Citroën Tubik: Luxusní MPV inspirované dodávkami

Citroën Tubik: Luxusní MPV inspirované dodávkami

 
 

Francouzská automobilka si pro letošní IAA připravila koncept, který spojuje svět užitkových a osobních vozů. Jedná se zároveň o vzpomínku na minulost i pohled do budoucnosti.

Citroën Tubik svým jménem i designem exteriéru připomíná dnes již klasické užitkové modely francouzské značky. Inspirací pro designéry byl model TUB z konce třicátých let s technikou modelu Traction Avant a řada H, kterou charakterizovala karoserie z vlnitého plechu a pohon předních kol.

Zatímco modely, které posloužily jako zdroj inspirace pro návrh linií karoserie, byly čistě užitkovými stroji, tak koncept Tubik je zaměřen na přepravu cestujících. Jeho karoserie dlouhá 4,80 m, široká 2,08 m a vysoká 2,05 m nabízí prostor pro devítičlennou posádku.

Legendární užitkové citroëny - Nestárnoucí nezmaři

Přístup do interiéru na pravé straně umožňuje vzhůru výklopná stěna. Po jejím otevření vznikne vstupní otvor ke všem sedadlům a nastupování usnadní schůdek, který vznikne sklopením prahu. Na levé straně jsou pouze dveře k prostoru pro řidiče.

V základním uspořádání má Tubik tři řady sedadel, které je možné uspořádat do různých konfigurací. Dvoumístnou přední lavici vedle sedadla řidiče lze například otočit proti směru jízdy. Prostřední řada sedadel může tvořit konferenční stolek nebo se může rozložit a spolu s třetí řadou sedadel vytvoří lůžko. Součástí výbavy konceptu zaměřeného na pohodlné cestování je samozřejmě i výkonný multimediální systém.

Prostor řidiče je částečně oddělen od ostatních cestujících a Citroën jej označuje jako cyclotron. V tomto kruhovém prostoru je umístěno anatomicky tvarované sedadlo, pedály, sloupek s volantem a přístrojový štít. Důležité provozní informace se řidiči zobrazující na průhledovém displeji před volantem a dvojici obrazovek, z nichž jedna je ve středu volantu. Na ní se promítají údaje z navigačního systému a obraz z parkovacích kamer. Zajímavým prvkem výbavy je startování pomocí snímače otisků prstů.

K pohonu konceptu slouží systém HYbrid4. V produkční verzi kombinuje turbodiesel 2,0 HDi (120 kW) pohánějící přední kola a elektromotor (27 kW) na zadní nápravě – celkový výkon je 147 kW. Citroën v případě Tubiku bližší informace o výkonech neuvádí.

Podvozek konceptu je vybaven adaptivním odpružením kol Hydractive. Kontakt s vozovkou mají na starosti 22palcová kola obutá do pneumatik s nízkým valivým odporem.

Citroën.auto.cz: Vše o značce Citroën na auto.cz

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté

Hvězdy zářící na ledu a sněhu mají letošní sezonu vesměs…

Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie

S klesajícími prodeji dieselových vozů především na…

Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol

Organizace ROPID rozšiřuje oblast metropolitní…

PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony

Jízdenka pražské integrované dopravy (PID) rozšíří…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 






 
Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice. Policie si je vychutnala

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice.…

Kokain ve falešných banánech objevila španělská policie, podobně jako před dvěma lety v Lidlu v Praze. V neděli…

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s tanečnicí Hunčárovou. Nikdo třetí v tom není, tvrdila, když opouštěla Ondera

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s…

StarDance se protančili až ke společnému vztahu, Emanuele Ridi (43) při tom ovšem za sebou nechal manželství s…

 

iSport.cz

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí titul v deblu

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí…

Jiří Veselý vypadl na tenisovém turnaji v Miami ve třetím kole. V boji o postup do osmifinále prohrál s…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne na felaci?

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne…

JUDr. PhDr. Emerich Drtina, Dr.h.c., ředitel nakladatelství Naše vojsko, prodává hrnky a trička s Adolfem…

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…