
Citroën: motorový facelift na Euro IV
V souvislosti s blížícím se termínem začátku období, v němž musí všechny nově prodané modely plnit nový emisní standard Euro IV, dokončuje Citroën obměnu inovovaných agregátů a současně vyřazuje některé motory z výroby.
„Ekologickou modernizací“ tak prošel nyní dieselový motor 1.6 HDi 16V s výkonem 80 kW využívaný v modelu C4. Jeho nástupcem bude stejný motor s vylepšenými emisními limity, který se v nabídce objeví na začátku roku 2006. Všechny ostatní motory dodávané do modelu C4 již danou emisní normu splňují.
K výrazným změnám došlo u modelu Xsara Picasso. Nástupcem původních benzínových motorů 1.6i (70 kW) a 1.8i 16V (85 kW) se stal jediný zážehový motor 1.6i 16V o výkonu 80 kW. Agregát 2,0i BVA žádné větší úpravy nepotřeboval, a proto došlo jen k drobným technickým úpravám tak, aby splňoval zmíněnou emisní normu. Vznětová jednotka 1.6 HDi o výkonu 66 kW nahradila starší 2.0 HDi (66 kW) podobě jako u modelu Berlingo. Silnější obdoba motoru 1.6 HDi (80 kW) je v současné době nabízena oproti minulému období s filtrem pevným částic, který tak povyšuje ekologii provozu vozu.
Model Berlingo se může pyšnit novými dieselovými jednotkami 1.6 HDi (55 kW a 66 kW), které nahrazuji původní 1.9 D (51 kW) a 2.0 HDi (66 kW), jejichž výroba bude na sklonku roku ukončena. Ostatní benzínové motory 1.4i (55 kW) a 1.6i 16V (81 kW) již také splňují emisní normu Euro 4.
Všechny motory pohánějící model C5 a C5 Break plní v současné době emisní normu Euro 4. Přechod na přísnější normu se však dotkl benzínového motoru 1.8i 16V (85 kW), jenž předcházel dnes dodávanému motoru 1.8i 16V s výkonem zvýšeným na 92 kW, a dieselového motoru 2.0 HDi o výkonu 100 kW, který je v současné době standardně dodáván s filtrm pevných částic FAP.