Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Sandero: Turbodiesel přichází na český trh s cenou od 257.900,- Kč

7. 11. 2008 • 23:25
9
12
Zobrazit náhledy (9)
Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero
Dacia Sandero dostala obě známé verze malého turbodieselu Renault 1.5 dCi. V České republice se bude prodávat za 257.900,- Kč, nejlevnější provedení 1,4 8V Access zůstává stále na ceně 179.900,- Kč.

Slabší verze (50 kW při 4000 ot./min, 160 Nm při 1700 ot/min) rozjede Sandero nejvýše 157 km/h a akceleruje z 0 na 100 km/h za 15 s. Silnější provedení (63 kW při 3750 ot./min, 200 Nm při 1900 ot./min) umí 167 km/h a akceleraci z 0 na 100 km/h za 13 sekund. Kombinovaná spotřeba činí 4,5 l/100 km, resp. 4,6 l/100 km (u verze se 63 kW).

Kromě toho jsou na výběr dva benzinové osmiventilové motory. Slabší o objemu 1,4 litru má výkon 55 kW, silnější 1,6 litru dosahuje 64 kW. Příplatek za silnější motor je pouze 10 tisíc Kč. Později nabídku rozšíří také vznětový 1,5 dCi ve verzích 50 kW a 63 kW.

Základní verze Access se nabízí pouze s motorem o objemu 1,4 litru. Obsahuje ABS, airbag řidiče (airbag spolujezdce za příplatek 8.000,- Kč), imobilizér, otáčkoměr a digitální hodiny. Vzhledem k ceně hluboko pod hranicí 200 tisíc Kč se jedná o dobrou nabídku pro nenáročné řidiče, protože v této cenové hladině se jinak pohybují pouze základní verze nejmenších aut na trhu.

Výbava Ambiance je dostupná také s motorem 1,6 litru a se slabším turbodieselem. K Access přidává posilovač řízení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické stahování předních oken, osvětlení zavazadlového prostoru a boční ochranné lišty. Bezpečnostní pásy na předních sedadlech jsou výškově nastavitelné. Přední mlhovky jsou za příplatek 3.500,- Kč. Cenový rozdíl mezi Access a Ambiance je 30 tisíc Kč.

Vrcholem nabídky je verze Lauréate, oproti Ambiance dražší o 20 tisíc Kč. Vnější vzhled je vylepšený chromovaným lemem masky chladiče a bočními ochrannými lištami v barvě karoserie, standardem jsou přední mlhovky. Výbava je rozšířená o několik komfortních prvků. Jedná se například o palubní počítač, vyhřívaná a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče nebo dělená zadní sedadla v poměru 1:2.

Na rozdíl od vrcholného provedení modelu Logan Arctica Sanderu i ve verzi Lauréate chybí klimatizace. Ceny Sandera a Loganu sedan jsou jinak ve všech stupních výbavy a motorizacích stejné.

Nepřehlédněte
PŘEDSTAVUJEME Dacia Sandero - O generaci lepší Dacia (06/2008)
TEST Dacia Sandero 1,6 - Hurá do Evropy (08/2008)
TEST Dacia Sandero 1,4 – Drákula pro nenáročné (09/2008)

Ceník obsahuje také několik příplatkových položek. Klimatizace vyjde na 14 tisíc Kč, autorádio s CD přehrávačem je za 5.000,- Kč, případně s podporou MP3 za 7.000,- Kč. Příplatek za metalický lak je 9 tisíc Kč, boční airbagy vyjdou na 4.500,- Kč. Dacia také nabízí prodlouženou záruku Dacia Garance+ (5 let nebo 100.000 km) za 4.990,- Kč, standardem je záruka tříletá.

Dacia Sandero - ceny na českém trhu
Motor1,4 (75 k)1,6 (90 k)1,5 dCi (70 k)1,5 dCi (85 k)
Zdvihový objem [cm3]1390159814611461
Válce/ventily4/24/24/24/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]55/550064/550050/400063/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]112/3000128/3000160/1700200/1900
Max. rychlost [km/h]161174157167
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,011,515,013,0
Komb. spotřeba [l/100 km]7,07,24,54,6
Cena Access [Kč]179.900,----
Cena Ambiance [Kč]209.900,-219.900,-257.900,--
Cena Lauréate [Kč]229.900,-239.900,-271.900,-288.900,-

Související články

Témata
13. 11. 2008 10:41
Raději benzín
Řekl bych že kouzlo Dacií je v poměru prostoru k ceně a možnosti plno věcí na autě udělat s malými náklady doma, ale s tím dieselem už to moc neplatí. Navíc nafta půjde nahoru ve srovnání s benzínem a popravdě i s tou benzínovou 1.4 nebo 1.6 lze zajet slušnou spotřebu, záleží hlavně na řidiči.
12. 11. 2008 23:14
Re: No
Ale prosim Ta, kto tu potrebuje tu tvoju Jezuitsku prtireformaciu, vsak dobre, kupil si si Sandero, lebo si mal na sandero, alebo sa ti paci, ci Dacia je tvoja oblubena znacka, ale za nazor asi nikoho nemozes ukamenovat, a zial vacsina ludi si mysli, ze dacie su skarede, svoj zmysel urcite maju, inak by sa nepredavali, ale tvrdit, ze je to pekne auto, je uz moc. Aj ja si myslim, ze je to skarede auto, pre niekoho, komu to staci, a si si to auto vybral, urcite bude potesenie s tym autom jazdit, a ja sa nikomu za to, ze ma daciu vysmievat urcite nebudem, ale nech nikto necaka aby som dacie povazoval za pekne auta. A ten moj nazor neni taky aky je, iba preto, lebo si to vacsina ludi mysli, seriem na vacsinu, vacsina si mysli, ze Superb je vrcholnym dielom automobilovej produkcie, a ja si myslim, ze je to obycajna nafuknuta skodovka...
9. 11. 2008 15:23
Re: No
A už sa krútiš... Podľa tvojho metra nie si chlap ani za klávesnicou. >:D
8. 11. 2008 21:41
Re: No
Pozri do zrkadla, uvidíš paka.
Kde som napísal, že Sandero je zlé auto? Napísal som, že sa s ním musím previezť. A že je škaredé, neskutočne škaredé, na tom nezmeníš nič.
Za tú Fabku som rád, isteže, a určite je rád aj zamestnávateľ, bez nej by som pol dňa zabil v MHD. Ale že je to neskutočne tvrdý a hlučný traktor, je fakt. Dúfam, že to škaredé Sandero s 1.5 dCi jazdí lepšie. Môj Scénic s takýmto motorom jazdí celkom fajn. Je rozhodne tichší a auto je s ním živšie, ako spomínaná Fabia s TDI.
Na tú 1203 neviem, kde si prišiel, ale je to české auto jak bič, s českým dizajnom, takže do toho neťahaj TAZ. Ten sa len trápil s nevydareným dedičstvom.
Tak sa ukľudni, Šmoulo, lebo ešte viac zmodráš.
8. 11. 2008 18:47
Re: No
TAZ
Články odjinud