Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Co koupit: Mitsubishi ASX vs. Nissan Qashqai

Aleš Jungmann
Diskuze (66)
Podívejme se na dvě zajímavá SUV – jakou mají výbavu v základní verzi a co můžeme očekávat za svých (pečlivě našetřených) 600 tisíc korun?

Nejlevnější verze

Při pohledu do platných akčních ceníků vychází z dvojice rivalů nejlevněji Qashqai. Ve výbavě „Visia“ jej lze pořídit za 379.900,- Kč, nabídka se pojí s benzinovým motorem 1,6 (86 kW), pětistupňovým manuálem a pohonem předních kol.

Nejlevnější ASX vás přijde na 429.900,- Kč (výbava „Inform“) a nabídka je, co se týče techniky, na první pohled totožná: pod kapotou také pracuje benzinový atmosférický čtyřválec o objemu 1,6 litru s výkonem 86 kW a o roztáčení předních kol se stará pětistupňový manuál.

Dokáže si Mitsubishi obhájit padesátitisícový cenový odstup lepší výbavou? U obou vozů hovoříme (logicky) o základních stupních výbav, pojďme si je tedy prostudovat detailněji.

Nissan nabízí v základní výbavě přední, boční i hlavové airbagy, ESP, šestnáctipalcová ocelová kola, manuální klimatizaci či Bluetooth handsfree. Mitsubishi ASX boduje kolenním airbagem řidiče, nemá však Bluetooth. Podrobněji srovnání popisuje následující tabulka:

Mitsubishi ASX a Nissan Qashqai - srovnání základních výbav
ModelMitsubishi ASXNissan Qashqai
Motor1.6 MIVEC (86 kW)1.6 (86 kW)
VýbavaInformVisia
Základní cena [Kč]429.900,-379.900,-
Airbagy čelní, boční, okenníSS
Kolenní airbagS-
Asistent rozjezdu do kopceS-
Kožený volant--
Palubní počítačSS
Centrální zamykání s DOSS
Elektricky ovládaná zrcátkaSS
El. stahování všech okenSS
ESPSS
Střešní ližiny6000,- + montáž-
Klimatizace manuálníSS
Střední loketní opěrka vpředuSS
Litá kola--
Metalický lak14.000,-13.500,-
Bluetooth handsfree-S
RádioS (4 repro, CD a MP3, AUX)S (4 repro, CD, AUX)
Tempomat--
USB konektor--
Vyhřívání zpětných zrcátekSS
Rozměr pneu215/65 R16215/65 R16


Vznětová čtyřkolka za 600 tisíc

Nechme stranou základní verze, nyní si srovnejme vozy vybavené nejvýkonnějšími nabízenými vznětovými agregáty vybavené pohonem všech čtyř kol. Cenový strop si položme někam k šesti set tisícům korun.

U ASX to znamená volbu druhé nejlevnější výbavy „Invite“ a jediného vznětového agregátu v nabídce; 1.8 DI-D MIVEC o výkonu 110 kW. Pohon všech kol a šestistupňová manuální převodovka se s dieselem pojí standardně ve všech provedeních. Cena námi vybraného vozu je 614.900,- Kč.

U Nissanu, chceme-li nejsilnější diesel (2.0 dCi, 110 kW), se musíme smířit s automatickou šestistupňovou převodovkou. Našemu cenovému limitu vyhovuje taktéž druhá nejlevnější výbava „Acenta“, ceníková cena je nepatrně nižší než u ASX, 612.500,- Kč. To bude zajímavý souboj.

Nissan ve srovnání samozřejmě poněkud znevýhodňuje automatická převodovka, tu v akčním ceníku ASX nenajdete. Tato naše verze má dále ve výbavě (navíc oproti výše zmíněné základní verzi) sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, mlhovky, volant a řadicí páku v kůži, parkovací čidla vzadu, dvouzónovou automatickou klimatizaci či tempomat. ASX kontruje o něco chudší výbavou, litá kola jsou o palec menší, parkovací čidla chybí a automatická klimatizace není dvouzónová. Přehledněji v tabulce.

