Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Krásné Iso Rivolta GTZ míří k prvnímu zákazníkovi. Kombinuje italský styl s americkým srdcem

David Bureš David Bureš 5. 11. 2020 • 10:14
48
4
Zobrazit náhledy (48)
Zagato Iso Rivolta GTZ Zagato Iso Rivolta GTZ Zagato Iso Rivolta GTZ Zagato Iso Rivolta GTZ Zagato Iso Rivolta GTZ Zagato Iso Rivolta GTZ Zagato Iso Rivolta GTZ Zagato IsoRivolta GTZ Zagato IsoRivolta GTZ Zagato IsoRivolta GTZ Zagato IsoRivolta GTZ Zagato IsoRivolta GTZ Zagato IsoRivolta GTZ Zagato IsoRivolta GTZ Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964 Iso Grifo 1964

Karosárna Zagato se rozhodla zavzpomínat na někdejší značku Iso. Výsledkem je Rivolta GTZ, který však nepřipomíná stejnojmenný model, nýbrž sporťák A3/C.

Iso byl italský výrobce motocyklů a automobilů, který se nejvíce proslavil během „zlatých“ šedesátých let, kdy dal světu takové modely jako Rivolta nebo Grifo. V roce 1974 však bohužel zkrachovala a navzdory některým pokusům (Iso Grifo 90) nebyla oživena. Letos se jí však rozhodla připomenout slavná karosárna Zagato, která na jaře představila automobil Iso Rivolta GTZ. Nyní první hotový exemplář zamířil ke svému majiteli.

Automobil byl předán ve švýcarském Lucernu, přičemž je zhotoven v unikátním zeleném laku Monza. Zagato má v plánu postavit jen 19 exemplářů tohoto vozu, přičemž devět z nich je už rozebráno.

Zagato je tvůrcem designu novinky, která však navzdory svému názvu nevzdává hold stejnojmennému kupé vyráběnému mezi lety 1962 a 1970, nýbrž sporťáku A3/C. Ten vznikl jako závodní varianta slavného Iso Grifo, dokonce úspěšně závodilo v Le Mans, přičemž se na něm podílel slavný konstruktér Giotto Bizzarrini. I proto později vznikalo jako Bizzarrini Strada, to když se Bizzarrini rozkmotřil s Renzem Rivoltou, zakladatelem automobilky Iso, a začal ho stavět pod vlastní značkou.

Právě na jeho tvary odkazuje elegantní příď novinky s oblými světlomety a nízkými průduchy. Podobná je i záď, na níž zaujme širokánská koncovka výfuku. Unikátem karoserie je přitom fakt, že je tvořena vlastně jen dvěma hlavními díly, vyrobenými z karbonových vláken.

Samotný základ pak samozřejmě netvořilo Zagato. V útrobách se totiž ukrývá technika Chevroletu Corvette C7. Konkrétně se tak o pohon stará kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec LT4 o objemu 6,2 litru, který je naladěn na 660 koní (485 kW) a 881 N.m. Díky této síle Iso Rivolta GTZ zrychlí z 0-100 km/h za 3,7 sekundy a jede maximální rychlostí 315 km/h.

Použití americké techniky přitom pro Iso není žádná novinka. Vždyť osmiválce Chevrolet kdysi používaly i slavné Grifo a Rivolta.

Související články

Témata
7. 11. 2020 07:33
Hezke auto, ale chybi tomu to zadni okno originalu...
Jako starsi rocnik pamatuji zlate casy italskych karosaru konce 60’ a cela 70’ leta a obdivoval jsem jejich fantasticke karoserie, at uz prototypu nebo i seriovych aut.
Iso Grifo od Matchboxu jsem navic mel jako hracku a bylo to moje nejoblibenejsi auticko.
Muj osobni nazor je, ze velke klenute zadni okno patri k “DNA” Iso Grifo a bez tohoto stylistickeho prvku to zkratka neni ono...
5. 11. 2020 18:36
Paráda
Italský design a styling je nejlepší. Škoda konce Bertoneho a odrodění Pininfariny. Ale rodí se noví umělci.
5. 11. 2020 11:58
Re: Design pěkný
Akorát ten tacháč má jinak cejchovanej :-!
Jooo taliáni to pořád umí... :yes:
Avatar - Stejsn
5. 11. 2020 11:41
Design pěkný
po dlouhý době hezký italský auto. To starý Grifo má ale interiér jak vejtřaska :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud