Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cummins představil nový motor, který spaluje skoro všechno

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Pro spalování jednotlivých paliv bude nutné motor lehce upravit, základ by však měl být stejný.

Společnost Cummins, která patří mezi významné producenty spalovacích motorů, začala v posledních letech také pracovat na řešeních pro bezemisní či nízkoemisní přepravu. Kromě rozvoje elektrifikace ovšem neodepisuje ani tradiční spalovací motory, pro které má v záloze hned několik alternativních řešení.

V minulosti se společnost zmínila, že pracuje na vývoji nového čistě vodíkového spalovacího motoru. Před pár dny ovšem představila údajně první palivově-agnostický (nezávislý či univerzální) spalovací motor ve svém průmyslovém sektoru, který by se měl stát univerzálním řešením pro dekarbonizaci současných flotil za využití nízkoemisních paliv.

Nejde přitom o univerzální motor, do kterého by šlo nalít téměř cokoliv, ale spíše o platformu, která využívá stejné bloky motorů a klíčové komponenty. Společné komponenty by se měly nacházet od těsnění hlavy motoru dolů, zatímco horní část motoru využívá lehce odlišné komponenty – uzpůsobené konkrétnímu typu alternativního paliva.

Společnost plánuje uplatnit tento nový designový přístup u svých motorů zavedených řad B, L a X, které se tak naučí spalovat alternativní diesel, zemní plyn i vodík. Nejuniverzálnějším motorem pak bude jednotka B6.7, která by měla zvládnout spalovat čistý diesel, zemní plyn, benzín, propan i vodík. Vždy však půjde o úpravu pouze na jeden typ paliva.

Podle vyjádření zástupců společnosti by měl nový přístup k navrhování a vyvíjení nízkoemisních spalovacích motorů odpovídat unikátní poptávce v odvětví přepravy a současně by měl těžit z podobné produktové architektury. Podobnost komponent by měla usnadnit výrobu i servis, školení zaměstnanců nebo instalaci motorů spalujících různá paliva do stejného šasi.

Společnost také věří, že jí nový motor usnadní cestu za omezením emisí skleníkových plynů a pomůže zlepšit dopady přepravního průmyslu na životní prostředí. I Cummins totiž plánuje dosáhnout nulových emisí, ovšem až do roku 2050.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme