Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další slavný návrat? Bizzarrini plánuje oživení s bývalým šéfem Aston Martinu v čele

David Bureš David Bureš 12. 11. 2020 • 08:55
53
Zobrazit náhledy (53)
Bizzarrini 1900 GT Europa (1967) Bizzarrini 1900 GT Europa (1967) Bizzarrini 1900 GT Europa (1967) Bizzarrini 1900 GT Europa (1967) Bizzarrini 1900 GT Europa (1967) Bizzarrini 1900 GT Europa (1967) Bizzarrini 1900 GT Europa (1967) Bizzarrini 1900 GT Europa (1967) Bizzarrini 1900 GT Europa (1967) Bizzarrini 1900 GT Europa (1967) Bizzarrini 1900 GT Europa (1967) Bizzarrini 1900 GT Europa (1967) Bizzarrini P538 (1966) Bizzarrini P538 (1966) Bizzarrini P538 (1966) Bizzarrini P538 (1966) Bizzarrini P538 (1966) Bizzarrini P538 (1966) Bizzarrini P538 (1966) Bizzarrini P538 Coupe (1968) Bizzarrini P538 Coupe (1968) Bizzarrini P538 Coupe (1968) Bizzarrini P538 Continuazione Bizzarrini P538 Continuazione Bizzarrini P538 Continuazione Bizzarrini P538 Continuazione Bizzarrini P538 Continuazione Bizzarrini P538 Continuazione Bizzarrini P538 Continuazione Bizzarrini P538 Continuazione Bizzarrini P538 Continuazione Bizzarrini P538 Continuazione Bizzarrini P538 Continuazione Bizzarrini 5300 GT Strada (1965) Bizzarrini 5300 GT Strada (1965) Bizzarrini 5300 GT Strada (1965) Bizzarrini 5300 GT Strada (1965) Bizzarrini 5300 GT Strada (1965) Bizzarrini 5300 GT Strada (1965) Bizzarrini 5300 GT Strada (1965) Bizzarrini 5300 GT Strada (1965) Bizzarrini 5300 GT Strada (1965) Bizzarrini 5300 GT Strada (1965) Bizzarrini 5300 GT Strada (1965) Bizzarrini 5300 SI Spyder (1967) Bizzarrini 5300 SI Spyder (1967) Bizzarrini 5300 SI Spyder (1967) Bizzarrini 5300 SI Spyder (1967)

Bizzarrini v šedesátých letech krátce konkurovalo automobilkám Ferrari či Lamborghini. V blízké době má být tato italská značka oživena.

Giotto Bizzarrini je brilantní konstruktér, který před desítkami let pracoval třeba pro automobilky Ferrari, Lamborghini nebo Iso. Pro první se podílel na slavném 250 GTO, pro druhou navrhl legendární dvanáctiválec, jehož základ používal ještě motor Murciélaga, a pro poslední navrhnl rovněž známé Grifo. Krátce však vyráběl vozy pod svým jménem a právě tato značka má být oživena.

Značku Bizzarrini se snaží oživit v Londýně sídlící společnost Pegasus Brands zabývající se prodejem luxusních automobilů, která chce zajistit, aby toto jméno žilo a obstálo na světové scéně. Využít chce sice historické dědictví značky, zároveň však chce oslovit novou generaci sběratelů a nadšenců. Informací o projektu je zatím málo, jisté je však angažmá někdejších členů managementu automobilky Aston Martin.

Tím nejvýraznějším je nepochybně německý manažer Ulrich Bez, generální ředitel Aston Martinu v letech 2000 až 2013, který v Bizzarrini bude působit jako předseda představenstva. Využít přitom bude chtít dlouholetých zkušeností v automobilovém průmyslu, před Aston Martinem v devadesátých letech pracoval u Daewoo jako viceprezident pro techniku, kdy pomáhal s globálním rozvojem značky, ještě předtím působil ve vývojových odděleních BMW a Porsche.

Jak bude rozvoj Bizzarrini vypadat, v tuto chvíli nevíme, stejně tak netušíme ani to, jaký designérský styl bude chtít zvolit. Zda půjde o ryzí modernu, nebo naopak retro styl vzdávající hold někdejším modelům značky. Sám Giotto Bizzarrini se každopádně na projektu nepodílí, zřejmě i kvůli svému úctyhodnému věku 94 let.

Jde každopádně o návrat další slavné italské značky. Pininfarina se nově snaží být výrobcem elektrických supersportů, De Tomaso zase svým způsobem oživila firma Ares Design prostřednictvím modelu Pantera na základech Lamborghini Huracán. 

Původní Bizzarrini fungovalo v druhé polovině šedesátých let. Konstruktér svoji firmu založil po neshodách s Renzo Rivoltou, navržené závodní Iso Grifo  A3/C tak začal nabízet pod vlastním jménem jako Bizzarrini 5300 GT Strada. Právě na jeho design nedávno odkázalo novodobé Iso Rivolta GTZ z pera karosárny Zagato. Následovaly ještě další modely, Bizzarrini se dokonce úspěšně účastnilo čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans, po pouhých pěti letech ale tato firma ukončila produkci.

Na přelomu tisíciletí pak vzniklo vícero projektů na oživení sice krátce působící, ale i tak slavné značky. Byl tu projekt Kjara, což byla sportovní barchetta s vizionářským hybridním pohonem, který netradičně kombinoval turbodiesel od Lancie s elektromotorem. V roce 2005 pak v Ženevě byla vystavena studie GT Strada. Ani na toto dvoudveřové gran turismo však navzdory plánům na sériovou výrobu nedošlo.  

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud