Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën připravuje vlajkový sedan. Na trh dorazí za dva roky

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 10. 5. 2019
48
11
Zobrazit náhledy (48)
Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën Citroën

Francouzská automobilka se v poslední době vyznačovala hlavně SUV s extravagantním vzhledem. Na své kořeny ale nezapomíná.

Automobilka Citroën chystá návrat do segmentu D a připravuje elektrifikovaný vlajkový model, jenž by měl dorazit v roce 2021. Na autosalonu v Šanghaji to potvrdila generální ředitelky značky Linda Jackson a říká, že hlavním cílem je pozvednutí francouzského společnosti na vyšší úroveň.

„Pokud chceme být důvěryhodnou světovou automobilkou, musíme nabízet široké spektrum vozidel – malá auta, střední vozy, SUV a velká auta,“ řekla Jackson v rozhovoru pro Auto Express s tím, že Citroën si novou vlajkovou loď zaslouží, je pro ni na trhu místu a dorazí v příštích letech.

Francouzská značka by novinku mohla představit za dva roky na autosalonu v Šanghaji, vzhledem k tomu, že se počítá s nabídkou modelu na čínském trhu. Šéfka Citroënu však okamžitě dodala, že nepůjde o ryze čínskou záležitost, ale nový sedan bude hrát důležitou roli také na evropských trzích.

Tajemstvím zatím zůstává nabídka pohonů. Spekuluje se o tom, že vlajková loď inspirovaná konceptem Cxperience by mohla přijet jako ryzí elektromobil. Technickým základem se má stát platforma EMP skupiny PSA, jíž sdílí třeba Opel Grandland X či Peugeot 508. Architektura zatím posloužila jen pro zástavbu plug-in hybridního pohonu, ale její evoluce je prý připravena i na čistý elektromobil.

Zatímco na pokračovatele modelů CX, BX, XM či C6 si musíme ještě nějaký čas počkat, neznamená to, že by Citroën nepřipravoval další novinky. Na příští rok je naplánován návrat do segmentu kompaktních hatchbacků. Technickým základem nové C4 se stane platforma CMP a konkurent Volkswagenu Golf či Fordu Focus dorazí také s čistě elektrickým pohonem.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - twistedTSD
Re: Re: Re: Re: Manažerka
twistedTSD
| 11. 5. 2019
Passat i Sup se prodávají dobře. Seat akorát přeznačkoval výběhovou A4 a pohořel.
Re: Re: za 2 roky
del42sa
| 11. 5. 2019
ono je uplně fuk co udělají, protože prostě svoji šanci s Citroenem/DS naprosto promrhali..... Skončí to zase nějakým pokusem, který nenaplní očekávání (ostatně jako vždy) a nakonec sami uznají, že nejlepší bude vyrábět jen menší auta a zaměřit se na zisk ;-)



Pokud by eventuelně došlo k akvizici Jaguaru, tak jejich luxusní značka DS přestane být relevantní. Tedy, ne že by by byla nějak relevantní už dnes :*) Dovolil bych si říct , že ve schopnosti si něco nalhávat patří francouzi k naprosté špičce.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Manažerka
Hammunasakra
| 11. 5. 2019
Spojení s Oplem asi proběhlo probíhá dobře a PSA krom opět plusovejch čísel https://byznys.ihned.cz/…atou-divize-opel dál pokračuje v růstu https://www.auto.cz/…roku-1999-127932



Rezignace na střední třídu = se týká všech. Toyota i Ford sem jen vozej svoje mimoevropský modely = po skončení snah prodávat střední jako Seat perspektivně o zrušení Pašíka a výrobě jen jednoho modelu třídy = Supu = zvažuje dokonce i VW



Tohle ti jistě neuniklo https://www.auto.cz/…mborghini-129163 stejně jako https://www.theguardian.com/…r-to-frances-psa



Takže u PSA to viz odkazy a růstový výsledky z posledních let = je to spíš přesně naopak = ne bída ale spíš super úspěchy
Avatar - Hammunasakra
Re: za 2 roky
Hammunasakra
| 11. 5. 2019
Protože rozhoduje ekonomika = a střední třídě se v Evropě napříč značkama nedaří http://www.autoforum.cz/…li-skode-superb/ už i v prémii BMW 3 celý roky taky jen padá = uvidíme co aktuální asi dost povedená generace ale na zlom to nevidim



Luxusní sedan od Citroenu = je jen prestižní věc = mnohem důležitější je viz já 22:10 a 9:06



Pokud by po Oplu dokázali do plusovejch čísel dost Jag s Land Roverem = to by byl majstrštyk. Proti tomu je Metropolis jo/ne nebo teď tahle aktuální verze = nic



Starý dávno vyhozený vedení = ctilo ty tradice po kterejch tu pár lidí volá = a dovedlo Citroen i PSA do hodně nepěknejch čísel



Mám shodou okolností víc praktickejch zkušeností s C5 než je běžný a kolega by si asi po letech s 2.2 HDI koupil novou verzi = ale nakonec se vyrábělo asi 30 t. ks ročně = to prostě nestačí

Vtipný že jako ojetinu = by si to auto podle všeho koupil i násobek lidí ;-)
za 2 roky
del42sa
| 11. 5. 2019
za 2 roky ? a proč si dávají tak naspěch ? :-D Citroen má přece spoustu času.....



Když před deseti lety mluvili o Metropolisu s hydropneumatickým podvozkem a šetiválci vypadalo to zajímavě, teď po deseti letech nicnedělaní a odkladech působí všechny zmínky o luxusním sedanu akorat trapně, stejně jako skleník na střeše Notre Dame ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku