Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C5: Mikrofacelift po třech letech

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Po necelých třech letech výroby se Citroën C5 podrobil modernizaci. Zvenčí ji odhalíme pouze podle předních a zadních světel.

Zástupce střední třídy s dvojitým šípem, který se vyrábí od prosince 2007, koneckonců ani žádnou radikálnější modernizaci nepotřeboval. Omezila se tedy jen na pás LED diod pro denní svícení vpředu a čirou střední část s efektem Dark Crystal vzadu.

Pod kapotou se objeví dvě novinky, První je e-HDi. Nejedná se o klasický hybrid, ale tzv. mikro hybrid. Sestává ze čtyřválcového turbodieselu 1,6 litru s 82 kW, funkce stop-start a inteligentního alternátoru, který je schopen obnovovat energii při brzdění. Startér byl posílen, takže se čas spuštění motoru snížil na polovinu, dále dostal elektronickou jednotku, jeho hluk byl snížen pomocí řetězu a vibrace tlumí dvouhmotový setrvačník.

Palubní elektrická síť byla doplněna o e-booster, který distribuuje energii z alternátoru rychleji, což přináší výhodu při studených startech. Rovněž vodou chlazené baterie mají větší kapacitu a vydrží až 600 tisíc spouštěcích cyklů. Tato verze bude mít také pneumatiky s nízkým valivým odporem a šestistupňovou převodovku EGS6 s ovládáním pádly pod volantem. Výsledkem všech úprav je kombinovaná spotřeba nafty 4,6 l/100 km.

Druhým novým agregátem je 2,2litrový turbodiesel se 150 kW (204 k)/3500 min-1 a točivým momentem 450 Nm/2000 min-1. Systém common-rail třetí generace pracuje při maximálním tlaku 2000 barů, kompresní poměr je velmi nízkých 16,0:1 a motor je přeplňován dvojicí turbodmychadel.

Sílu motoru přenáší samočinná převodovka, která má opět šest rychlostí. Ta umožňuje sedanu s označením C5 HDi 200 DPFS dosáhnout rychlosti 230 km/h, sprint z 0 na 100 km/h mu trvá 8,3 s a v kombinaci spotřebuje 5,9 l nafty na 100 km. U kombi Tourer jsou tyto hodnoty 225 km/h, 8,6 s a 6,1 l/100 km. Zezadu jej poznáme podle dvojice chromovaných koncovek výfuku.

Elektronická skříň EGS6 je k mání také s 1,6litrovým zážehovým motorem s výkonem 88 kW (120 k). Ten je dílem vývojářů BMW. Řadí se opět pádly pod volantem. V této kombinaci se nová C5 může pochlubit spotřebou benzinu 6,2 l/100 km.

Zákazníci mohou nově zvolit systém eTouch. Sestává z GPS modulu a SIM karty a slouží například k nouzovým voláním v případě havárie (tehdy se spouští samočinně), či ke kontaktu s asistenční službou při technické poruše. Ovládá se dvěma tlačítky a celá služba je non-stop.

Citroën uvedl, že inovovaná modelová řada C5 se začne prodávat v celé Evropě ještě ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku. Mimochodem: do poloviny letošního května našlo své zákazníky asi 200 tisíc kusů původního modelu.

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Avatar - pocitac
2. 10. 2010 10:15
Re: C5
Musíš počkat až se začnou vozit ojetiny a nebo si zajet kamkoliv na západ, jezdí jich tam celkem dost. ;-)
2. 10. 2010 08:39
C5
Za celé tři roky jsem ho skoro ani jednou v Brně neviděl.. :-(
Avatar - adam007
1. 10. 2010 20:17
Re: dijódy
:yes: souhlas, na některých modelech to vypadá otřesně. Znám jen jedno auto, kterému to sluší a myslím, žes tím přišlo na trh.. R8 :-) :yes:
1. 10. 2010 18:56
Re: dijódy
Souhlas :yes: taky to nechápu. Nezbývá než se těšit na to, až zase bude "in" ty šílený diody vynechat :-)
Avatar - gld
1. 10. 2010 18:19
dijódy
Čo majú všetci s tým "pásom lediek"? Bože môj, každý čo nemá vkus čo i len trochu v kanáli musí vidieť že je to gýčový doplnok z kategórie tuning škody 120

a opičia sa s tým jeden výrobca za druhým ;-\ :no: