DAF Trucks: 50 let výroby v Belgii
Společnost DAF Trucks potřebovala v polovině šedesátých let dvacátého století s ohledem na rostoucí poptávku po svých nákladních vozidlech rozšířit svá výrobní zařízení. Ve výrobním podniku v Eindhovenu byl tehdy sice dostatek potřebného prostoru, ale zároveň zde byl nedostatek pracovníků.
Pozornost tehdejšího vedení společnosti se proto zaměřila na Belgii, kde byl v okolí Kempenu díky uzavření dolů a regionálních podniků na leštění diamantů naopak dostatek pracovních sil.
DAF Trucks proto v belgickém Oevelu podél silnice A13 těsně před koncem roku 1964 odkoupila pozemek o rozloze 40.000 m2 a téměř okamžitě zde zahájila na ploše 12.000 m2 výstavbu nového podniku. Ten byl připraven ke spuštění provozu v první polovině roku 1966 a první čtyři kabiny pro nákladní vozidla DAF sjela z výrobní linky 5. května stejného roku.
Výroba během několika týdnů prudce vzrostla a již 5. července roku 1966 byla z Oevelu do Eindhovenu transportována tisící kabina. Přesně 26. srpna vychází z nového podniku DAF Vlaanderen hrdé prohlášení, že je schopen produkovat prakticky jakýkoliv typ kabiny pro nákladní vozidla a zároveň se na plno rozjíždí zdejší lakovna.
Na začátku prosince 1966 byly z Eindhovenu do Oevel přemístěny lisy, díky nimž se zdejší podnik stal skutečně samostatným výrobcem kabin pro nákladní automobily. K dalšímu výraznému kroku v této oblasti došlo v roce 1968, kdy se podnik pustil do výroby revolučních vpřed sklopných kabin.
Vysoká kvalita kabin vyrobených u DAF Vlaanderen stála na počátku sedmdesátých let za rozhodnutím přesunout do Belgie i výrobu náprav, k čemuž došlo v roce 1971. Pro tyto účely byl postaven nový závod s rozlohou 13.000 m2 a počet zaměstnanců se zvýšil na 1000 pracovníků.
Belgické výrobě DAF Trucks se daří udržovat vysokou úroveň kvality a mateřská společnost do zdejších podniků pravidelně investuje. Jen za posledních 15 let zde bylo investováno 600 milionů eur do modernizace provozu a v současnosti zde pracuje 2200 zaměstnanců schopných vyrobit okolo 200 kabin a 450 náprav denně. Další zlepšení produktivity práce a udržení vysoké kvality pak má nejnověji zajistit investice 100 milionů eur do nové lakovny.