Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DAF bude Tatře dodávat ekologičtější motory Euro 6

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 22. 8. 2014
17
Motory ve vozech Tatra budou ekologičtější. Dodávat je bude nizozemská společnost DAF Truck.

Nizozemská společnost DAF Trucks bude kopřivnické Tatře dodávat ekologičtější motory splňující přísnější emisní normu Euro 6. Instalovány budou v novém modelu Tatra Phoenix Euro 6, jehož představení se chystá na říjen. Pokračovat bude i dodávka kabin a motorů Euro 3, 4 a 5. O podpisu smlouvy ČTK informoval mluvčí Tatry Andrej Čírtek.

Tatry s motory Euro 6 budou určeny především pro zákazníky v zemích EU z oblasti stavebnictví, lesnictví, těžařství, zemědělství či komunálních služeb. Server Ekonom uvedl, že Tatra od ledna nemohla dodávat své vozy civilním zákazníkům v Evropské unii, protože neměly motor vyhovující emisním normám.

"Pro trhy v EU finalizujeme vývoj modelu Phoenix Euro 6," sdělil předseda představenstva a obchodní ředitel firmy Petr Rusek. "Kromě 12,9litrového motoru Paccar MX-13 plánujeme pro vozy populární modelové řady Phoenix používat i nový 10,8litrový motor Paccar MX-11," dodal.

Automobilky Tatra a DAF spolupracují od roku 2011, kdy byl uveden na trh právě model Phoenix. Tatra je výrobcem podvozku, DAF dodává kabinu, motor a převodovku. Od roku 2011 do konce letošního července bylo v Kopřivnici vyrobeno více než 440 kusů modelu Tatra Phoenix, nejčastěji v plněpohonné verzi 6x6.

Společnost Tatra Trucks vlastní čeští podnikatelé Jaroslav Strnad a René Matera. Noví majitele získali loni automobilku v dražbě, kam se dostala kvůli dluhům. Tatra loni vyrobila 763 kompletních vozidel, což bylo nejvíce od roku 2008. K začátku letošního srpna zaměstnávala firma 875 kmenových zaměstnanců.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
Z kolika % je to ještě TATRA?
Barrichello
| 25. 8. 2014
Pouze pro Phoenix ovšem. Pro Terrno.1, Jamal a další si dělá kabiny sama Tatra, převodovky berou od kdekoho, třeba Eaton a motory sou tatra nebo různé jiné (Deutz třeba). Bylo by zajímavé mít čísla, kolik z roční produkce sou Phoneixy, ale hádám že jestli 40%, tak je to hodně...
Avatar - dolfi
Z kolika % je to ještě TATRA?
dolfi
| 24. 8. 2014
"Tatra je výrobcem podvozku, DAF dodává kabinu, motor a převodovku."... ;-\
Avatar - WinDiesel
A čo bude vyrábať Tatra?
WinDiesel
| 23. 8. 2014
U DAFu je takovato kooperace spise vyjimkou. Pokud by se jednalo pouze o motory je tu urcite Cummins ale i vsichni ostatni hraci. Tatra ale potrebovala i kabinu a prevodovka z toho vyplynula tak nejak ..... logicky.
Je mile potkavat Tatry zase kolem stavenist a na silnici.
Jen je treba nezapomenout TATRA NEZNA BRATRA.
Jedna takova mi na silnici zabila sefa, pred 15 lety....
Avatar - T613
Hlavne prežiť
T613
| 22. 8. 2014
děláš jako by tatra kupovala všechny komponenty na všechny modelové řady :-)
Hlavne prežiť
Klaudius
| 22. 8. 2014
Hlavné je, že žijú a prežijú. Aj keď je smutné, že vývoj sa obmedzil prakticky len na hľadanie vhodných kombinácií nakúpených dielov. Ale aj tak sa dá. Možno ich to opäť postaví na nohy a budú môcť časom myslieť aj na vlastný vývoj aspoň niektorých alebo špeciálnych komponentov. Tatra bola svojho času priekopníkom a bolo by škoda, keby sa jej na túto tradíciu nepodarilo nadviazať. Ale aby to bolo možné, musí najprv prežiť. A o tom to teraz je. Držím jej všetky palce.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku