Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Global NCAP: Indická auta jsou nebezpečná

David Bureš
Diskuze (5)
Nezávislým nárazovým testem neprošlo hned několik aut určených pro indický trh – například Tata Nano nebo zdejší Suzuki Alto.

Indický trh s automobily se rychle rozvíjí, zdejší automobily jsou ale velice zastaralé. Vyplývá to z nárazových zkoušek provedených firmou Global NCAP. Ta tvrdí, že vozy určené pro zdejší trh jsou svojí bezpečností o 20 let pozadu za vozy pro Evropu nebo USA.

Nárazovou zkouškou prošlo pět v Indii oblíbených minivozů a malých vozů – Suzuki Maruti Alto 800, Tata Nano, Ford Figo (alias vylepšená verze minulé generace Fiesty), Hyundai i10 (minulá generace) a Volkswagen Polo, které dohromady tvoří asi pětinu indického trhu s auty. K testu byly vybrány základní verze těchto aut, které nejsou vybaveny airbagy. Polo prošlo testem dvakrát – jednou bez airbagů, podruhé s nimi.

Výsledky nárazových zkoušek ukázaly, jak jsou airbagy pro bezpečnost posádky důležité. Všechny testované vozy bez nafukovacích vaků testem neprošly a v čelním nárazu při rychlosti 64 % nedostaly za ochranu dospělých ani jednu hvězdu. Pouze VW Polo vybavené předními airbagy dostalo čtyři z pěti hvězd. Volkswagen na výsledky reagoval tím, že z indického trhu stáhnul Polo bez airbagů.

Během nárazů se ukázalo, že testované Suzuki Maruti Alto 800, Tata Nano a minulá generace Hyundai i10 mají nevhodnou konstrukci karoserie, která se nárazem výrazně zničí. Podle Global NCAP by ani airbagy v těchto autech nevedly k účinné ochraně posádky.

Automobily se zúčastnily také tzv. základního nárazového testu OSN, při kterém automobil narazí 40 procenty své přídě do bariéry při rychlosti 56 km/h. OSN doporučuje členským státům, aby tento základní test zavedly, v Indii však zatím zaveden není. V této zkoušce bezpečnosti obstály pouze dva vozy – Volkswagen Polo vybavený čelními airbagy a Ford Figo, které prošlo i bez nafukovacích vaků.

V ochraně dětí na tom testovaná auta byla lépe, rozhodně ale nezářila. Nejlepší Polo obdrželo tři hvězdy, Alto a Figo dvě hvězdy a i10 jednu hvězdu. Nano propadlo i v této zkoušce a nedostalo ani jednu hvězdu.

Global NCAP je nezávislá společnost sídlící ve Velké Británii, která slouží jako nezávislé zastřešení jednotlivých společností NCAP provádějící nárazové zkoušky v různých koutech světa. V současnosti podporuje zavádění crash testů v rozvojových zemích Asie a Jižní Ameriky.

David Bureš
Diskuze (5)
1. 2. 2014 22:02
Re: Mnoho povyku pro nic,
Rozumný názor. To sa tu dnes vážne cení. :yes:
1. 2. 2014 22:01
Re: Přemnožená Indie
Niekedy fakt čumím, aké "zázraky" medzi nami voľne chodia...
1. 2. 2014 11:51
tak to na tom bude
asi tak jako oktavka kdyz se zacala prodavat
31. 1. 2014 22:31
Mnoho povyku pro nic,
ono jde taky o to, s čím se srovnává. V Indii jezdí skoro všichni na kolech nebo lehkých motorkách, rikšách, takže i Maruti je tam v pozici tanku. Btw. vyšší počet hvězdiček je kontraproduktivní, když za volantem sedí blbec. Cítí se potom nesmrtelný a podle toho jede. Btw. v Evropě třeba Seicento nezískalo taky žádnou hvězdičku, prolomilo se hůř než auta na fotkách, ale vzhledem k tomu, že je to lehké auto do města, ničemu to nevadí.
31. 1. 2014 22:13
Přemnožená Indie
Vzhledem k tomu, že se Indové množí jako myši, tak pár mrtvých na silnicích nijak výrazně počet lidí ve státě neovlivní...