Crashtest: Grande Punto vyvázlo s pěti hvězdami

V roce 1996 organizace EuroNCAP poslala proti překážce první generaci Fiatu Punto. Výsledek? Dvě hvězdičky za bezpečnost posádky a jedna za bezpečnost chodců. O tři roky později se v „laboratořích“ EuroNCAP roztříštila druhá generace punta s výsledkem čtyři hvězdičky (69% přední náraz, 89% boční náraz) za bezpečnost posádky a dvě hvězdičky za bezpečnost chodců.
U nového Fiatu Grande Punto výrobce doufal v nejlepší výsledek, tedy pět hvězdiček a vysoké procentuální hodnocení. Podařilo se. Hvězdičkové hodnocení vyznělo pro nové Grande Punto výborně. Pět hvězdiček za bezpečnost posádky, tři za bezpečnost chodců a také tři za bezpečnost dětí se dnes považují za velmi dobrý výsledek. A dobrý výsledek to zůstává i při podrobnějším rozboru.
Čelní náraz dopadl pro Grande Punto dobře, vůz získal 14 bodů, což znamená 85 procent. Boční náraz organizace EuroNCAP ohodnotila dokonce 18 body, to znamená 98 %. Fiat nezapomněl ani na připomenutí nezapnutých pásů, čímž si vysloužil dva body. Za bezpečnost chodců punto dostalo 19 bodů (53%), za bezpečnost dětí potom 35 bodů (72%).
Z detailního hodnocení Grande Punta vyplývá, že minimální zátěž působí při nárazu na nohy a hlavu řidiče i spolujezdce, průměrná zátěž potom na hrudník a stehna.