Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
HVS Concept
Copen ZZ
HVS Concept
Copen ZZ
12 Fotogalerie

Daihatsu - D-Compact 4x4, HVS Concept, Copen ZZ ve Frankfurtu 2005

V roce 2004 Daihatsu prodalo 820 000 automobilů, z čehož 268 000 ks zakoupili japonští zákazníci, zbytek zákazníci čínští a indičtí, pouze malé procento ze všech prodaných vozů skončilo v Evropě.

Jedna z nejstarších japonských automobilek chce, aby o ní bylo na starém kontinentu více slyšet, a proto rok co rok zvětšuje na evropských autosalonech svou expozici a snaží se ukazovat nejnovější kompaktní vozy. Letos Daihatsu připravilo dvě resp. tři zajímavé studie, které určitě vzbudí pozornost zhýčkaných Evropanů a nakonec možná pomohou Daihatsu zvýšit prodeje z nynějších 32 000 vozů na plánovaných 80 000 v roce 2008.

D-Compact 4x4

Záliba evropských zákazníků v kompaktních SUV přerůstá v obsesi, a tak není divu, že i vzdálený japonský výrobce připravil návštěvníkům frankfurtské autoshow podobný dáreček. Studie D-Compact 4x4 ukazuje možnou podobu budoucího malého SUV, s nímž se japonský výrobce nepochybně, tedy v případě sériové výroby, pokusí prosadit i v Evropě. Design studie naznačuje svazek Daihatsu s Toyotou, mnohými křivkami připomíná starou RAV-4 (nová byla představena ve Frankfurtu).

Daihatsu stavělo D-Compact 4x4 nejen s ohledem na dobré vlastnosti v lehkém terénu a mimo městském provozu, ale také výbornou ovladatelnost v městském provozu. Tím v sobě nezapřelo známého výrobce kompaktů. Vůz stojí na podvozku s velkým rozvorem 2580 mm, jeho celková délka činí 4075 mm, šířka 1745 mm a výška 1760 mm. Palubní deska, ač vytvarovaná z tvrdých plastů, vypadá moderně, také ergonomii můžeme na základě živého setkání pouze pochválit.

Hodně nepraktické se jeví sportovní sedačky Recaro se silným bočním vedením sedáku, které tlačí při nastupování do stehen. Pod kapotu Daihatsu umístilo zážehový čtyrválec s objemem 1.5 litru, výkonem 77 kW při 6000 otáčkách a točivým momentem 140 Nm při 4400 otáčkách. Jako správné SUV disponuje D-Compact pohonem 4x4 s mechanickou uzávěrou diferenciálu, točivý moment se na kola přenáší skrze pětistupňovou manuální převodovku. Kombinovaná spotřeba exponátu stojícího na 18palcových s pneumatikami 235/55 kolech je 8,6 litru.

HVS Concept

Daihatsu se v posledních letech prezentuje coby výrobce, jemuž leží na srdci ochrana životního prostřední a ve Frankfurtu sbírku ekologických produktů ještě rozšířil. Tentokrát se jedná o koncept dvoumístného sporťáku s hybridním pohonem. Přes 3.7 metru dlouhá studie poskytuje ve výsledku výkon odpovídající vozu s dvoulitrovým motorem, spotřeba ovšem zůstává na úrovni motoru jednolitrového.

Kouzlo vysokého výkonu a nízké spotřeby spočívá v kombinaci nové zážehové jednotky 1.5 litru DVVT o výkonu 77 kW/6000 ot./min. a točivém momentu 140 Nm/4400 ot./min. s třemi elektromotory. Dva elektromotory poskytující výkon 36 kW jsou umístěny vpředu a roztáčí přední kola, třetí elektromotor s výkonem 20 kW posílá přes elektromagnetickou spojku sílu na zadní kola.

Podle Daihatsu tento systém neomezuje sportovní vlastnosti vozu, takže HVS rychle akceleruje a může uhánět vysokou rychlostí (jakou výrobce neuvádí), přitom spotřebuje pouze 4,1 litru benzínu v kombinovaném cyklu.

Copen ZZ

Z nového modelu Copen vychází studie Copen ZZ se skládací střechou neboli Copen kabrio. Proti standardnímu provedení měří Copen ZZ o 110 mm více na délku a 125 mm na šířku. V motorovém prostoru se hřeje stejný agregát jako v ostatních frankfurtských studiích, tedy zážehový čtyřválec 1.5 litru. ¨