Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën Divine DS Concept: Tohle je designová budoucnost značky DS

Michal Fokt
Diskuze (13)
Citroën přiveze do Paříže studii Divine DS, která nemá být ničím menším, než ukázkou nového stylistického směru u značky DS, mířící do prémiového segmentu.

Koncern PSA v rámci restrukturalizace nedávno změnil filozofii jednotlivých značek skupiny s tím, že má v úmyslu protlačit značku DS do prémiového segmentu. Zatímco v Evropě to může vyvolávat pochybnosti, třeba v Číně Citroën chytil příležitost za pačesy - modely DS jsou prodávány v samostatných showroomech a značka DS je prezentována jako exkluzivní zboží, což zřejmě tamní zákazníci přijali.

V souladu se snahou zvýšit kredit DS i ve zbytku světa, kde značka působí, se v Paříži za měsíc prezentuje studie Divine DS, která má podle tvrzení Citroënu ukázat nový designérský směr značky. Zachován bude zjevně specifický styl zakomponování světlometů do masky chladiče, samotný design karoserie však už nemá se současnými modely společného vůbec nic.

Sází na přídi a bocích na jednoduché geometrické tvary, ostré prolisy a linie, které doplňuje v případě hatchbacku se siluetou kupé oblá záď s výraznými svítilnami. Zvláštností Divine DS je panoramatické střešní okno s károvými výztuhami a absence okna pátých dveří, výhled vzad zajišťuje kamera, promítající obraz na displeji ve velmi futuristicky pojaté kabině.

Interiér je ve velkém osazen karbonem, zkombinovaným s hedvábím, kůží a bižuterií Swarovski. Technické podrobnosti (pokud na nich tedy vůbec záleží), zatím nejsou k dispozici, proslýchá se však, že vůz je koncipován jako předokolka s výkonem 160 kW.

Michal Fokt
Diskuze (13)
Avatar - Ji/Ri
22. 9. 2014 16:00
Re: :-)
:yes: ale bojím se, že na oko lest, v provozu pěst... ;-)
Avatar - pallas
6. 9. 2014 19:01
Re: ?
zase tí, čo majú v interiéri kovové prvky (príklad: radička v C5) sa sťažujú že to v zime chladí.
Avatar - PeterLuk
5. 9. 2014 18:15
Re: ?
Priestoru na zlepšenie je veľa - osobne by som hlavne uvítal ergonomickejšie riešenia a kovové súčiastky namiesto plastových. Ale čo sa kvality týka... Nemôžem sa sťažovať! NA D3 v Európe nemá a zjavne ani tak skoro nebude mať nikto, vylámali si na nej zuby už mnohí, prémiový, navyše je jasné, že jej Citroen svojim extravagantným dizajnom konkurovať ani nebude, lebo typický zákazník D3 volí konzervatívny dizajn (netvrdím že všetci).
5. 9. 2014 17:25
Re: kam kracas citrooon?
Tak honem, napsat CV a šupem do Paříže.
Všichni už tam na tebe čekaj:)
Avatar - pallas
5. 9. 2014 17:18
Re: kam kracas citrooon?
nestrachuj sa ty o nich.