Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cupra Ateca Special Edition: Výfuk od Akrapoviče a další detaily

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 19. 3. 2019
8
32
Zobrazit náhledy (8)
Cupra Ateca Special Edition Cupra Ateca Special Edition Cupra Ateca Special Edition
Na ženevském autosalonu předvedla asi nejmladší současná automobilka Cupra vylepšenou verzi svého modelu Ateca. Čím se liší Special Edition?

Cupra Ateca se stala prvním modelem této nové značky pod křídly automobilky Seat. Už tak velmi dobré auto je dále vylepšeno v rámci edice Special Edition. Tvůrci se zaměřili na vylepšení designu vozu, a to vně i uvnitř. Zvenku jsou hlavím rozpoznávacím znakem nová 20palcová kola z lehké slitiny. Dále tvůrci použili karbonové kryty vnějších zpětných zrcátek. Ze stejného materiálu je vyroben také zadní spoiler. V jeho případě nejde jen o designový doplněk, ale zároveň má zlepšovat chování vozidla při vysokých rychlostech.

Hlavní odlišností je z pohledu techniky nové výfukové potrubí, jehož dodavatelem je věhlasná firmy Akrapovič. Je to právě výfuk, který pomohl snížit hmotnost vozu o 7 kg. Že se současně stará o tu správnou zvukovou kulisu při jízdě, asi nemusíme dodávat.

Atraktivní vzhled španělské novinky dále podtrhuje speciální šedá barva karoserie „Graphene grey“. Nechybějí ani nápisy „CUPRA“, snad kdyby náhodou někdo nepoznal, s jakým autem má tu čest.

Změny ovšem zaznamenala také kabina. Pokud jste měli pocit tak jako my, že standardní sedadla v Atece Cupra příliš nekorespondují s jejím naturelem, tak v této edici to Španělé napravili. V sérii jsou použita přední skořepinová sedadla čalouněná Alcantarou v barevném odstínu „Petrol blue“. Stejné čalounění v podobě broušené kůže je použito na dveřní výplně, stejně jako na druhou řadu sedadel. Nechybějí dále karbonové rámečky kolem výdechů ventilace či kolem jejich ovladačů.

Na rozdíl od designu se technika vozu prakticky nezměnila. I tuto edici tak pohání přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 221 kW. Standardem je sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG, stálý pohon všech kol 4Drive a také progresivní řízení. Posledně jmenovaný prvek snižuje počet otáček volantu mezi dorazy ze tří na pouhé dvě. Za zmínku stojí také brzdy Brembo. Kolik kusů této limitované edice bude vyrobeno, tisková zpráva neuvádí. Zmiňuje však, že na trhu by se měl tento vůz objevit do konce roku 2019.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - praděda7
Mě by zajímalo....
praděda7
| 20. 3. 2019
Zkus si vygooglovat petrol particulate filter a budeš doma.... ;-)
Jeden odkaz z Anglie, druhý Austrálie.a třetí z babybmw
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - white label
Mě by zajímalo....
white label
| 20. 3. 2019
Tak sem hoď nějaký odkaz.
Já jsem to dát do googlu zkoušel a nic společného s filtrem mi to nevyplivlo.
Avatar - praděda7
Mě by zajímalo....
praděda7
| 20. 3. 2019
Chodím na anglické stránky babybmw a tam se používá zkratka PPF běžně. Tož tak.... ;-)
Avatar - white label
Mě by zajímalo....
white label
| 20. 3. 2019
Gas může být benzín i plyn, ale tady je to Gé - jako Gasoline.
Podstatné je, jaké zkratky používají samotné automobilky (GPF/OPF) potažmo žurnalisti.
Zkus si dát do googlu PPF. ;-)
.
dulak
| 20. 3. 2019
Naprosto stebou souhlasím. :yes: na fotkach vypadaji interiery asi lacině, hlavne leon cupra 280, ale uz ve verzi 290, kdy pridali do interieru choromovou linku kolem infoteimentu vydechu apod. je na zivo ten interier uplne na pohodu a absolutne nepusobi levne nebo staře, třeba MB GLA na me osobne pusobi o dost hur uvnitr a co uplne nemuzu vystat je jak se linka palubky vubec neshoduje s linii dveri. Ta obrovska propast mezi premii a nepremii co se interieru tyce je uz pryc. Dnes uz i renaulty jsou vevnitr krasne slicovane a nepusobi levne. Takovy megane gt je paradicka :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku