Citroën DS5 BlueHDi 180: Více výkonu pro 2.0 HDi a Euro 6
Motor BlueHDi 180, který je výsledkem vývoje rodiny turbodieselových motorů 2.0 HDi Euro 5, nabízí oproti předchůdci o 13 kW zvýšený výkon na nynějších 133 kW, přičemž maximální točivý moment nyní vrcholí na hodnotě 400 N.m při 2.000 min-1. Tento agregát jsme vám již představili například pod kapotou Peugeotu 508.
Za zvýšením výkonu motoru stojí využití nového turbodmychadla s proměnnou geometrií lopatek, zvýšení tlaku přeplňování a tlaku spalování. Nový motor je navíc vybaven vyvažovacími hřídeli zajišťujícími vyšší úroveň akustického a vibračního komfortu.
Díky nové generaci automatické převodovky a systému start-stop nabízí motor BlueHDi výrazně lepší parametry než slabší HDi s automatem, když průměrně spotřebuje 4,4 litru nafty na 100 km. Nižší spotřeby (dokonce o 1,7 litru) je dosaženo například novým nastavením řízení olejového čerpadla, snížením tření vnitřních částí motoru, snížením hmotnosti motoru jako takového o 7 kg, zvýšením účinnosti spalování směsi díky spalovací komoře „low CO2“ nebo již zmíněným systémem vypínání motoru při stání na místě.
Vůz má nově, kvůli splnění emisního nařízení Euro 6, modul SCR (Selective Catalytic Reduction), zabudovaný před filtrem pevných částic, jenž po vstříknutí látky Adblue (močovina) přemění až 90 % oxidů dusíku (NOx) na vodní páru a dusík. Látka Adblue je uložena v 17litrové nádrži v zadní části vozu, tento objem vydrží na 20 000 km. Doplnění se provádí zcela jednoduše, hrdlem dostupným ze zavazadlového prostoru.
Upraven byl také podvozek modelu DS5. Nové tlumiče umožňují ještě více utlumit nedokonalosti vozovky, snižují otřesy a měly by lépe potlačovat vibrace. Technologie PLV (preloaded linear valve) totiž dále přispívá k větší plynulosti a lineárnosti přenosu sil v tlumiči.