Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čtyřicet let služby DAF ITS

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Mezinárodní asistenční služba DAF ITS (International Truck Service) slaví čtyřicet let od svého založení.

Služba DAF ITS pomáhá řidičům vrátit se v případě potíží co nejrychleji zpět do provozu a je považována za jednu z nejlepších služeb v oblasti silniční dopravy.

Na konci 60. let zaznamenala mezinárodní silniční doprava výrazný vzestup. DAF na tuto situaci reagoval tím, že v roce 1972 byla založena služba DAF ITS.

Základní princip mezinárodní asistenční služby DAF se od té doby nijak výrazně nezměnil. Cílem této služby je pomoci dopravním společnostem vrátit vozidlo, které se ocitlo v potížích, co nejdříve zpět do provozu, a tím zajistit maximální efektivitu dopravy. Služba DAF ITS však dokáže více, než jen zajistit technickou pomoc nákladním vozidlům nebo autobusům.

V případe, že je řidič imobilní v důsledku nehody či poruchy vozidla, problému s přívěsem nebo návěsem, vše vyřeší jeden telefonát na centrální číslo v Eindhovenu. Prostřednictvím tohoto čísla se řidič spojí s mezinárodní servisní organizací DAF ITS. Řidiči si mohou asistenci vyžádat také prostřednictvím e-mailu.

Společnost DAF byla od samého vzniku rozhodnuta organizovat svou službu ITS centrálně. Oddělení DAF ITS má ve společnosti pozici mezi oddělením PACCAR Parts a servisním oddělením. Tak je zajištěno, že oddělení ITS má vždy přístup k nejnovějším technickým poznatkům a je tak možné rychle zajistit potřebné náhradní díly.

Služba DAF ITS je dostupná 24 hodin denně, 365 dní v roce a nabízí podporu ve 49 státech, přičemž poskytuje asistenci řidičům a dealerům DAF v deseti různých jazycích. Velmi dobrá pověst této služby v Evropě vedla ke spuštění podobné servisní organizace v roce 1998 v Severní Americe. Jejím úkolem je podpora poboček PACCAR Peterbilt a Kenworth.

Služba DAF ITS za využití počítačového systému určuje, které z více než 1.000 servisních míst DAF je nejblíže řidiči, který se potýká s nějakým problémem. Jakmile je kontaktován nejbližší servisní dealer, řidič se ihned dozví, kdy přijede asistenční služba.

Asistenční služba rovněž kontaktuje domácího dealera, kde je vozidlo registrováno, a zajistí platební záruku, aby si nemusel řidič dělat starosti s finančními záležitostmi. Služba DAF ITS o daném problému a aktuálním stavu poskytnutí asistence informuje kromě domácího dealera i dopravní společnost.

Mezinárodní asistenční služba provádí analýzu všech žádostí o pomoc a vytváří statistiky.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)