Datsun GO propadl v nárazovém testu, Max Mosley požaduje stažení z prodeje

Automobilka Datsun se do dějin automobilismu zapsala ikonickým modelem 240Z, který se začal vyrábět roku 1968. Znovuoživení značky proběhlo v roce 2013, ale místo toho, abychom se dočkali kupé se zadním pohonem a klasickými tvary, přišel model GO pro rozvíjející se trhy.
Zklamání fanoušků bylo na místě a druhá rána přichází teď, kdy prošla malá městská krabička GO testem organizace Global NCAP. Vůz totiž při zkoušce nárazu v rychlosti 64 km/h do deformovatelné překážky úplně propadnul, nedostal ani jednu hvězdičku za ochranu předních pasažérů a pouhé dvě hvězdy za ochranu dětí. Po zhlédnutí přiloženého videa bychom však do auta nenaložili ani nákup, natož člověka.
Posádka na předních sedadlech by pravděpodobně na místě zahynula také kvůli absenci airbagů. Řidič by se stoprocentně dostal do kontaktu s volantem a spolujezdec by hlavou narazil do přístrojové desky. Otázkou ale zůstává, zda by v tomto případě byla služba nafukovacích vaků vůbec něčemu platná.
Šéf organizace Global NCAP Max Mosley vyzval Carlose Ghosna, aby vůz stáhnul z indického trhu do doby, než bude způsobilý podat přesvědčivý výsledek v nárazovém testu. Podle všeho dojde ke zpevnění karoserie v oblasti prahů a střechy a dost možná i instalaci airbagů. Současná cena vozu, která se v přepočtu pohybuje okolo 140.000 Kč, tedy pravděpodobně poroste.