Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën Grand C4 Picasso: Extravagantní umělec se sedmi sedadly oficiálně

David Bureš
Diskuze (75)
Nové sedmimístné MPV od Citroënu používá extravagantní křivky jako menší sourozenec. Shodná je i platforma.

Citroën v dubnu zveřejnil první fotografie nové generace MPV C4 Picasso. Po dvou měsících debutuje i jeho větší sedmimístný bratr – Grand C4 Picasso.

Automobil svým designem navazuje na menší model, sama automobilka ale tvrdí, že se vozy od sebe zcela liší. Pravdou je, že obě MPV mají jiný nárazník, úzké denní světlomety navazující na masku chladiče s logem Citroënu však zůstávají.

Bok auta už je jiný, zajímavým detailem je střešní oblouk spojující boční sloupky. Také záď je zcela přepracovaná, zatímco u C4 Picasso se koncové světlomety podobají těm z VW Golf, u většího MPV extravagantně tvoří písmeno C.

Kabina je sedmimístná, automobilka tvrdí, že prostor ve druhé a třetí řadě sedadel je největší v daném segmentu. Interiér má být vzdušný, a to díky velkému prosklení, celková prosklená plocha činí přes 5,7 m2.

Palubní deska je totožná s C4 Picasso, její dominantou jsou dva displeje – menší sedmipalcový ovládá klimatizaci a další funkce auta, větší dvanáctipalcový zobrazuje důležité informace pro řízení. Různé aplikace umí najít nejbližší čerpací stanici, případně informují o stavu provozu.

Základem Grand C4 Picasso je jako v případě menšího bratra nová platforma EMP2, díky které je vůz proti předchůdci o 60 kilogramů lehčí. Dalších 40 kilogramů ušetřila lehčí karoserie – například kapota je hliníková, víko zavazadelníku je zase vyrobeno z kompozitu.

Auto na délku měří 459 centimetrů, na šířku 183 cm a na výšku 163 cm, rozvor činí 284 cm. MPV je stejně dlouhé jako předchůdce, rozvor však byl natáhnut o 11 centimetrů. Zavazadelník nabízí objem 645 litrů, což je o 69 litrů více než u předchůdce.

Grand C4 Picasso bude prvním modelem značky, který použije nový motor 2.0 BlueHDi o výkonu 110 kW, který vypouští pouze 100 gramů CO2 na kilometr (117 g CO2 na kilometr v případě šestistupňového automatu). Jednotka splňující normu Euro 6 zahrnuje modul SCR (selektivní katalytická redukce), který výrazně snižuje emise oxidů dusíku (NOx) i oxidu uhličitého.

Základní jednotkou bude 1.6 e-HDI (85 kW), v nabídce bude i úsporný 1.6 e-HDi Airdream (66 kW). Z benzinových agregátů můžeme očekávat 1.6 VTi (88 kW) a 1.6 THP (115 kW).

Výbavu auta bude možné vylepšit o přední sedadla s masážní funkcí, displeje zabudované v hlavových opěrkách předních sedaček, systém Vision sledující pomocí čtyř kamer okolí vozu, aktivní parkovací asistent, adaptivní tempomat nebo o službu eTouch, která v případě nehody nebo poruchy lokalizuje automobil a případně na místo zavolá záchranné složky.

David Bureš
Diskuze (75)
29. 6. 2013 08:47
Re: Studie
Pokud myslíš světla ala Q7, tak tam není žádný vyhrazený prostor, kam světla dolehnou při zavření. Ano, vstupní otvor není vykrojený do boků, kde jsou nějaké kapsy, ale je pravidelný a sleduje hlavní prostor zavazadelníku. Takže ti na krajích zůstane kus plechu, právě ty "obnažené boky", jak jsem to označil v minulém příspěvku. Světla samotná však mohou být větší a u Q7 i jsou - sahají pomalu až k registrační značce. [odkaz]

Jak jsem napsal, nedělená komplet ve víku a dělená ti dají stejnou praktičnost. Ale podle mne nedělená lépe vypadají, protože ti nic neruší jejich optiku. Kdybychom se vrátili o nějaké desetiletí zpět k obdélníkové optice, tak si dělení ani nevšimneš. Ale u souvislých linek, které dnes často používáme, to ruší.
29. 6. 2013 00:17
Re: Studie
Jo tak kapota u MINI mi přijde jako vtipný nápad. Zajímavě to vyřešili, popravdě jak často člověk ale otevírá kapotu... takže tam by mi to určitě nevadilo

Myslel jsem to tak, že určitě víš jak to myslím, s tou plochou pod víkem kufru kam dolehnou světla. Já osobně bych radši světla přerušená spárou víka kufru, ale je to věc názoru.
Avatar - Emel
28. 6. 2013 12:47
Re: Designéři ničitelé
Mně se to vcelku líbí... asi ne tolik jako Tourer od Opelu, ale jinak proč ne.
28. 6. 2013 11:49
Re: Studie
Je pravda, že i pro mé oko to vypadá zvláštně, nebo nezvykle, ale je to podle mne chytré řešení. A ty obnažené boky mají něco do sebe. Podobně jako třeba kapota Mini, kdy jsi odhalil i podběhy. Trochu mě mrzí, že to u Audi nezavedli u všech aut se zadními dveřmi. A1 byla v tomhle příslibem, ale bohužel.

Nemyslím si, že vím. Dělená světla ti také mohou umožnit nezúžený vstup do zavazadelníku. Jen při podélné optice dělená vypadají hůř než jednolitá, protože ti rozdělí všechny linky, obdélníky, nebo co tam zrovna je. Tedy místo souvislé linky třeba blinkru máš dvě krátké čáry. Místo obdélníku pak dvě "C".
28. 6. 2013 11:30
Re: Designéři ničitelé
Dost podarene dilo :yes: