Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daimler použije tříválce hlavně u kompaktních hybridů

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 31. 3. 2014 • 19:04
Dočkáme se tříválců v Mercedesech C? Rozhodně ne, zaznělo z Untertürkheimu. Přednost dostanou kompaktní auta, zejména ta doplněná o elektromotory.

Inženýři značky Mercedes-Benz nejsou příliš nakloněni myšlence, že by tříválce měly pohánět v budoucnu cokoli většího, než je současná třída B. V aktuální C-Klasse se jich i přes přísný diktát Evropské unie kvůli papírovému snižování emisí oxidu uhličitého (CO2) nedočkáme. Naštěstí. Přednost dostanou kompaktní hybridy s poháněnými předními koly. Také jste si oddechli?

Šéf vývoje pohonných ústrojí Daimleru Bernhard Heil řekl: „Při zástavbě hybridního ústrojí do přední části má čtyřválec své limity.“ Pokud bude celá soustava umístěna napříč, malý tříválec i elektromotor (případně více) se pod kapoty bez problémů vejdou. Tady je potřeba, aby motory byly co nejmenší. Zprávu přinesl server Automotive News Europe. Klasické mercedesy tříd C, E a S se standardním pohonem zadní nápravy zůstanou minimálně u čtyřválců, protože mají podélně umístěné pohonné jednotky. A to včetně hybridních verzí. V útrobách je na ně zkrátka a dobře dost místa.

Mercedes-Benz vyvíjí malý benzinové tří- i čtyřválce ve spolupráci s Renaultem, V současné době nabízí jen naftový čtyřválec 1,5 dCi ve svých menších modelech. S novinkami, které přijdou do dvou let, můžeme počítat ve třídách A, B, sedanu CLA a crossoveru GLA. Většina vozů bude určena pro Evropu, Američané mají smůlu. Marketing z Untertürkheimu se oprávněně obává, že by taková auta v USA nikdo nekupoval. Vždyť tamní modely jsou poháněny většinou tím nejvýkonnějším, co je v daných řadách k mání. O Smartech se pochopitelně nemluví, ty dostanou techniku z třetího Renaultu Twingo, se kterým sdílejí platformu. Byť se také jedná o tříválce.

Související články

Témata
Články odjinud