Citroën C5: Mikrofacelift po třech letech
Zástupce střední třídy s dvojitým šípem, který se vyrábí od prosince 2007, koneckonců ani žádnou radikálnější modernizaci nepotřeboval. Omezila se tedy jen na pás LED diod pro denní svícení vpředu a čirou střední část s efektem Dark Crystal vzadu.
Pod kapotou se objeví dvě novinky, První je e-HDi. Nejedná se o klasický hybrid, ale tzv. mikro hybrid. Sestává ze čtyřválcového turbodieselu 1,6 litru s 82 kW, funkce stop-start a inteligentního alternátoru, který je schopen obnovovat energii při brzdění. Startér byl posílen, takže se čas spuštění motoru snížil na polovinu, dále dostal elektronickou jednotku, jeho hluk byl snížen pomocí řetězu a vibrace tlumí dvouhmotový setrvačník.
Palubní elektrická síť byla doplněna o e-booster, který distribuuje energii z alternátoru rychleji, což přináší výhodu při studených startech. Rovněž vodou chlazené baterie mají větší kapacitu a vydrží až 600 tisíc spouštěcích cyklů. Tato verze bude mít také pneumatiky s nízkým valivým odporem a šestistupňovou převodovku EGS6 s ovládáním pádly pod volantem. Výsledkem všech úprav je kombinovaná spotřeba nafty 4,6 l/100 km.
Druhým novým agregátem je 2,2litrový turbodiesel se 150 kW (204 k)/3500 min-1 a točivým momentem 450 Nm/2000 min-1. Systém common-rail třetí generace pracuje při maximálním tlaku 2000 barů, kompresní poměr je velmi nízkých 16,0:1 a motor je přeplňován dvojicí turbodmychadel.
Sílu motoru přenáší samočinná převodovka, která má opět šest rychlostí. Ta umožňuje sedanu s označením C5 HDi 200 DPFS dosáhnout rychlosti 230 km/h, sprint z 0 na 100 km/h mu trvá 8,3 s a v kombinaci spotřebuje 5,9 l nafty na 100 km. U kombi Tourer jsou tyto hodnoty 225 km/h, 8,6 s a 6,1 l/100 km. Zezadu jej poznáme podle dvojice chromovaných koncovek výfuku.
Elektronická skříň EGS6 je k mání také s 1,6litrovým zážehovým motorem s výkonem 88 kW (120 k). Ten je dílem vývojářů BMW. Řadí se opět pádly pod volantem. V této kombinaci se nová C5 může pochlubit spotřebou benzinu 6,2 l/100 km.
Zákazníci mohou nově zvolit systém eTouch. Sestává z GPS modulu a SIM karty a slouží například k nouzovým voláním v případě havárie (tehdy se spouští samočinně), či ke kontaktu s asistenční službou při technické poruše. Ovládá se dvěma tlačítky a celá služba je non-stop.
Citroën uvedl, že inovovaná modelová řada C5 se začne prodávat v celé Evropě ještě ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku. Mimochodem: do poloviny letošního května našlo své zákazníky asi 200 tisíc kusů původního modelu.