Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Corbellati Missile se odhaluje před Ženevou. Překoná 500 km/h?

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 26. 2. 2018 • 10:15
7
3
Zobrazit náhledy (7)
Corbellati Missile Corbellati Missile
Rudá hypersportovní raketa šperkařské rodiny si troufá na atak světového rekordu produkčních aut. Dokáže to, nebo se na ni za pár měsíců zapomene?

Pokusů o zaručeně nejrychlejší produkční auto planety už bylo v historii hodně, a to zejména v malých dílnách. Většina z nich skončila na papíře, případně v počítači, nebo maximálně výrobou jednoho, či několika málo prototypů. Třístovka už není bájnou metou, překonávají ji dnes i sedany. A aut, která skutečně jedou přes 400 km/h a nemusíte je vozit na podvalníku na okruh, je jako šafránu. Koenigsegg Agera RS, ten drží absolutní rekord na běžné silnici, Hennessey Venom a Bugatti Chiron? Většina dalších aspirantů se držela a drží teoretických výpočtů, neboť je nebyla šance nikde vyzkoušet.

Další přírůstek do pomyslné sbírky se jmenuje Corbellati Missile (střela, raketa) a prý jede až 482 km/h, cílem vývoje je pak překonat pětistovku! Byla už představena na prvním snímku v lednu před více než měsícem. Nyní jsou k mání další. Nizounký hypersport je rudý a oblými tvary se vrací do druhé poloviny 60. let minulého věku, připomíná tehdejší sportovní prototypy Alfa Romeo Tipo 33 (Stradale byla jen zcivilizovaným závoďákem) a Ferrari 330 P4. A to hodně... Emblém kříže a hada, natožpak logo se vzpínajícím se koníkem ale z logických důvodů nenese.

Missile má pohánět před zadní nápravou umístěný vidlicový osmiválec o objemu 9 l, který dává díky dvěma turbům těžko uvěřitelných 1342 kW (1825 k). Má hliníkový blok, čtyřventilovou techniku a rozvod DOHC, tedy celkem čtveřici vačkových hřídelů vzhledem k tomu, že jde o véčko. Motor s větším objemem v současné produkci nenajdete, Viper s V10 8,4 l už je od 31. srpna 2017 historií. Šestistupňová převodovka pošle obrovskou sílu pouze na zadní nápravu vybavenou samosvorným diferenciálem.

O deceleraci se postará čtveřice vnitřně chlazených karbon-keramických kotoučů s průměrem 394 a tloušťkou 36 mm, do kterých se zakousnou šestipístkové třmeny. Základní stavební kámen podvozku s nezávislým zavěšením pomocí dvojitých ramen a nastavitelným adaptivním vzduchovým odpružením tvoří skořepina z uhlíkových vláken, stejný materiál byl použit i na oblou karoserii. Auto je dlouhé 4670 mm. Hmotnost zůstává zatím tajemstvím, ale suchou očekávejme někde kolem 1250 kg a pohotovostní zhruba 1580 kg. Tedy někde na úrovni LaFerrari a Pagani Huayra, případně lehce pod. Na přesný údaj si však počkejme, pokud vůbec bude zveřejněn.

Mimochodem, Koenigsegg uzavřel pro svůj rekord dálnici v Nevadě a testovací pilot Niklas Lilja dosáhl maximální (tedy nikoli průměrné) rychlosti 457,49 km/h. Hennessey dostal svolení použít dráhu v Kennedyho vesmírném středisku a Chiron s maximálkou limitovanou na 460 km/h (ovšem elektronicky o 40 km/h zredukovanou) se proháněl po testovací dráze Volkswagenu v Ehra-Lessien. Dnes již koncernové Porsche vlastní zkušební okruh v jihoitalském Nardò. Jinak rozhodně není na světě moc asfaltových tratí s dostatečně dlouhými rovinkami, aby se na nich taková rychlost dala otestovat.

Může mít výrobek rodiny, která se za posledních sedm dekád zabývala šperkařstvím a zlatnictvím, vůbec šanci? Uvidíme jej skutečně ve Švýcarsku, nebo až v dubnu na Top Marques v Monaku? Nechme se překvapit...

Související články

Témata
26. 2. 2018 19:40
...
Jsem si uplne jistej, ze s touhle kastli to 500 km/h da tak akorat kdyz na to privazou tryskovy motory ve srylu Arta Arfonse.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku