stříbrnýma xenonovýma očima jsem několik dnů jedzil. Tolik zhrzených koncernových střelců jsem za tak krátkou dobu snad nikdy neviděl. Citroën umí auta naladit a i když bych se označení "sportovní" u C4 VTS bál (narozdíl od poněkud ultimativního předchůdce Xsary VTS), bylo to opravdu výjimečné auto. Zejména motor, který o sobě do pěti tisíc mnoho neprozradil, ale pak začat překrásně kovově zvonit a roztahoval koutky úst až někam za sedm a půl tisíce otáček. Čistě mechanické řízení a fantastická křesla, surově syčící sání a chrapot koncovky výfuku.. Přitom byl podvozek po celou dobu dobře čitelný a bezpečný, dal se učebnicově vést plynem - velmi dobře se hodil pro mladýho kluka, kterýmu by záludý podvozek mohl přichystat nejedno nepěkný představení. VTS = ViTeSse = rychlost :-!
9. 7. 2008 12:30
Re: Citroën C4
V súčasnej generácii C4 už asi ťažko. Ale možno v nasledujúcej...
8. 7. 2008 23:07
Re: Citroën C4
Samo, že hej! To by bolo pekné kombi. Prípadne niečo na spôsob nového C5-kového Tourera. Ten síce nie je retro, ale je to asi najkrajšie kombi v strednej triede súčasnej doby! :yes: Možno to tvorcovia časom pochopia a dočkáme sa. Veď aj taký Golf V prišiel vo verzii kombi až oveľa neskôr. No, ktovie...
Avatar - Hory
8. 7. 2008 22:39
Krása, ale...
O C4 v kupéčku by Loeb jsem kdysi uvažoval, ale nevyšlo to. Popravdě se mi C4 líbí a co je mi na ní asi nejvíc sympatickýho ´sou ty slevy od importéra (100.000 bez problémů). Ale ten interiér je fuckt děsnej. Přetlačítkováno, neútulno. Volant ´sem taky nepochopil, prej aby tlačítka zůstaly na stejným místě. To sice jo, ale když zatáčíš, tak je lovíš dost neprakticky. Snad ten argument s uložením airbagu by prošel, jinak nevím... Ale za tu cenu je to beze sporu dobrej kauf a jsem rád, že český konzervativci si C4 kupujou. V době VW a Škodovky je to příjemná změna... :yes: