Cupra Ateca Special Edition: Výfuk od Akrapoviče a další detaily
Cupra Ateca se stala prvním modelem této nové značky pod křídly automobilky Seat. Už tak velmi dobré auto je dále vylepšeno v rámci edice Special Edition. Tvůrci se zaměřili na vylepšení designu vozu, a to vně i uvnitř. Zvenku jsou hlavím rozpoznávacím znakem nová 20palcová kola z lehké slitiny. Dále tvůrci použili karbonové kryty vnějších zpětných zrcátek. Ze stejného materiálu je vyroben také zadní spoiler. V jeho případě nejde jen o designový doplněk, ale zároveň má zlepšovat chování vozidla při vysokých rychlostech.
Hlavní odlišností je z pohledu techniky nové výfukové potrubí, jehož dodavatelem je věhlasná firmy Akrapovič. Je to právě výfuk, který pomohl snížit hmotnost vozu o 7 kg. Že se současně stará o tu správnou zvukovou kulisu při jízdě, asi nemusíme dodávat.
Atraktivní vzhled španělské novinky dále podtrhuje speciální šedá barva karoserie „Graphene grey“. Nechybějí ani nápisy „CUPRA“, snad kdyby náhodou někdo nepoznal, s jakým autem má tu čest.
Změny ovšem zaznamenala také kabina. Pokud jste měli pocit tak jako my, že standardní sedadla v Atece Cupra příliš nekorespondují s jejím naturelem, tak v této edici to Španělé napravili. V sérii jsou použita přední skořepinová sedadla čalouněná Alcantarou v barevném odstínu „Petrol blue“. Stejné čalounění v podobě broušené kůže je použito na dveřní výplně, stejně jako na druhou řadu sedadel. Nechybějí dále karbonové rámečky kolem výdechů ventilace či kolem jejich ovladačů.
Na rozdíl od designu se technika vozu prakticky nezměnila. I tuto edici tak pohání přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 221 kW. Standardem je sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG, stálý pohon všech kol 4Drive a také progresivní řízení. Posledně jmenovaný prvek snižuje počet otáček volantu mezi dorazy ze tří na pouhé dvě. Za zmínku stojí také brzdy Brembo. Kolik kusů této limitované edice bude vyrobeno, tisková zpráva neuvádí. Zmiňuje však, že na trhu by se měl tento vůz objevit do konce roku 2019.