Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daihatsu Pico: Dvoumístný koncept s peprným jménem

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 1. 12. 2011
35
1
Zobrazit náhledy (35)
Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu Daihatsu
Se svou vizí na téma dvoumístného městského elektromobilu se v Tokiu pochlubilo také Daihatsu. U něj myslí i na živnostníky a důchodce.

Jméno konceptu od Daihatsu Čechům připomíná jistý vulgarismus, jen ten háček nad c chybí. Výklad názvu si ale japonský specialista na městské automobily nechává pro sebe. Pico navíc není vulgární, spíše jde o roztomilý dvoumístný elektromobil určený primárně pro městský provoz. Na stejném místě v Tokiu představuje něco podobného Suzuki (Q-Concept) a stejný počin známe také ze sériové výroby (Renault Twizy).

Ano, Pico je na půlce cesty mezi motorovým kolem nebo skútrem a lehkým automobilem. Dvojice pasažérů sedí v tandemu za sebou. Nic nového, podobné řešení vyznávaly už německé bubliny před skoro šedesáti lety. Jenže Pico jezdí, jak současná móda velí, na elektřinu a uvnitř najdeme moderní komunikační techniku.

Pico se totiž dle slov výrobce přizpůsobuje změnám v sociální sféře a životním prostředí. Co to ale vlastně znamená? Úzké miniautíčko se totiž nejen všude protáhne, takže je ve městě opravdu mrštné. Do ovzduší nevypouští jedovaté výfukové zplodiny (emise CO2 raději ponechme stranou). Pokud v něm bude sedět pouze jediný pasažér, může uvézt i nějaký ten náklad. Přestavba na dodávečku by neměla být alespoň podle skic velkým problémem, byť některé návrhy mají i delší rozvor.

Pro drobné živnostníky, kurýry nebo rozvoz rychlého občerstvení tedy ideální stav. Světová populace také stárne, zdaleka se nejedná jen o Japonce z Okinawy. Důchodcům by pak mohlo vyhovovat snadné nastupování, protože podlaha vozu je nízko položená a rovná. Dveře navíc supluje jen jakási závora, žádná velká námaha tedy není třeba.

Pico je tedy určeno hlavně pro krátké vyjížďky. Jak také jinak, akumulátory určitě dlouho energii motoru poskytovat nedokážou. Na přístrojové desce najdeme před řidičem základní obrazovku s nejdůležitějšími údaji (rychlost, stav nabití baterií atd.). Vlevo je volič převodného ústrojí, jehož režim se zobrazuje také na prostředním displeji. Vpravo je pak další velkoplošný, který integruje navigaci, hudební přehrávač a připojení na internet, bezdrátová komunikace s okolím je samozřejmostí. Kromě toho je Pico vybaveno i jízdním asistentem s pokročilým radarem.

Více informací o své tokijské studii Daihatsu neprozradilo, konkrétní čísla a parametry bohužel také chybí. Má-li obecně elektromobil alespoň nějakou šanci na větší rozšíření, pak jsou přeplněné metropole jeho hlavní doménou. Takovýto koncept by mohl být do několika málo let životaschopný.

Témata

Diskuse: Přidat názor

p.i.c.o, nikoliv *
Ad.
| 1. 12. 2011
Výklad názvu p.i.c.o jasný je. A výrobce asi doufal, že motoristům bude taky. Ale asi marně..

mili, micro, nano, p.i.c.o.. Dostáváme se tedy o tři řády níže, než nano;-) předpona p.i.c.o tudíž značí 10^(-12)

EDIT: (koukám, že mi to zahvězdičkovalo půl příspěvku:D)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku