Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën DS5 BlueHDi 180: Více výkonu pro 2.0 HDi a Euro 6

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 19. 3. 2014 • 17:51
101
8
Zobrazit náhledy (101)
Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5 Citroën DS5
Citroën představil model DS5 s upraveným podvozkem a novým vrcholným turbodieselovým agregátem.

Motor BlueHDi 180, který je výsledkem vývoje rodiny turbodieselových motorů 2.0 HDi Euro 5, nabízí oproti předchůdci o 13 kW zvýšený výkon na nynějších 133 kW, přičemž maximální točivý moment nyní vrcholí na hodnotě 400 N.m při 2.000 min-1. Tento agregát jsme vám již představili například pod kapotou Peugeotu 508.

Za zvýšením výkonu motoru stojí využití nového turbodmychadla s proměnnou geometrií lopatek, zvýšení tlaku přeplňování a tlaku spalování. Nový motor je navíc vybaven vyvažovacími hřídeli zajišťujícími vyšší úroveň akustického a vibračního komfortu.

Díky nové generaci automatické převodovky a systému start-stop nabízí motor BlueHDi výrazně lepší parametry než slabší HDi s automatem, když průměrně spotřebuje 4,4 litru nafty na 100 km. Nižší spotřeby (dokonce o 1,7 litru) je dosaženo například novým nastavením řízení olejového čerpadla, snížením tření vnitřních částí motoru, snížením hmotnosti motoru jako takového o 7 kg, zvýšením účinnosti spalování směsi díky spalovací komoře „low CO2“ nebo již zmíněným systémem vypínání motoru při stání na místě.

Vůz má nově, kvůli splnění emisního nařízení Euro 6, modul SCR (Selective Catalytic Reduction), zabudovaný před filtrem pevných částic, jenž po vstříknutí látky Adblue (močovina) přemění až 90 % oxidů dusíku (NOx) na vodní páru a dusík. Látka Adblue je uložena v 17litrové nádrži v zadní části vozu, tento objem vydrží na 20 000 km. Doplnění se provádí zcela jednoduše, hrdlem dostupným ze zavazadlového prostoru.

Upraven byl také podvozek modelu DS5. Nové tlumiče umožňují ještě více utlumit nedokonalosti vozovky, snižují otřesy a měly by lépe potlačovat vibrace. Technologie PLV (preloaded linear valve) totiž dále přispívá k větší plynulosti a lineárnosti přenosu sil v tlumiči.

Související články

Témata
Avatar - Hammunasakra
20. 3. 2014 15:58
Re: tlumení
Proč by nebyla? [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
20. 3. 2014 09:06
Re: Převodovka
Dik
Avatar - Misanick
20. 3. 2014 07:26
Re: tlumení
Jestli ještě nějaká C5 s hydractivem bude :-( .
19. 3. 2014 20:46
Re: tlumení
Díky za vysvětlenou a odkazy. Stejně bych u tak luxusního auta a Citroena hydrauliku očekával. Až si příště budu kupovat Citroena,tak jdu do C5 ;-)
Avatar - del42sa
19. 3. 2014 16:17
Re: tlumení
Protože DS5 nemá kompatibilní platformu. Pouze platforma PF3 umožňuje použití obou systémů odpružení. DS5 je postaven na stejné platformě jako P308/C4 tedy na PF2. Důvod je ten, že PSA/Citroen potřeboval v relativně krátkém čase rozšířit řadu DS o více modelů.

[odkaz]

Později bylo toto dělení platform zrušeno a namísto toho měla být univerzální (modulární) platforma BVH2, která se čase přejmenovala na dnešní EMP2.

[odkaz]

platforma pro malé vozy ale zůstane zcela samostatná, nebylo by příliš ekonomické na plaformě pro Peugeot 508/C5 stavět malé vozy jako Citroen C3

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku