Cupra Leon prošla faceliftem plným trojúhelníků a čtverců. Má až 333 koní
Modernizovaný leon dostal novou příď, lepší infotainment a pro kombi Sportstourer také „nafoukaný“ dvoulitr o více než třech stovkách koní s torque splitterem z Audi RS3.
Po boku modernizovaného formentoru odhalila španělská automobilka Cupra také omlazený leon ve verzích hatchback i kombi. Ty největší změny zaujmou na první pohled – jde o kompletně novou masku chladiče a přední nárazník, který má připomínat žraločí nos, s obřími mřížkami a novými světlomety po stranách.
Zatímco mřížky mají zhruba čtvercové otvory, v lampách vidíme podpis v podobě třech trojúhelníků tvořících vrcholy většího trojúhelníku. Vpředu budou pracovat, pravděpodobně za příplatek, diody s technologií LED Matrix. Designově obdobně se změnily zadní svítilny, mezi něž ovšem přibylo svítící logo Cupry. V nabídce přibyly také dva nové matné laky, bronzový a šedý.
Interiér má nově navrženou středovou konzoli a má působit kvalitnějším dojmem. Klade důraz na udržitelné materiály – sedačky mohou být čalouněny buď tkaninou z mikrovlákna obsahujícího 73 % recyklátu, nebo ekologicky zpracovanou kůží. Po vzoru modernizovaného Volkswagenu Golf VIII. generace dostal i leon nový, 12,9“ centrální displej s podsvícenými ovladači hlasitosti a teploty, design uvnitř však bude jistě jiný, stejně jako dosud. K mání bude audiosystém Sennheiser s 12 reproduktory.

Zpod kapoty při modernizaci nezmizel žádný způsob pohonu, k mání budou zážehové motory TSI, mild hybridy eTSI, plug-in hybridy eHybrid i vznětové motory TDI. Stejně jako formentor, i Leon dostane pro vrcholnou verzi kombíku – nikoliv však hatchbacku – posílený zážehový dvoulitr o výkonu 245 kW (333 koní) se zadní rozvodovkou pojmenovanou „torque splitter“.
Ta nahrazuje diferenciál vícelamelovými spojkami, které na každé kolo zvlášť posílají to správné množství točivého momentu. Ze zkušeností z Audi RS3 či Volkswagenu Golf R už víme, jak skvěle umí tahle hračka fungovat.
Automobilka se pochlubila také tím, že plug-in hybrid ve voze je nové generace. Bude k mání v provedeních o 150 nebo 200 kW (204 nebo 272 k) kombinovaného výkonu. Zároveň umožňuje ujet až 100 km na jedno nabití a konečně je možné ho nabíjet stejnosměrným proudem o výkonu až 50 kW.
„Cupra Formentor a Leon jsou motory úspěchu značky při jejím rozmachu po celém světě. Tento přístup byl neuvěřitelně úspěšný, téměř 600 tisíc aut jsme dodali zákazníkům od založení značky v roce 2018,“ nechal se slyšet šéf Cupry Wayne Griffiths.
Čekáte-li na modernizaci civilního Seatu Leon, z nějž ostatně Cupra Leon před lety vzešel, nejste jistě sami. Značka Seat nicméně, zdá se, v poslední době spí a fanouškům nezbývá než doufat, že nejde o koma před smrtí.