Dacia nemá v plánu vyrábět miniauto
Když se podíváte, jak málo peněz chce Dacia za svá auta ve všech segmentech trhu, v nichž působí, zákazníci by určitě zaplesali, kdyby se Dacia pustila i do výroby miniaut, byť je jasné, že tam už by rozdíly oproti konkurenci nebyly tak propastné. Jenže pro vás mám špatnou zprávu - žádné rumunské miniauto nebude, základem nabídky zůstane i nadále Sandero a to i přesto, že v poslední době německá a francouzská média šířila zprávu, že se v Rumunsku připravuje konkurence pro Fiat Pandu a Volkswagen Up! v ceně kolem 5000 euro, s technikou Twinga a designem Sandera.
Tedy přesněji řečeno nebude v blízké budoucnosti ani žádná další Dacia. Specialista Renaultu na laciná auta má pokrytý segment malých aut, kde působí sedan Logan a od něj odvozený hatchback Sandero, je aktivní ve stále oblíbenějším segmentu malých SUV s typem Duster a roli praktického rodinného vozu převzalo po trošku bizarním kombíku Logan MCV velkoprostorové Lodgy.
Tím má Dacia pokryty všechny kategorie, v nichž chce být a v nichž je pro ni díky sdílení techniky napříč modelovou škálou zajímavé být. Na další expanzi nemá podle COO firmy Carlose Tavarese finanční prostředky. Auta je totiž potřeba nejen vyrábět, ale i prodejně podporovat a výroba dalšího modelu by odčerpala z balíku financí peníze na marketing.
No a protože povědomí o značce Dacia je na většině trhů ještě poměrně slabé, je pro rumunskou automobilku daleko důležitější budovat značku a podporovat své portfolio aut segmentu B. Dacii zatím její strategie vychází. zatímco evropský trh s auty se propadl o 7 %, její prodeje vzrostly za první čtyři měsíce letošního roku o 18 % na 90.000 kusů. Co se českého trhu týče, tam v lednu sice meziročně klesla o 9,2 % a v únoru o 23,5 %, ale v březnu šla nahoru o 9,5 % a v dubnu o skoro 16,8 %, takže je zatím mírně v mínusu.