Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

David Lee nechal zmodernizovat Ferrari Dino 246 GTS a plánuje výrobu dalších

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 6. 5. 2018
11
1
Zobrazit náhledy (11)
Ferrari Dino 246 GTS Ferrari Dino 246 GTS Ferrari Dino 246 GTS Ferrari Dino 246 GTS Ferrari Dino 246 GTS Ferrari Dino 246 GTS
Obchodník a filantrop David S. K. Lee, který je dnes již známým sběratelem se slabostí pro vozy značky Ferrari, si splnil jeden ze svých snů. Výsledkem je nádherný klasik s moderní technikou.

V současnosti jsou v automobilovém světě stále větší módou vozy, které pod liniemi klasického vozu ukrývají moderní techniku, což ostatně dokazuje popularita společnosti Singer Vehicle Design a jejích Porsche 911 či firmy Eagle s její evolucí modelu E-Type značky Jaguar a řady dalších.

Nejnovějším příspěvkem do této společnosti je vůz pojmenovaný Monza 3.6 Evo, za jehož vznikem stojí obchodník a filantrop David S. K. Lee spolu s britskou firmou Mototechnique, specializující se více než čtyřicet let na opravy a renovace sportovních a supersportovních vozů v čele se značkou Ferrari.

Na počátku celého projektu stál sen Davida S.K. Lee vytvořit výjimečný automobil, jímž se zapíše do dějin. Cílem se nakonec nestal vývoj zcela nového vozu, ale proměna Ferrari Dino 246 GTS v moderní sportovní automobil, čehož se ujala společnost Mototechnique, která již podobnou stavbu realizovala, ale s výrazně skromnějším rozpočtem než měla k dispozici nyní.

Základem pro vznik prakticky nového vozu se stalo Ferrari Dino 246 GTS z roku 1972, které David S.K. Lee pořídil za 260.000 amerických dolarů zhruba před rokem.

Tento vůz byl u Mototechnique kompletně odstrojen a zbaven svého vidlicového šestiválce o objemu 2418 cm3 a výkonu 144 kW (195 k). Místo tohoto motoru zaujal nový vidlicový osmiválec o objemu 3586 cm3 původem z Ferrari 360 Modena, který je naladěn na výkon 294 kW (400 k) a roztáčí kola zadní nápravy prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky.

Modernizace samozřejmě nezahrnuje pouze instalaci nového motoru, ale dotkla se i podvozku, karoserie i interiéru. V prvním případě bylo modifikováno zavěšení, odpružení i brzdový systém, který využívá komponenty z modelu 360 Modena, ukryté za novými 17palcovými koly s designem odkazujícím na původní kola.

Karoserie zaujme aerodynamickými kryty hlavních světlometů nebo novou kapotou motoru z uhlíkových vláken s oknem, odhalujícím osmiválec usazený za sedadly. Méně pozornosti již přitahují blatníky přizpůsobené větším kolům. Podobné je to i v interiéru. Ten na první pohled plně odpovídá originálu, ale může se pochlubit novými sedadly nebo drobným detailem v podobě elegantně usazeného držáku mobilního telefonu.

Kompletní modernizace přišla údajně na jeden milion amerických dolarů a jejím výsledkem je automobil, který za jménem Monza 3.6 Evo ukrývá nezměněné linie a styl modelu Dino 246 GTS v kombinaci s výkony a především jízdními vlastnostmi moderního sportovního vozu.

David S.K. Lee si nechce nechat tuto kreaci pouze pro sebe a v rozhovoru pro Bloomberg uvedl, že plánuje výrobu série pětadvaceti podobných vozů. Ročně má být modernizováno maximálně pět vozů.

Foto: Bloomberg

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - wakantanka
Tak ma napadlo
wakantanka
| 6. 5. 2018
ze pri tolkych zasahoch a modernizaciach by nebolo lahsie, lacnejsie spravit prostu repliku osadenu novymi komponentami? Ved z originalu tu toho az tak vela neostalo a navyse takto ubudne dokopy 25 originalov.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku