Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ford Mustang
Ford Mustang
Ford Mustang
Ford Mustang
14
Fotogalerie

Čtyřválcový Ford Mustang pro rok 2020: Dostane dvacet koní navíc!

Kromě osmiválce o objemu 5,0 litru je stávající generace Mustanga nabízena také s přeplňovaným čtyřválcem 2.3 EcoBoost. V roce 2020 posílí o 20 koní.

Stávající ford Mustang můžete mít buď v plnotučné verzi s atmosférickým osmiválcem o objemu 5,0 litru a výkonem 331 kW nebo s mnohem skromnějším přeplňovaným čtyřválec 2.3 EcoBoost nabízející výkon od loňska výkon 213 kW.  Původní verze čtyřválce, dostupná od roku 2015 do 2018 při tom poskytovala 233 kW. V USA však agregát disponuje vyšším výkonem, a sice 231 kW.

V roce 2020 by však měl tenhle čtyřválec v Mustangu posílit. Mělo by to být v rámci úpravy, ukrývající se pod Performance Package. Americké zdroje hovoří o přírůstku 20 koní, tedy 14,7 kW. Auto by tak mělo nabídnout přibližně 246 kW. Co se ovšem nezmění je maximum točivého momentu, které bude i nadále úřadovat na hodnotě 475 N.m při 3000 otáčkách za minutu. Změní se ovšem jeho rozložení, nově dostupné ve větším rozsahu otáček od 2500 do 5300 za minutu. Nový výkonněšjí motor tak bude zároveň pružnější. 

Jak se ale inženýrům podařilo zvýšit stávající výkon motoru? Zahraniční zdroje spekulují o použití modifikace původně určené pro ostrý Focus RS, jehož přeplňovaný čtyřválec nabízel 257 kW. Pokud tomu tak je, i pro zvýšení výkonu bude motor Mustangu na čtyřválec Focusu RS stále ztrácet 11 kW.

Zvýšení výkonu ale nepočítá s pouhou změnou programu řídicí jednotky motoru, případně se zvýšením plnicího tlaku (a tedy i otáček) turbodmychadla. Toto se sice nabízí, avšak Ford jde na celou záležitost mnohem komplexněji.

Úprava bude zahrnovat třeba mírně odlišnou hlavu válců. V čem bude rozdíl spočívat, zdroje neuvádějí. Zvětšení, konkrétně o 5 procent na průměr 63 mm se dočká turbodmychadlo typu twin scroll (se zdvojeným kanálem turbíny), přičemž stlačený vzduch se před vstupem do motoru ochladí v rozměrnějším chladiči stlačeného vzduchu. Tím vzroste objemová účinnost přeplňování. Zákazník bude moci zvolit kromě manuální šestistupňové převodovky od Getrag rovněž alternativně  desetistupňový automat SelectShift vyvinutý v kooperaci s GM.

Dle vyjádření Fordu zrychlí takto posílený Mustang z klidu na 96 km/h (60 mp/h) za přibližně 4 sekundy. Na čtyřválcové auto je to skvělá hodnota, která ale bude zcela jistě dosažitelná také zásluhou chytré elektroniky v čele s launch control (umožňuje zefektivnit rozjezd vozidla při využití maximálního výkonu).

V rámci modifikace Perfomance Package ale posílí také podvozek a brzdy. Vpředu v motorovém prostoru přibude příčná výztuha mezi místy pro horní uložení vzpěry McPherson  o průměru 32 mm, přední brzdy budou zvětšeny a rovněž by měly být účinněji chlazeny.  Výztuha přibude také vzadu a sice s průměrem 21,7 mm. Brzdiče budou využívat čtyřpístovou monoblokovou konstrukci Zvenku se tato verze pozná podle šedých krytů zpětných zrcátek, pruhů na kapotě motoru a také dle nového zadního spoileru. Auto by mělo jezdit na 19palcových kolech z lehké slitiny s pneumatikami 255/40.  Standardní Mustnagy mají 17palcová kola. Převodové ústrojí či přesněji samosvornýdiferenciál torsen dostane kratší stálý převod.

V kabině nebude chybět nové rozhraní FordPass Connect, které majiteli umužní přes aplikaci ve smartphone komunikovt se svým vozem na dálku. A pokud zvolí verzi se samočinnou převodovkou, bude k dispozici také vzdálené spouštění motoru.  

Nové budou také laky. Kromě oranžové to bude stříbrná, rudá a barva v odstínu limetky. 

V rámci Performance Package výrobce počítá jak s karoserií kupé, tak také s kabrioletem (Convertible). Cena zatím nebyla stanovena. Také není jisté, zda se této varianty Mustangu dočkáme na starém kontinentě.