Citroën Grand C4 Picasso: Extravagantní umělec se sedmi sedadly oficiálně
Citroën v dubnu zveřejnil první fotografie nové generace MPV C4 Picasso. Po dvou měsících debutuje i jeho větší sedmimístný bratr – Grand C4 Picasso.
Automobil svým designem navazuje na menší model, sama automobilka ale tvrdí, že se vozy od sebe zcela liší. Pravdou je, že obě MPV mají jiný nárazník, úzké denní světlomety navazující na masku chladiče s logem Citroënu však zůstávají.
Bok auta už je jiný, zajímavým detailem je střešní oblouk spojující boční sloupky. Také záď je zcela přepracovaná, zatímco u C4 Picasso se koncové světlomety podobají těm z VW Golf, u většího MPV extravagantně tvoří písmeno C.
Kabina je sedmimístná, automobilka tvrdí, že prostor ve druhé a třetí řadě sedadel je největší v daném segmentu. Interiér má být vzdušný, a to díky velkému prosklení, celková prosklená plocha činí přes 5,7 m2.
Palubní deska je totožná s C4 Picasso, její dominantou jsou dva displeje – menší sedmipalcový ovládá klimatizaci a další funkce auta, větší dvanáctipalcový zobrazuje důležité informace pro řízení. Různé aplikace umí najít nejbližší čerpací stanici, případně informují o stavu provozu.
Základem Grand C4 Picasso je jako v případě menšího bratra nová platforma EMP2, díky které je vůz proti předchůdci o 60 kilogramů lehčí. Dalších 40 kilogramů ušetřila lehčí karoserie – například kapota je hliníková, víko zavazadelníku je zase vyrobeno z kompozitu.
Auto na délku měří 459 centimetrů, na šířku 183 cm a na výšku 163 cm, rozvor činí 284 cm. MPV je stejně dlouhé jako předchůdce, rozvor však byl natáhnut o 11 centimetrů. Zavazadelník nabízí objem 645 litrů, což je o 69 litrů více než u předchůdce.
Grand C4 Picasso bude prvním modelem značky, který použije nový motor 2.0 BlueHDi o výkonu 110 kW, který vypouští pouze 100 gramů CO2 na kilometr (117 g CO2 na kilometr v případě šestistupňového automatu). Jednotka splňující normu Euro 6 zahrnuje modul SCR (selektivní katalytická redukce), který výrazně snižuje emise oxidů dusíku (NOx) i oxidu uhličitého.
Základní jednotkou bude 1.6 e-HDI (85 kW), v nabídce bude i úsporný 1.6 e-HDi Airdream (66 kW). Z benzinových agregátů můžeme očekávat 1.6 VTi (88 kW) a 1.6 THP (115 kW).
Výbavu auta bude možné vylepšit o přední sedadla s masážní funkcí, displeje zabudované v hlavových opěrkách předních sedaček, systém Vision sledující pomocí čtyř kamer okolí vozu, aktivní parkovací asistent, adaptivní tempomat nebo o službu eTouch, která v případě nehody nebo poruchy lokalizuje automobil a případně na místo zavolá záchranné složky.