Mitsubishi ASX a Nissan Qashqai - srovnání verzí za 600 tis. Kč
ModelMitsubishi ASXNissan Qashqai
Motor1.8 DI-D (110 kW)2.0 dCi DPF AT (110 kW)
VýbavaInviteAcenta
Základní cena [Kč]614.900,-612.500,-
Airbagy čelní, boční, okenníSS
Kolenní airbagS-
Asistent rozjezdu do kopceS-
MlhovkySS
Kožený volantSS
Xenony--
4x4SS
ESPSS
Střešní ližinyS-
Automatická klimatizaceSS (dvouzónová)
Dešťový senzorSS
Litá kolaSS
Metalický lak14.000,-13.500,-
Bluetooth handsfree-S
RádioS (6 repro, CD a MP3, AUX,USB)S (6 repro, CD,MP3,IPod,USB,AUX)
TempomatSS
Navigace72.000,- (7", 40 GB disk)21.000,- (Connect - 5", zadní kamera)
Litá kola o velikosti 17"39.990,-S
Rozměr pneu215/65 R16215/60 R17

Jaký je závěr ze srovnání? U obou srovnávaných verzí má dle našeho názoru lehce navrch Nissan, zákazníci si navíc mohou vybrat z pěti místo dvou nabízených motorizací v případě ASX.

Z příplatkové výbavy Nissanu stojí za pozornost navigační systém s pětipalcovým barevným displejem za 21.000,- Kč (balíček Nissan Connect), u Mitsubishi pak prodloužená záruka na 5 let / 150 000 km za deset tisíc Kč nebo navigace se sedmipalcovým displejem a 40 GB pevným diskem. Ono, popravdě řečeno, ceníky obou vozů jsou na příplatkovou výbavu relativně skoupé.

V příštím týdnu se můžete těšit i na další srovnání obou vozů: ASX a Qashqai s benzinovými šestnáctistovkami jsme proti sobě postavili v tradičním srovnávacím testu. A bylo to poměrně těsné...



Aleš Jungmann
Diskuze (66)
17. 1. 2012 09:55
Re: U nás doma vyhrál Qashqai:
tak k ženské se Q určitě víc hodí než pan X, ale osobně jednu takovou znám :-) ... on ten design X-traila neoslovuje ani chlapy ... za mě je to nádherný a hlavně plnohodnotný SUV ... a co se týče Juka, to je spíš srdcovka a benzín je jen k dobru, já nejsem zastáncem nafty v osobáku ...

P.S. manželka s X-trailem problém nemá, ale nechce "velký" auto .. teď je naprosto spokojená s Microu ...
17. 1. 2012 08:19
Re: U nás doma vyhrál Qashqai:
Juke 4x4 je jen s benzínem a ženě se navíc nelíbí(mě také nijak zvlášť neoslovil...), takže u nás to bylo jasné.
A X-trail? Nevím jak u Vás doma, ale mou ženu nechávají tyto krabicové designy zcela bez zájmu. Je to samozřejmě subjektivní, ale X-trail nevypadá jako auto pro ženu...
17. 1. 2012 07:45
Re: U nás doma vyhrál Qashqai:
pěkná cena a určitě skvělá volba .. ale za ty prachy už bych ženě koupil Juka 4x4, manželka je z něj nadšená a já s ním taky nemám problém ... a před rokem se dal za tyhle prachy koupit i X-trail ...
17. 1. 2012 07:40
Re: Porovnání o ničem
souhlas, taky ASX nepovažuju za SUV(stejně jako Yeti,ix35,sportage, ..) ale za crossover .. a v tom je ten problém .. kategorie SUV je teď "in", takže do ní výrobci zařadí kde co a ono jim to díky novinářům a takovýmhle testům prochází ... takže pokud ho výrobce zařadí mezi SUV(a dle mě neprávem), tak se mají srovnávat s SUV .. takže porovnat ASX s X-trailem, Vitarou, Forestrem, atd. ... ASX by v tomto porovnání dostalo pořádně "na *" ...
Avatar - pelikoš
16. 1. 2012 17:27
Re: jedině kaškaj
testy obecně i ty německé pro mě nemají vůbec cenu.je to marketing a každý kdo testuje je ať chce nebo ne nějak zainteresovaný.a ten motor není špatný,ale je tam hodně negativ,takže qashqai je podle mě lepší